Pereiti į pagrindinį turinį

Eksperimentas: ar elektromobilis tinka priekabai tempti?

2023-06-25 08:00
velocita.lt ir „Kauno dienos“ inf.

Aktyvų laisvalaikį mėgstantys žmonės nedrąsiai žiūri į elektromobilius: neva dėl mažo nuvažiuojamo atstumo būtų apribota laisvė keliauti. Jei dar reikėtų tempti priekabą, elektra varoma transporto priemonė tampa visai nieko verta.

Trasa: žurnalistas keliavo blogiausiu šalyje tituluojamu Vilniaus–Utenos keliu, vadinamu betonke. Trasa: žurnalistas keliavo blogiausiu šalyje tituluojamu Vilniaus–Utenos keliu, vadinamu betonke.

Prisikabino valtį

Retas vidutinės ar žemesnės klasės elektromobilis gali vilkti priekabą. Dėl konstrukcijos ypatumų nemažai daliai elektrinių modelių netgi negalima sumontuoti kablio, o kai kuriuose jų ant kablio leidžiama tvirtinti tik dviračių laikiklius.

Tokios kai kurių modelių ypatybės formuoja nuomonę, kad elektromobilis netinkamas tiems, kurie bent retsykiais nori prisikabinti priekabą. Jeigu ją ir galima tempti, tai ši išpučia elektromobilio energijos sąnaudas. Be to, drastiškai sumažėja viena baterijos įkrova įveikiamas nuotolis.

Norėdamas įsitikinti, ar elektromobilių draugystė su priekabomis išties yra komplikuota, „Auto Bild Lietuva“ žurnalo leidėjas Vitoldas Milius atliko eksperimentą. Su „Ford Mustang Mach-e“ jis pavažinėjo užmiesčio keliais leistinu greičiu ir pamatavo energijos sąnaudas, tuomet prisikabino priekabą su valtimi ir vėl leidosi tuo pačiu keliu.

V. Milius keliavo iš Vilniaus į Mindūnus Molėtų rajone blogiausiu šalyje tituluojamu Vilniaus–Utenos keliu, vadinamu betonke. Važiuojant maksimaliu leistinu greičiu „Mustang Mach-e“ vartojo 17 kWh energijos 100 km.

Tuomet Mindūnuose jis prie automobilio prikabino priekabą su valtimi ir vėl važiavo tuo pačiu keliu, vėliau dar dardėjo žvyrkeliais iki ežero ir ten nuleido valtį. Po tokio pasivažinėjimo energijos sąnaudos pakilo iki 29 kWh/100 km.

Kaina: renkantis elektromobilį ekstremalioms kelionėms, nebūtina žiūrėti į brangiausius modelius, galima tilpti į 50 tūkst. eurų. / V. Miliaus nuotr.

Lengvų kelių neieškojo

Jis važiavo galiniais ratais varomu „Ford Mustang Mach-e“, kurio variklis pasiekia 294 AG. Tiek viena, tiek abiem ašimis varomi modeliai, sukomplektuoti su 91 kWh baterijų paketu, gali tempti iki 1,5 t svorį. Žurnalistas ir keliautojas mano, kad tai daryti su elektros pavara visai nesudėtinga.

„Turiu pasakyti, kad valtis nebuvo lengva, ne plastikinė, o aliumininė, su kėdėmis ir kita žvejybos įranga, dviem varikliais, tad svėrė gana nemažai. Kiek tiksliai – nepasakysiu, bet tikrai daug. O ir važiavome toli gražu netaupydami, vėliau dar ir nelygių smėlingų žvyrkelių teko paragauti, tad išaugusios sąnaudos nė kiek nenustebino“, – apie sudėtingesnes sąlygas pasakojo V. Milius.

Ežere vidaus degimo variklis skleidžia ausį veriantį garsą. Čia – visai kitaip, plauki tyliai ir neerzini aplinkinių.

Anot jo, renkantis elektromobilį ekstremalioms kelionėms, nebūtina žiūrėti į brangiausius modelius. 1,5 km t svorį traukti galinti pigiausia „Ford Mustang Mach-e“ versija šiuo metu kainuoja nuo 49 990 eurų. Taip pat populiarūs „Škoda Enyaq“ ir „Volkswagen ID.4“, priklausomai nuo versijos, gali vilkti kiek mažesnį, tačiau vis vien 1 t siekiantį svorį.

Renkantis brangesnius SUV klasės elektromobilius, galima gauti galimybę tempti ir dar sunkesnes priekabas. „EQS iš Mercedes-EQ“ ir „Audi Q8 e-Tron“ gali vilkti 1,8 t priekabą, o tempimo čempionu tarp elektromobilių šiuo metu galima laikyti „BMW iX“, kuris pajėgus traukti net 2,5 t svorį.

„Elektromobilio dinamika, jo variklių sukimo momentas puikiausiai tinka priekabai tempti. Esu vilkęs priekabas su įvairiais automobiliais. Elektromobiliu tai daryti daug lengviau nei su bet kuo kitu. Visuomet turi daug galios rezervo, nes nesijaučia, kad ką nors velki. Ir „Mustang Mach-e“ priekabos užkabinimo pagalbos sistema patiko: dėl galinio vaizdo kameros ji padeda manevruoti tiksliai ten, kur reikia, kad nereikėtų po kelis kartus lipti iš automobilio ir taikytis“, – įspūdžiais dalijosi V. Milius.

Plaukė per ežerą

Bandytas elektromobilis važiuojant be priekabos naudojo 17 kWh energijos 100 km, o su 91 kWh talpos baterija jis viena įkrova galėjo įveikti apie 531 km. Pagal tą pačią elementarią matematinę formulę nuvažiuojamas atstumas prisikabinus priekabą susitraukė iki 314 km.

Viena didesnių baimių, dėl kurių aktyvesni vairuotojai, kuriems reikia tempti priekabą, nedrąsiai žvelgia į elektromobilius, yra gana reikšmingai sumažėjantis atstumas. Tačiau eksperimentą atlikęs keliautojas tvirtino, kad Lietuva nėra tokia didelė, kad dėl to reikėtų baimintis.

„Žmonės bijo, nes nežino, kas bus. Važiuojant Lietuvos atstumais, su priekaba ar be jos tokio dydžio baterijų tikrai pakanka. Su priekaba važiavome sudėtingesnėmis sąlygomis ir viskas pavyko“, – dėstė pašnekovas.

Neerzina aplinkinių

Tiesa, žurnalistas elektros energiją naudojo ne tik važiuoti, valčiai tempti – elektros jėga jis yrėsi ir per ežerą. Ant valties buvo sumontuoti du elektriniai varikliai, kurie neskleidžia jokio garso ir teršalų.

Su tokiais varikliais galima plaukioti ten, kur motorinių valčių eismas draudžiamas, nes valtys su elektros varikliais turi tokias pačias teises kaip ir irklinės.

„Elektromobilis mums jau yra įprastas daiktas, kasdienė susisiekimo priemonė, o elektriniu laivu ramiai plaukioji ten, kur žmonės maudosi, žvejoja, iriasi irklentėmis ar kitaip poilsiauja. Ežere vidaus degimo variklis iš tiesų skleidžia ausį veriantį garsą. Kai pats plaukioju benzinine valtimi, man būna gėda, nes drumsčiu tylą ir ramybę, negerai jaučiuosi. Čia – visai kitaip, plauki tyliai ir neerzini aplinkinių“, – emocijų neslėpė keliautojas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų