Oro linijos verkia dėl nuostolių: gali nelikti kompensacijų už neįvykusį skrydį?

  • Teksto dydis:

Chaosas pasaulio oro uostuose šią vasarą gali būti ir naudingas – bent jau keleivių piniginei, pvz., jei lėktuvas vėluoja daugiau nei tris valandas, pagal galiojančias ES taisykles keleiviui priklauso kompensacija ir ji gali siekti net iki 600 eurų. Tiesa, dabar ši taisyklė kabo ant plauko, nes oro linijos spaudžia Europos politikus, kad tokios jiems akivaizdžiai nenaudingos taisyklės reikėtų atsisakyti.

Apie tai LNK pokalbis su bendrovės oroskundas.lt bendraįkūrėju Baliu Rimkumi.

– Už ką priklauso kompensacijos ir kiek jos gali siekti?

– Kompensacijos priklauso, jeigu jūsų skrydį atšaukia likus mažiau nei keturiolikai dienų arba jeigu skrydis vėluoja daugiau nei tris valandas. Taip pat, jei skrydis sutrikdytas dėl priežasčių, kurias galėjo kontroliuoti oro linijos.

– Ar dėl darbuotojų streiko priklauso kompensacija?

– ES Teisingumo Teismas išaiškinęs, kad priklauso. Tačiau, jeigu streikas būtų oro uosto darbuotojų, nesusijusių su oro linijomis, tada kompensacija tikrai nepriklausys.

Šią vasarą blogiausiai pagarsėjo Amsterdamo, Londono oro uostai, Belgijoje vyko streikai, Italijoje.

– Ar išaugo šią vasarą prašančiųjų skaičius?

– Tikrai išaugo. Ypač dėl to, nes buvo dveji pandeminiai metai, kai beveik nevyko skrydžių, lėktuvai buvo pustuščiai. Žmonės pasiilgo kelionių, atsirado didelė pasiūla skrydžių ir tiek oro linijos, tiek oro uostai nespėjo pasamdyti pakankamai darbuotojų, kuriuos atleido pandemijos pradžioje, ir neužtikrino procesų. Lietuvos oro uostai puikiai susitvarkė. Šią vasarą blogiausiai pagarsėjo Amsterdamo, Londono oro uostai, Belgijoje vyko streikai, Italijoje. Tačiau streikai įprastas dalykas ir oro linijos turėtų būti pasiruošusios.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar oro linijos noriai moka kompensacijas?

– Tikrai ne. Yra kelios oro linijos, kurios moka pavyzdingai, tačiau finansiškai laimi tos, kurios delsia, nutyli informaciją, pateikia abstrakčius atsakymus. Kai kada tik teismo metu pavyksta išieškoti kompensaciją. Oro linijos motyvuoja, kad bilietai kainuoja 9,99 euro, kodėl turėtų mokėti 400 eurų kompensacijas. Keleiviams padariniai dažnai būna liūdni: užstringi kažkur Europoje, ne visi kalba angliškai, ne visiems pavyksta gauti pagalbos iš oro linijų. JAV Federalinė aviacijos administracija skaičiavo, kad padariniai siekia 18 mlrd. dolerių, didžiąją dalį išlaidų patiria keleiviai, o ne oro linijos.

– Ar oro linijų argumentai pasiekia Briuselį – politikus, kurie sprendžia ES taisykles?

– Europos Komisija palankiai žiūri į oro linijų verslus. Šis klausimas nagrinėjamas, apie jį daug šnekama. Mes priklausome Keleivių teisių gynėjų asociacijai. Apskaičiuota, kad draudimas kompensacijai kainuotų mažiau nei vieną eurą nuo bilieto sumos. Per apklausas didžioji dalis keleivių sutinka sumokėti papildomai eurą, kad galiotų draudimas.

– Kodėl šis klausimas vėl iškilo į viešumą?

– Oro linijos verkia dėl nuostolių, tačiau šį klausimą kėlė ir anksčiau. Dažniausiai kelia tada, kai ES pirmininkauja šalis, turinti nacionalines oro linijas. Dabar bus Čekija, o vėliau Švedija. Abiejų šalių linijos bankrutuoja. Valstybėms yra motyvas kelti šį klausimą darbotvarkėje ir bandyti spręsti



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių