- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus turtingesni turėtų mokėti daugiau? Taip yra Suomijoje, Šveicarijoje, Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje. Seimo nariai jau svarsto, ar didesnių baudų netaikyti turtingesniems ir Lietuvoje. Ekonomistai sako, kad Lietuva tokiam žingsniui tikrai dar nepasirengusi.
Anot demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ Seimo nario Domo Griškevičiaus, tai efektyviau atgrasytų didesnes pajamas gaunančius asmenis nuo KET pažeidimo, nes dabar, poros šimtų eurų bauda nevienodai nubaudžia tūkstantį eurų ir 10 tūkst. eurų uždirbančius žmones.
Kaip praneša LNK, ekonomistai sako, kad vargu, ar ši praktika pasiteisintų Lietuvoje.
„Lietuvoje vis dar yra paplitęs ir šešėlis, o Lietuvos ekonomika yra maža, dalis gyventojų kitose šalyse gauna pajamų. Tai kaip tada su jais? Kol sistemos nėra, kol didelio skaidrumo nėra, tai daugiau sukeltų pykčio nei neštų naudos“ – teigė ekonomistas Žygimantas Mauricas.
Anot ekonomisto, diferencijuota baudų sistema sukeltų per daug klausimų, tarkim, ką daryti su tais, kurie pajamų negauna, arba gauna daug, bet neoficialiai. Kas bus tokiu atveju, jei automobilis registruotas kitoje šalyje?
Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso.
„Klausimas, ar nauda tikrai atsvertų tą visą biurokratinį mechanizmą – iškart išaugtų administraciniai kaštai, prasidėtų teismų procesai“, – sakė ekonomistas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Kelių policija tikina, kad diskusija apie pažeidėjų drausmingumą yra sveikintina, tačiau baudų skirstymas pagal kišenės dydį sunkiai suderinamas su tuo, kokiu keliu šiuo metu eina Lietuva.
„Kadangi mes skatiname automatizuotą protokolų surašymą, tai diferenciacija pagal žmogaus pajamas, manau, apsunkintų baudos paskyrimą, reikėtų daugiau duomenų apie pažeidimą padariusį asmenį“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Anot jo, svarbiausia, kad nusižengęs vairuotojas atsakomybės sulauktų iš karto, o vietoje baudų diferenciacijos pagal žmogaus pajamas siūlo apsvarstyti galimybę grąžinti baudos balų sistemą. Tai, anot V. Grašio, buvo pakankamai efektyvi priemonė.
Nors ekspertai sako, kad tokia sistema Lietuvoje neprigytų, gyventojų nuomonė dėl tokio pasiūlymo skiriasi.
„Manau, kad keliuose visi esame lygūs, nesvarbu, kiek tu uždirbi“, – sakė kalbinta jauna moteris.
„Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso“, – teigė kalbintas kitas pašnekovas.
„Seniai važinėju ir matau, kad kuo brangesnė mašina, tuo daugiau pažeidimų ir įvairių išsidirbinėjimų“, – sakė vyresnio amžiaus vyras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus8
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai16
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?1
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...