Tokią poziciją Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA) pateikė valdžios institucijoms, trečiadienį pranešė organizacija.
Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, Lietuvos vežėjams itin trūksta darbuotojų, todėl įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių būtina siekiant tinkamai atlikti klientų užsakymus.
„Neturėsime kitos išeities, kaip vairuotojus darbinti svetur. Įmonės tam ruošiasi – analizuojamos plėtros galimybės Lenkijoje, Latvijoje ir kitur“, – pranešime sakė P. Drižas.
Seimo sprendimu nuo kitų metų metinė kvota trečiųjų šalių darbuotojams bus nustatoma griežčiau – ji negalės būti didesnė nei 1,4 proc. ankstesnių metų liepą Lietuvoje nuolat gyvenusių asmenų.
Socialinės apsaugos ir darbo ministro Vytauto Šilinsko įsakymo projekte siūloma 2025 metais įsileisti dirbti 24,83 tūkst. užsieniečių, arba 0,9 proc. Lietuvos gyventojų.
Neturėsime kitos išeities, kaip vairuotojus darbinti svetur. Įmonės tam ruošiasi – analizuojamos plėtros galimybės Lenkijoje, Latvijoje ir kitur.
Pasak ministerijos, siūlomas kvotos dydis padėtų palaikyti stabilią darbuotojų kaitą, yra tinkamas verslams veikti bei užtikrina ekonomikos stabilumą.
SADM duomenimis, transporto sektoriuje pernai dirbo daugiausia užsieniečių – 74,4 tūkst., arba 48 proc. visų šio sektoriaus darbuotojų. Dar 14 tūkst. jų dirbo statybose (15 proc.), 7,2 tūkst. – administracinėje ir aptarnavimo veikloje (12 proc.), 6,6 tūkst. – informacijos ir ryšių įmonėse (15 proc.).
„Šiuose sektoriuose jie yra pagrindinė darbo jėga jau dabar. Reikia maksimaliai išnaudoti esamų užsieniečių įgūdžius ir patirtį, siekiant geresnės jų integracijos, kad darbdaviai norėtų juos išlaikyti darbo vietose, o ne nuolat ieškotų naujų užsieniečių įdarbinimui“, – įsakymo projekte nurodo ministerija.
Pasak jos, šiuo metu darbuotojų pasiūla rinkoje neatitinka paklausos, todėl darbo jėgos trūkumą turi kompensuoti užsieniečiai, be to, darbuotojų poreikis kasmet augs dėl visuomenės senėjimo ir didėjančio pensininkų skaičiaus.
Tuo metu TTLA siūlo įtvirtinti maksimalią leistiną kvotą – apie 40 tūkst. Organizacijos teigimu, leidus įdarbinti dar 15 tūkst. darbuotojų vežėjai 2025 metai sumokėtų 112 mln. eurų daugiau mokesčių.
Pasak P. Drižo, dalis sektoriaus dar 2020 metais dėl nepalankios mokesčių politikos persikėlė į Lenkiją, kur įregistravo 7 tūkst. transporto priemonių ir įdarbino apie 11 tūkst. vairuotojų.
Naujausi komentarai