Pereiti į pagrindinį turinį

Mažėjant alkoholio pardavimams gamintojai imasi eksporto

Alkoholio gamintojai sumuoja šių metų veiklos rezultatus ir, matydami gyventojų skaičiaus mažėjimą, visas pajėgas meta į eksportą, nes ateitį sako matantys tik ten.

S.Žiūros/BFL asociatyv. nuotr.

Lietuvoje alkoholio rinka, anot statistikos, beveik dešimtmetį kasmet traukiasi – esą ir mažiau žmonių šiuos gėrimus perka, ir mažesniais kiekiais. Dėl naujos vyriausybės planuojamų griežtinimų gamintojai sako – svarbiausia, kad nebūtų staigių kardinalių naujovių.

Stipriųjų gėrimų rinka šiemet sumenko procentu, bet „Vilniaus degtinei“, anot jos vadovės, metai geri. Įmonės pajamos išaugo dešimtadaliu, bet daugiausiai dėl eksporto. Šis padidėjo 20 proc. Pagrindinės šalys – Lenkija, Latvija, Estija.

„Didžioji dalis, ką mes eksportuojame į Lenkiją, tai yra etilo alkoholis, iš kurio vėliau gaminami stiprūs alkoholiniai gėrimai ar kita produkcija. Bet antrą šių metų pusmetį pradėjom eksportuoti ir mūsų gaminius. Žmonių skaičius Lietuvoje mažėja, todėl tikrai vartojimas neaugs. Fokusuosimės ir toliau į eksportą“, – sakė alkoholį gaminančios įmonės generalinė direktorė Dovilė Tamoševičienė.

Traukiasi ir vynų rinka. Anot „Baltijos gėrimų pramonės aljanso“, ypač pastebimai traukiasi spirituotų vynų rinka, per trejus metus – perpus. Bet natūralių vynų šiemet nupirkta 5 proc. daugiau nei pernai.

Putojančių vynų gamyklos „Alita“, taip pat „Anykščių vyno“ ir „Stumbro“ valdytojų teigimu, „Alitos“ dalis rinkoje išaugo, tad metai irgi neblogi. Tačiau, nepaisant to, intensyviai didinamos eksporto apimtys ne tik į aplinkines šalis, bet ir į tolimas, tokias kaip Honkongas ir Kinija.

„Visas savo jėgas dabar metame į eksportą, į eksporto skatinimą ir tą toliau darysime“, – sakė „MV Group Production“ generalinis direktorius Česlovas Matulevičius.

Alaus rinka jau susitraukė maždaug 6 proc. Panašiai tiek sumenkusius pardavimus „Kalnapilio-Tauro grupė“ kompensuoja  platindama „PepsiCo“ grupės gėrimus. Apie trečdalį to, ką pagamina, aludaris eksportuoja.

„Alaus pardavimo kritimą bandysime kompensuoti per eksporto auginimą ir lygiai taip pat dėmesį kreipsime į nealkoholinius gėrimus. Eksporto šalys – visur, kur išvykę lietuviai, sekam paskui mūsų emigrantus“, – neslėpė alų gaminančios įmonės generalinis direktorius Marijus Kirstukas.

Iš Vyriausybės žadamų alkoholio prekybos griežtinimų gamintojai sako svarbiausias, kokie bus mokesčiai.

„Svarbiausia, kad visi rinkos dalyviai turėtų vienodas sąlygas veikti ir užtikrinta vienodą. Ir, svarbiausia, kad visi turėtume vienodas sąlygas“, – sakė D. Tamoševičienė.

„Verslas visada prisitaikys prie bet kokių pokyčių. Tik būtų vienas toks noras, kad nebūtų daroma kažkokių staigių perversmų, vienos nakties perversmų. Tai čia būtų svarbiausia. O šiaip, ar tie draudimai, ar ribojimai, dar kažkas, aš manau, čia ne pagrindinis klausimas yra“, – nuomonę išsakė Č. Matulevičius.

„Mes matom, kad metai iš metų vartotojai išleidžia panašiai tą pačią sumą pinigų, vadinasi, kylant kainoms, greičiausiai jie išleis tiek pat pinigų, tačiau kiekių mažės. Ir viskas priklausys nuo to, kokius valstybė priims pakeitimus ir kokius akcizo dydžius patvirtins kitiems metams“, – kalbėjo M. Kirstukas.

Naujoji valdžia per savo kadenciją ketina suvienodinti akcizų tarifus skirtingiems alkoholiniams gėrimams. Akcizai didėtų ne procentais, o kartais. Dėl to kiltų gėrimų kainos. Mažiausiai brangtų spiritiniai gėrimai, daugiausiai – alus. Imtis pakeitimų Seimas numatęs ketvirtadienį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų