- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruoju metu suaktyvėjo šalia uosto esančių namų, ypač Švyturio gatvės gyventojai, kurie tikina, kad naktį iš uosto sklinda triukšmas, naftos produktų kvapai, rečiau dulkės.
Pastaruoju metu suaktyvėjo šalia uosto esančių namų, ypač Švyturio gatvės gyventojai, kurie tikina, kad naktį iš uosto sklinda triukšmas, naftos produktų kvapai, rečiau dulkės.
Tvora padeda, bet ne visiems
Bene pirmą kartą surengtas šiaurinės uosto dalies krovos kompanijų vadovų susitikimas su uosto veikla besiskundžiančiais gyventojais.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) technikos direktorius Algirdas Kamarauskas mano, jog šalia uosto tvoros gyvenančių namų gyventojai turėtų suprasti, jog uoste neįmanoma išvengti triukšmo. Juo labiau, kad visai šalia Švyturio gatvės namų yra uosto geležinkelio linijos.
Tiesa, namus nuo uosto saugo palyginti aukšta 12 metrų triukšmo slopinimo sienelė. Apatinių aukštų gyventojus ji saugo nuo tiesioginio triukšmo iš uosto. Viršutiniuose aukštuose uosto triukšmas girdimas labiau.
„Uosto kaimynystės gyventojai nejaustų tik tuo atveju, jei uostas visai nedirbtų. To daryti uostas negali. Valstybė deda dideles pastangas, kad uostas vystytųsi. Gyventojai turi suprasti, kad Klaipėdos uostas yra vienas iš Lietuvos ekonomikos variklių“, - pastebėjo A.Kamarauskas.
Ir KLASCO indėlis Klaipėdoje yra didelis. Kompanijoje dirba per 700 žmonių. Per 10 metų kompanija sumokėjo per 65 mln. eurų mokesčių į Lietuvos biudžetą, kurių dalis lieka ir Klaipėdoje.
Kur dingo pinigai?
Papildomai KLASCO jau keletą metų, berods nuo 2012-ųjų, pagal susitarimą moka Klaipėdos miesto savivaldybei po 150 tūkst. eurų. Tie pinigai turėtų būti skirti gerinti pauosčio gyvenamųjų kvartalų gyventojų sąlygoms.
Vitės kvartalo seniūnaitis Ruslanas Schneiderat pastebėjo, kad apie tuos pinigus nieko negirdėjo. Jis netgi priekaištavo, kad KLASCO skirianti pinigus savivaldybei ir nesidominti kaip jie panaudojami.
Ar uosto kompanijos geranoriškai skirdamos pinigus dar turėtų kontroliuoti ir kaip jie naudojami? Tuo turėtų pasidomėti savivaldybės politikai.
O dėti pinigus šalia uosto esančiame Vitės kvartale tikrai būtų kur. R.Schneiderat teigimu, tai yra pats seniausias Klaipėdos gyvenamųjų namų kvartalas. Jo namai seni, butai nedideli, sienų varžos menkos, vėdinimo sistemų nėra. Gyventojai priversti miegoti atsidarę langus. Todėl uosto garsai ir kvapai geriau jaučiami.
Klaipėdos mieste turėtų būti planai ką daryti su pauosčio gyvenamųjų namų kvartalais – pamažu iškeldinti žmones į naujai statomus namus, pasinaudojus KLASCO, galbūt ir kitų kompanijų skirtais pinigais, namus renovuoti sudedant plastikinius langus ir vėdinimo sistemas? Galbūt turėtų būti rengiami bendri viso kvartalo namų renovavimo projektai panaudojant tam ir valstybės skiriamas namų pertvarkymo lėšas?
Kur „užstrigo“ KLASCO skirti pinigai pažadėjo pasidomėti Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto pirmininkas Audrius Vaišvila.
Dalis pauosčio zonos gyventojų ir patys ėmėsi priemonių. Naujojoje uosto gatvėje pradėtas renovuoti devynaukštis namas. Geriau izoliavę sienas ir langus gyventojai tikisi išvengti iš uosto sklindančių garsų.
Vienas iš KLASCO dokininkų profsąjungų atstovų, užaugęs Vitės kvartale, pastebėjo, kad kvartalo gyventojų savivalda labiau turėtų bendrauti su KLASCO ir tuos pinigus, kurie skiriami savivaldybei naudoti tiesioginėms šio pauosčio kvartalo gyventojų reikmėms.
KLASCO mažins triukšmą
„KLASCO yra socialiai atsakinga įmonė, stengiasi vykdyti įsipareigojimus. Daug daroma diegiant naujas technologijas. Klaipėdos uostas yra vienas moderniausių Europoje. KLASCO krovos procese naudoja uždaro tipo technologijas. Laivuose ilginamos išpylimo į triumus rankovės. Uosto krovos procese beveik nebeliko į aplinką patenkančių dulkių“, - pastebėjo A.Kamarauskas.
Tai pripažįsta ir gyventojai, teigę, kad neaiškiomis dulkės apkloti automobiliai yra vis retesnis reiškinys. KLASCO į aplinką išleidžiamų kietųjų dalelių kiekis per metus yra tris kartus mažesnis nei leidžia normos.
Labiausiai gyventojai skundžiasi naktiniu triukšmu. Švyturio gatvės gyventojai tikina, kad jis suintensyvėjęs nuo šių metų rugpjūčio.
„KLASCO stengiasi kiek galima labiau mažinti naktinę krovą, bet visiškai ją apriboti sudėtinga. Į uostą atplaukia vis didesni laivai. Jie turi būti pakraunami greitai. Stabdyti krovos darbus naktį neįmanoma, nes laivų prastovos brangiai kainuoja. Nėra nė vieno pasaulio uosto, kur naktimis būtų stabdoma krova. KLASCO stengiasi kiek įmanoma riboti naktinę krovą iš geležinkelio vagonų“, - aiškino A.Kamarauskas.
KLASCO atstovai pripažįsta, kad didžiausias triukšmas gali kilti dėl kraunamų metalo granulių. Jas kabinant ir girdisi metalo brūžinimo į metalą ar betono plokštes garsas.
KLASCO šią problemą kelti išspręstu per artimiausius kelis mėnesius. Bus pradėti naudoti nauji kranai, greiferiai su guminiais antgaliais, magnetiniai metalo ėmikliai.
Gerindama Švyturio gatvės gyventojų aplinką KLASCO siūlo kaip kompensacija už želdinius uosto teritorijoje, apželdinti vijokliais ar kitais augalais jos pastatytą uostą nuo gyvenamųjų namų saugančią tvorą, sodinti Vitės kvartale medžius.
Dabar uosto garsą mažinanti KLASCO pastatyta tvora yra ties Švyturio gatvės 12 ir 14 namais. Gyventojai pageidautų tokios tvoros ir ties 8 ir 10 namais, kur dabar atvira erdvė.
Jokio sąryšio KLASCO neturi su iš uosto sklindančiais naftos produktų kvapais. Jie sklinda nuo „Klaipėdos naftos“ pusės. KLASCO seniai nebekrauna anksčiau nemalonius kvapus skleidusių žuvies miltų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis5
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų10
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai5
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba3
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...