Autoservisų veikla Lietuvoje: vieni kaupia pelną, kiti veržiasi diržus

Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, o kas dešimtas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai bankroto rizikos klasėms.

Įmonių daugėja

Kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atliktos analizės duomenimis, kasmet registruojama per 1 tūkst. autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1 213 iki 1 628 eurų.

2023 m. vasario statistika liudija, kad Lietuvoje veikia 4 223 autoservisai, kurie savo pirmąja ir pagrindine veikla nurodė variklinių transporto priemonių techninę priežiūrą. Šiose įmonėse dirba daugiau kaip 12 tūkst. darbuotojų.

Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.

Daugumai autoservisų vadovauja vyrai, tačiau net 202 šią veiklą vykdančių įmonių direktorės yra moterys. Autoservisuose dirbančių moterų atlyginimų vidurkis šiuo metu siekia 1 115 eurų per mėnesį, o vyrų – 1 259 eurus. Palyginti su 2022 m. pradžia, moterų darbo užmokestis augo sparčiau nei vyrų: pernai sausį moterys uždirbdavo vidutiniškai 956 eurus per mėnesį, o vyrai – 1 152 eurus.

Daugiausia darbo vietų yra sukūrusios šios įmonės: „Mireli“ (208), „Autoimpulsas“ (205), „Trelo“ (199), „Airbag LT“ (123), „Truck master“ (105), „4cars“ (83), „ARX Auto“ (63), „Departus“ (62), „Delca Invest“ (61) ir „Longo shared services“ (61).

Pajamos ūgtelėjo

2021 m. pajamas deklaravę autoservisai bendrai uždirbo daugiau kaip 472 mln. eurų – tai 33 proc. daugiau nei 2020 m. (354 mln. eurų).

„Šį verslo sektorių išskiria keli aspektai. Paslaugomis reguliariai naudojasi visi vairuotojai ir įmonės Lietuvoje, kurie už atliktus darbus paprastai atsiskaito iš karto, todėl autoservisų gautinų sumų apyvartumas vidutiniškai sudaro 22 dienas, atsargų apyvartumas – 64 dienas. Palyginti su kitais verslo sektoriais, tai geri rodikliai, – sakė Jekaterina Rojaka, „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė. – Visų servisų bendras pelningumas siekia beveik 7 proc., kuris atspindi tiek aukštą konkurenciją, tiek galimybes užsidirbti teikiant automobilių remonto paslaugas. Aukšta infliacija ir brangstantis automobilių aptarnavimas – per 2022 m. asmeninių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas pabrango daugiau nei penktadaliu – gali skatinti klientus ieškoti pigesnių ir ne visuomet skaidriai paslaugas teikiančių alternatyvų garažiukuose.

Autoservisų pajamų analizė rodo, kad šiame sektoriuje per metus galima gauti iki 20 mln. eurų pajamų.

Pagal 2021 m. gautas pajamas didžiausių autoservisų dešimtuką sudaro: „Trelo“ (18,7 mln. Eur), „ARX Auto“ (15,9 mln. Eur), „Autoimpulsas“ (15,8 mln. Eur), „Autofortas motors“ (14 mln. Eur), „Mireli“ (13,8 mln. Eur), „Truck master“ (11,8 mln. Eur), „Delca invest“ (5,3 mln. Eur), „Euroglass“ (5 mln. Eur), „Rimtoma“ (4,7 mln. Eur) ir „Turboservisas“ (4,7 mln. Eur).

Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.

88 įmonių pajamos 2021 m. viršijo 1 mln. eurų, tačiau 176 autoservisų pajamos per metus nesiekė 10 tūkst. eurų.

2021 m. duomenimis, pelningiausių autoservisų penketukas – „Truck master“ (2 mln. Eur), „Trelo“ (1,1 mln. Eur), „ARX Auto“ (849 tūkst. Eur), „Transtiros sunkvežimių servisas“ (702 tūkst. Eur) ir „Autoimpulsas“ (643 tūkst. Eur).

Bankrotų – mažiau

580 autoservisų 2021 m. dirbo nuostolingai, tarp jų buvo deklaravusių ir 0,5 mln. eurų siekiančius nuostolius.

Nuo 2004 m. Lietuvoje iš viso bankrutavo 410 autoservisų, tačiau pastaraisiais metais nemokių įmonių skaičius mažėjo.

2022 m. nebankrutavo nė vienas autoservisas, 2021 m. – penki, 2020 m. – dvylika, о 2019 m. – 25. Daugiausia bankrotų buvo fiksuojama 2009–2018 m., kai nemokios tapo iš viso 326 įmonės, o 2016 m. ir 2017 m. šis skaičius atitinkamai siekė 60 ir 61.

„Sumažėjęs autoservisų bankrotų skaičius rodo, kad ekonominių iššūkių laikotarpiu šio verslo atstovai sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių ekonominių sąlygų. Nors pelningumas, kritinio padengimo koeficientas, nuosavybės ir turto santykis šiek tiek pablogėjo, vis dėlto pozityviais ženklais galima laikyti augantį įmonių ir darbo vietų skaičių, taip pat – augančias metines pajamas“, – teigė J. Rojaka.

Situacija pagerėjusi – prieš metus aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė kas septintas autoservisas (14 proc.), o pagal vėlavimo mokėti riziką – kas penkta įmonė (20 proc.).

Daugiausia sunkumų autoservisai buvo patyrę 2021 m., kai aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė 22 proc. įmonių, o pagal mokėjimo vėlavimą aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklausė trečdalis – net 33 proc. visų bendrovių.

Šiuo metu „Creditinfo Lietuva“ sistemoje registruotos 1 053 autoservisų skolos, kurių bendra suma siekia 1,7 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis sudaro 1 628 eurus. Tokiu pačiu laikotarpiu pernai buvo registruota 1 111 autoservisų skolų, kurių suma siekė 1,6 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis siekė 1 400 eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

VMI

VMI portretas
Turetu visus servisus atidziai tikrint kas deklaruoja pajamas iki kokiu 1000-1200 nes objektyvu kad nera tokiu meistru kurie dirba uz pigiau. Reiskia gauna grynais, reiskes servisai nedeklaruoja visu pajamu. Dazniau rengt patikras, skelbt akcijas kad patys klientai galetu skust tokius servisus

Vairuot.

Vairuot. portretas
Servisų daugėja, tik nėra gerų specialistų ( atošaltkalvių) kurie nusimanytu apie mašinų remontą.Elektros dalies nesupranta,remontuoti nemoka.Masina palikus remontui ,atsiėmi nepataisyta.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių