„Tęsiame rubriką – kaip sunaikinti smulkaus verslo atstovus, kurie turi kitokią poziciją... Nepavykus to padaryti per valstybines institucijas, žengiamas antras žingsnis – pajamų mažinimas. Gavome laišką iš partnerio Boltfood.be, kad jie vienašališkai nutraukia bendradarbiavimą su mūsų picerija. Priežastys: 1. Mūsų picerijos aktyvumas platformoje yra tik 81,55 proc. mūsų darbo laiko, nes rekomendacinis prašymas yra 84 proc. Ryškus rekomendacijos nevykdymas. 2. Ši įmonė teigia, kad yra gavusi nusiskundimų dėl nepagarbaus mūsų personalo bendravimo su jų darbuotojais. Pirmą kartą apie tai girdime. Tai tas pats, kas „Coca-Cola“ vairuotojas susipyktų su „Maximos“ sandėlininku ir jau nuo rytojaus „Maxima“ nebeprekiautų „Coca-cola“. „Boltfood“ teigia, kad patyrė daugybę nepasitenkinimo iš savo klientų dėl vėluojančių užsakymų. Pažiūrėjus praeitos savaitės statistiką, klientų vertinimo skalėje mūsų maistas ribose tarp 1-5 balų surinko 4,82 įvertinimą. Ar nepatenkinti klientai gali palikti tokį aukštą balą?“ – rašoma socialiniame tinkle.
Šioje situacijoje viskas aiškiau negu aišku… Didelė kompanija išmeta mažą iš žaidimo. Patys suprantate, kas už tokių didelių įmonių stovi.
Feisbuko nuotr.
Picerijos atstovų tikinimu, ši maitinimo įstaiga turi geriausią vertinimą Šiaulių mieste. „Visą mūsų su „Bolt“ bendradarbiavimo laikotarpį iš jų nesame sulaukę nei vienos pretenzijos, nei pastabų, kad kažkas negerai. Patys gerai suprantate, kad versle visada ieškoma bendrų sprendimų, kompromisų. Šioje situacijoje viskas aiškiau negu aišku… Didelė kompanija išmeta mažą iš žaidimo. Patys suprantate, kas už tokių didelių įmonių stovi. Koks paradoksas, kita išvežimų platforma, su kuria bendradarbiaujame, neturi mums jokių pretenzijų. Vadybininkės paprašius galimybės pabendrauti su „Bolt“ vadovu, kad paieškotume bendrų sprendimų, gautas atsakymas raštu: „Tokios galimybės nėra, atsiprašau.“ Jūs dar tikite, kad gyvename laisvoje šalyje?“ – klausė picerijos atstovai.
Mato trūkumų
Dėl sprendimo nutraukti bendradarbiavimą su „Gustuko“ picerija, portalo žurnalistai komentaro kreipėsi į „Bolt Food“ atstovus.
„Rūpindamiesi „Bolt Food“ maisto pristatymo paslaugos kokybe, nuolat peržiūrime, kaip partneriai teikia paslaugą mūsų klientams. Vykdant restoranų kokybės vertinimą stebime tokius kriterijus, kaip partnerio aktyvumas, užsakymų pagaminimo laikas, mums labai svarbus ir bendravimas su maistą pristatančiais kurjeriais. Restoranas Šiauliuose buvo vertinamas įprasta tvarka ir nustačius tam tikrus trūkumus buvo priimtas sprendimas nutraukti bendradarbiavimą su šiuo restoranu. Patiksliname, kad ši restorano paskyra mūsų užsakymų sistemoje šiuo metu nėra užblokuota – sprendimas nutraukti bendradarbiavimą įsigalios tik po 30 dienų – partneris gali naudotis visos „Bolt“ programėlės funkcijomis“, – situaciją komentavo „Bolt Food“ maisto pristatymo plėtros vadovas Baltijos šalyse Ruslanas Savičius.
Restoranas Šiauliuose buvo vertinamas įprasta tvarka ir nustačius tam tikrus trūkumus buvo priimtas sprendimas nutraukti bendradarbiavimą su šiuo restoranu.
Pasak įmonės atstovo, sprendimas dėl bendradarbiavimo nutraukimo priimtas vadovaujantis ne asmeniniais interesais. „Pabrėžiame, kad esame verslo organizacija ir priimdami sprendimus vadovaujamės dvišaliais įsipareigojimais, o ne asmeninėmis simpatijomis ar politika. Šiuo metu peržiūrime rodiklius, kuriais remiantis buvo nuspręsta nutraukti bendradarbiavimą su minėtu restoranu ir dar kartą įvertinsime šį sprendimą“, – teigė „Bolt Food“ atstovas.
Portalo žurnalistams picerijos savininkas Mantas Zemeckas teigė, kad po viešai išsakytos pozicijos, jiems visgi pavyko pabendrauti su „Bolt Food“ vadovu. „Praėjusią savaitę po didelio žmonių palaikymo ir pasipiktinimo mes sulaukėme generalinio vadovo skambučio. Jie sakė, kad savo oficialią poziciją išdėstys per šią savaitę. Ką mes su juo padiskutavome, tai jis pripažino, kad nėra jie nė vieno partnerio išmetę ir kad čia nesusipratimai ar papildomi niuansai. Bet mes labai nesiplėtojome, jis paskutinėmis savaitėmis buvo atostogose, sakė, kad šią savaitę mus informuos, kas čia per situacija“, – kalbėjo pašnekovas.
„Mes gavome jų laišką, kad mums pagal sutartį yra duotas mėnuo pabaigti mūsų bendradarbiavimą, bet aišku, mes nutraukėme jį iškart, nes nebematome prasmės dirbti su partneriu, su kuriuo neturime kaip argumentuotai padiskutuoti ar ieškoti sprendimų. Mes nebepriimame „Bolt Food“ užsakymų“, – situaciją komentavo maitinimo įstaigos savininkas.
Paklaustas, ar „Gustuko“ picerijos ir „Bolt Food“ draugystė baigta visiems laikams, M. Zemeckas tarstelėjo: „Šiai dienai – 99 proc. Nebent mes gautume išsamų paaiškinimą“.
Patys galimybių paso neprašo?
Praėjus kelioms dienoms po žinios apie „Gustuko“ picerijos ir „Bolt Food“ draugystės pabaigą, picerija socialiniame tinkle dar kartą linksniavo maisto išvežiojimo bendrovės pavadinimą. Šįkart – picerijai užkliuvo galimybių paso klausimas.
„Mūsų buvęs partneris „Bolt“ savo klientams aiškina, kad mes tapome nesaugūs. Užtikrinti saugumą versle mūsų valstybėje pavesta valstybinėms institucijoms, kurios ir buvo nesenai mus aplankiusios. Tikrino, ar mes laikomės ne tik visų higienos normų, švaros, tvarkos, taip pat tikrino ir su pandemijos reikalavimais susijusius dokumentus. Specialistai nenustatė jokių pažeidimų. O „Bolt“ jau tapo aukštesnė institucija už mūsų valstybines institucijas. Pašnekėjome apie mus, o dabar apie „Bolt“ saugaus darbo specifiką. Jūs žinojote, kad norint dirbti „Bolt“ kurjeriu nereikia pateikti jokios informacijos, ar tu pasiskiepijęs, ar persirgęs ir turi antikūnų, ar testuotis kas dešimt dienų. Verslai, priėmę sprendimą priimti žmones tik su galimybių pasais, kažkodėl drąsiai įsileidžia „Bolt“ darbuotojus, nors jie galimai net neturi galimybių paso“, – piktinosi picerijos atstovai.
„Tai kas dabar nuo ko turi saugotis? Tai kuris iš mūsų verslų nesaugus? Norime „Bolt“ kompanijos paprašyti nustoti šmeižti mūsų verslą, o patiems pradėti elgtis atsakingai. Šį atsakymą, užfiksuotą nuotraukoje, gavo viena mūsų klientė paklaususi „Bolt“ kompanijos, kodėl tarp partnerių nebėra „Gustuko“ picerijos“, – rašoma picerijos socialinio tinklo paskyroje.
Feisbuko nuotr.
Ar norint dirbti „Bolt Food“ kurjeriu yra reikalaujama turėti galimybių pasą? Šį klausimą portalo žurnalistai uždavė minėtai įmonei.
„Nuo pat pandemijos pradžios su „Bolt Food“ paslaugas teikiantiems kurjeriams primename apie koronaviruso prevenciją: būtinybę dažnai plauti ir dezinfekuoti rankas, dėvėti veido kaukes bei raginame pasiskiepyti dėl savo ir aplinkinių saugumo. Klientams užsakymus iš partnerių pristatantys kurjeriai, besinaudojantys „Bolt Food“ programėle, šia veikla užsiima savarankiškai ir nėra restoranų klientai. Todėl pagal dabar galiojančią Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą tvarką, atvykę paimti užsakymų, kurjeriai neprivalo parodyti galimybių paso, bet įėję į partnerių patalpas privalo dėvėti burną ir nosį dengiančias veido kaukes. Lygiai tokie patys reikalavimai kurjeriams taikomi ir tuomet, kai užsakymą jie perduoda „Bolt Food“ klientams“, – teigė R. Savičius.
Įmonės atstovas pridūrė, kad siekiant sumažinti užsikrėtimų riziką, programėlėje yra įdiegta funkcija, kurią pasirinkus klientui užsakymas bus paliktas šalia durų, taip išvengiant tiesioginio kontakto su maistą pristatančiu kurjeriu.
Primename, kad apie sprendimą picerijoje aptarnauti nevakcinuotus lankytojus „Gustuko picerija“ viešai paskelbė rugpjūčio pradžioje. „Nuo šių metų rugsėjo 14 dienos visos Lietuvos maitinimo įstaigos savo klientus galės priimti tik su galimybių pasu. Tik šį dokumentą turintys žmonės turės teisę naudotis šiomis paslaugomis. Taip mūsų Vyriausybė nusprendė apsaugoti dalį visuomenės nuo nepaskiepytų žmonių. Kad apsisaugotume nuo pavojingų kontaktų ir nepaliktume nuskriaustų… Oficialiai pranešame – nuo rugsėjo 14 dienos mūsų picerijoje galės lankytis tik nepasiskiepiję žmonės. Taip prisidėsime prie visų mūsų saugumo, ir išlaikysime galimybę visiems turėti pasirinkimo teisę. Priimsime ir pasiskiepijusius, bet tik su asmenine atsakomybe, kad neturėsime vieni kitiems pretenzijų. Mes, paprastų tėvų paprasti vaikai, pasiliekame galimybę išlikti žmonėmis visiems!“ – štai tokia žinute viešoje erdvėje tąkart pasidalijo picerijos atstovai.
Toks picerijos pareiškimas atsidūrė ne tik internautų, bet ir tarnybų akiratyje. Rugpjūčio 12 dieną picerija socialiniame tinkle pasidalijo įrašu, kuriame – ir sveikatos apsaugos ministro patarėjos Justinos Aleksaitės komentaras. „Nuo rugsėjo 14 (dienos, – red. past.) pasirūpinsime, kad piceriją aplankytų patikrinimas“, – viešoje erdvėje rašė J. Aleksaitė.
Feisbuko nuotr.
Picerijos savininkas M. Zemeckas tąkart portalo kauno.diena.lt žurnalistams patikino, kad Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) vizito picerijoje sulaukta iškart po kelių dienų, kai verslas paskelbė savo poziciją dėl nevakcinuotų klientų priėmimo. „Sulaukėme jų už dviejų dienų. Pridėjome (socialiniame tinkle, – aut. past.) dokumentą kaip įrodymą, kad jų sulaukėme. Tai, kad žmogus viešoje erdvėje parašė savo nuomonę – visi esame laisvi piliečiai. Bet kai toks atsitiktinumas, kai iš tos pačios struktūros...“ – situaciją komentavo M. Zemeckas.
Vėliau „Gustuko“ picerija visuomenės akiratyje atsidūrė dėl sprendimo kurti „paprastų žmonių verslo“ asociaciją. Tiesa, pavadinimą pasirinko, panašu irgi ne atsitiktinį – „Petys už laisvę“.
„Petys už laisvę“ – dar pavasarį pasirodžiusi socialinė reklama, kuria žmonės raginti vakcinuotis nuo COVID-19. Paradoksalu, jog būtent tokį pavadinimą asociacijai nori suteikti žmonės, kurie pasiskelbė nuo rugsėjo vidurio aptarnausiantys nevakcinuotus klientus.
„Bendri darbai būtų tie, kad norėtume teisinės pagalbos, nes supratome karantino laikotarpiu vieną situaciją, kad mes po vieną esame labai silpni tiek finansiškai, tiek žinių bagažu. Nusprendėme, kad mums visiems susivienijus būtų daug lengviau dalintis patirtimi, naudotis teisininkų pagalba. Mes nusprendėme, kad visi kartu galėtume nuveikti daugiau nei po vieną“, – tąkart žurnalistams teigė picerijos savininkas M. Zemeckas.
Minėtą kampaniją „Petys už laisvę“, raginančią skiepytis, sukūrė Šaulių sąjungos Pelėdų būrys su būrio vadu ir žurnalistu Edmundu Jakilaičiu. „Mes kūrėme ne tam, kad jį registruotume, o tam, kad visas teises, visus klipus, komunikaciją produkciją padovanotume valstybei ir mes neturėjome tikslo turėti šio pavadinimo savo nuosavybėje. Jeigu „Gustuko“ picerija ar kokia nors kitokia „Tuktuko“ picerija sugalvotų registruoti, tai pirmiausia turbūt turėtų reaguoti valstybės institucijos, Sveikatos apsaugos ministerija pirmiausia. Bet jeigu reakcijos nebūtų, mes jau svarstėme galimybę kaip grupė fizinių asmenų kreiptis į Registrų centrą, kad būtų užkirstas kelias šito pavadinimo pasisavinimui. Kiek aš girdžiu, tai žmonės yra nusiteikę prieš vakcinaciją, prieš galimybių pasus ir t. t. Tai aš nemanau, kad turėtume gyventi kreivų veidrodžių karalystėje. Viskas turėtų būti taip, kaip turėtų būti. Jeigu tai yra vakcinacijos šūkis, tai nereikia kažkaip bandyti visko apversti aukštyn kojomis ir pasisavinti ar kažkaip bandyti kitaip nepadoriai elgtis. Jeigu tai bus bandoma daryti ir valstybė nereaguos, tai mes aišku sureaguosime ir tas šūkis nebus įregistruotas“, – situaciją komentavo E. Jakilaitis.
Naujausi komentarai