- „Kauno dienos“, automanas.lt, „Creditinfo Lietuva“ inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, o kas dešimtas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai bankroto rizikos klasėms.
Įmonių daugėja
Kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atliktos analizės duomenimis, kasmet registruojama per 1 tūkst. autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1 213 iki 1 628 eurų.
2023 m. vasario statistika liudija, kad Lietuvoje veikia 4 223 autoservisai, kurie savo pirmąja ir pagrindine veikla nurodė variklinių transporto priemonių techninę priežiūrą. Šiose įmonėse dirba daugiau kaip 12 tūkst. darbuotojų.
Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.
Daugumai autoservisų vadovauja vyrai, tačiau net 202 šią veiklą vykdančių įmonių direktorės yra moterys. Autoservisuose dirbančių moterų atlyginimų vidurkis šiuo metu siekia 1 115 eurų per mėnesį, o vyrų – 1 259 eurus. Palyginti su 2022 m. pradžia, moterų darbo užmokestis augo sparčiau nei vyrų: pernai sausį moterys uždirbdavo vidutiniškai 956 eurus per mėnesį, o vyrai – 1 152 eurus.
Daugiausia darbo vietų yra sukūrusios šios įmonės: „Mireli“ (208), „Autoimpulsas“ (205), „Trelo“ (199), „Airbag LT“ (123), „Truck master“ (105), „4cars“ (83), „ARX Auto“ (63), „Departus“ (62), „Delca Invest“ (61) ir „Longo shared services“ (61).
Pajamos ūgtelėjo
2021 m. pajamas deklaravę autoservisai bendrai uždirbo daugiau kaip 472 mln. eurų – tai 33 proc. daugiau nei 2020 m. (354 mln. eurų).
„Šį verslo sektorių išskiria keli aspektai. Paslaugomis reguliariai naudojasi visi vairuotojai ir įmonės Lietuvoje, kurie už atliktus darbus paprastai atsiskaito iš karto, todėl autoservisų gautinų sumų apyvartumas vidutiniškai sudaro 22 dienas, atsargų apyvartumas – 64 dienas. Palyginti su kitais verslo sektoriais, tai geri rodikliai, – sakė Jekaterina Rojaka, „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė. – Visų servisų bendras pelningumas siekia beveik 7 proc., kuris atspindi tiek aukštą konkurenciją, tiek galimybes užsidirbti teikiant automobilių remonto paslaugas. Aukšta infliacija ir brangstantis automobilių aptarnavimas – per 2022 m. asmeninių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas pabrango daugiau nei penktadaliu – gali skatinti klientus ieškoti pigesnių ir ne visuomet skaidriai paslaugas teikiančių alternatyvų garažiukuose.
Autoservisų pajamų analizė rodo, kad šiame sektoriuje per metus galima gauti iki 20 mln. eurų pajamų.
Pagal 2021 m. gautas pajamas didžiausių autoservisų dešimtuką sudaro: „Trelo“ (18,7 mln. Eur), „ARX Auto“ (15,9 mln. Eur), „Autoimpulsas“ (15,8 mln. Eur), „Autofortas motors“ (14 mln. Eur), „Mireli“ (13,8 mln. Eur), „Truck master“ (11,8 mln. Eur), „Delca invest“ (5,3 mln. Eur), „Euroglass“ (5 mln. Eur), „Rimtoma“ (4,7 mln. Eur) ir „Turboservisas“ (4,7 mln. Eur).
Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.
88 įmonių pajamos 2021 m. viršijo 1 mln. eurų, tačiau 176 autoservisų pajamos per metus nesiekė 10 tūkst. eurų.
2021 m. duomenimis, pelningiausių autoservisų penketukas – „Truck master“ (2 mln. Eur), „Trelo“ (1,1 mln. Eur), „ARX Auto“ (849 tūkst. Eur), „Transtiros sunkvežimių servisas“ (702 tūkst. Eur) ir „Autoimpulsas“ (643 tūkst. Eur).
Bankrotų – mažiau
580 autoservisų 2021 m. dirbo nuostolingai, tarp jų buvo deklaravusių ir 0,5 mln. eurų siekiančius nuostolius.
Nuo 2004 m. Lietuvoje iš viso bankrutavo 410 autoservisų, tačiau pastaraisiais metais nemokių įmonių skaičius mažėjo.
2022 m. nebankrutavo nė vienas autoservisas, 2021 m. – penki, 2020 m. – dvylika, о 2019 m. – 25. Daugiausia bankrotų buvo fiksuojama 2009–2018 m., kai nemokios tapo iš viso 326 įmonės, o 2016 m. ir 2017 m. šis skaičius atitinkamai siekė 60 ir 61.
„Sumažėjęs autoservisų bankrotų skaičius rodo, kad ekonominių iššūkių laikotarpiu šio verslo atstovai sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių ekonominių sąlygų. Nors pelningumas, kritinio padengimo koeficientas, nuosavybės ir turto santykis šiek tiek pablogėjo, vis dėlto pozityviais ženklais galima laikyti augantį įmonių ir darbo vietų skaičių, taip pat – augančias metines pajamas“, – teigė J. Rojaka.
Situacija pagerėjusi – prieš metus aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė kas septintas autoservisas (14 proc.), o pagal vėlavimo mokėti riziką – kas penkta įmonė (20 proc.).
Daugiausia sunkumų autoservisai buvo patyrę 2021 m., kai aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė 22 proc. įmonių, o pagal mokėjimo vėlavimą aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklausė trečdalis – net 33 proc. visų bendrovių.
Šiuo metu „Creditinfo Lietuva“ sistemoje registruotos 1 053 autoservisų skolos, kurių bendra suma siekia 1,7 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis sudaro 1 628 eurus. Tokiu pačiu laikotarpiu pernai buvo registruota 1 111 autoservisų skolų, kurių suma siekė 1,6 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis siekė 1 400 eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Magistraliniame kelyje – nauja greičio mėgėjų tramdymo priemonė24
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl eismo saugos įrengė momentinius greičio matuoklius prie Krunos tilto, esančio magistraliniame kelyje A1 netoli Kauno marių. ...
-
Auklės paspirtukininkus: miestai įveda draudimus4
Sparčiai išpopuliarėję elektriniai paspirtukai Lietuvoje – jau ne laisvalaikio atributas, o visavertė transporto priemonė. Nors yra patogūs trumpose kelionėse ir ekologiški, paspirtukai sulaukia daug kritikos dėl rizikingo vairavimo...
-
Už atkimštų alkoholio butelių gabenimą automobiliuose – 10 kartų didesnės baudos11
Nuo birželio 1-osios pradeda galioti beveik 10 kartų didesnės baudos už atkimštų alkoholio butelių gabenimą automobiliuose – už tai grės baudos iki 140 eurų. ...
-
Visoje Lietuvoje sutriko techninės apžiūros centrų darbas2
Visoje Lietuvoje trečiadienį sutriko techninės apžiūros centrų darbas, skelbia LRT portalas. ...
-
Keliuose planuojant daugiau greičio matuoklių, Seime abejojama jų efektyvumu2
Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) per artimiausius metus valstybinės reikšmės keliuose ruošiantis įrengti dar daugiau nei 60 greičio matuoklių ir taip apsisaugoti eismo dalyvius, kai kurie Seimo nariai mano, kad šie įren...
-
Apie naują tvarką ir gresiančias baudas keleiviams: automobilis – ne pokylių salė87
Nuo šiandien, laikydami ar gabendami atsuktą alkoholio butelį automobilyje, rizikuosite būti nubausti. Piniginės baudos neišvengs ir keleivis. Baudos gresia iki 100 eurų. Iki šiol už alkoholio vartojimą automobilio salone grėsė ga...
-
Laikas tiksi: nepasikeitusiems automobilio vaistinėlės grės baudos19
Pirmosios pagalbos vaistinėlių komplektacija nebuvo keičiama beveik 20 metų. Tiesa, specialistai pabrėžia – nusipirkus atnaujintą vaistinėlę, reikėtų ir išsiaiškinti, kaip naudotis joje esamomis priemonėmis arba iš naujo ...
-
Už E. Presley priklausiusį motociklą tikėjosi daugiau, nei buvo pasiūlyta1
Motociklo „Harley-Davidson FLH“, priklausiusio rokenrolo legendai Elvis’ui Presley (1935–1977), nepavyko antrąkart parduoti aukcione JAV, nes šeimininko lūkesčiai gerokai viršijo pasiūlytą kainą. ...
-
Gyventojai planuoja, ieško, skaičiuoja ir abejoja1
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus. ...
-
Kaip saugiai vežti vaikus ir gyvūnus?3
Suaugusiam žmogui saugumas kelionės metu įprastai reiškia tai, kad automobilyje įrengtos oro pagalvės, o keleivis segi saugos diržą. Tuo tarpu, mažamečio vaiko ar gyvūno saugumo užtikrinimui tenka imtis papildomų priemonių. Kitu atveju &nda...