Pereiti į pagrindinį turinį

Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams

2025-01-18 18:05
ELTOS inf.

Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar gali susidurti su problemomis, ieškodami spartaus įkrovimo galimybių šalia pagrindinių šalies kelių. Tačiau tikimasi, kad šiemet teigiamų pokyčių bus sulaukta ir šioje srityje.

Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams / Freepik.com nuotr.

Bendrovės „Via Lietuva“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia beveik 2500 elektromobilių įkroviklių, kurie yra vieši arba pusiau vieši, t. y. vairuotojams prieinami tik tam tikromis savaitės dienomis ir paros valandomis.

Nuosekliai auga ir šalyje registruotų elektromobilių skaičius. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2023 m. pabaigoje tokių transporto priemonių Lietuvos keliuose buvo apie 11 tūkst., o šiuo metu šis skaičius jau viršija 16 tūkst. Be to, sausio 1 d. Lietuvoje taip pat buvo registruota 12,3 tūkst. iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių.

„Akivaizdu, kad praėjusiais metais tiek elektromobilių, tiek jiems skirtos infrastruktūros plėtra išgyveno tam tikrą lūžio tašką. Ir jei anksčiau apie elektromobilius galvojančių vairuotojų nuogąstavimai dėl nepakankamos infrastruktūros buvo iš dalies pagrįsti, tai šiandien dėl to nerimauti tikrai nebereikėtų. Juolab kad intensyvi viešojo įkrovimo tinklo plėtra numatoma ir šiemet“, – sako žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.

Jis neabejoja, kad elektromobilių Lietuvoje ir šiemet sparčiai daugės, o jų populiarumą augins tiek augantis visuomenės sąmoningumas ir noras gyventi tvariai, tiek valstybės parama elektrinėms transporto priemonėms bei joms skirtoms įkrovimo stotelėms įsigyti. O ši tendencija toliau skatins ir viešojo įkrovimo tinklo plėtrą.

T. Žilionis pažymi, kad plečiant viešąjį įkrovimo tinklą artimiausiais metais numatoma didelį dėmesį skirti greitojo įkrovimo stotelėms šalia pagrindinių transporto arterijų. Tiesa, čia susiduriama su tam tikrais iššūkiais.

„Suprantame vairuotojų poreikį turėti patogią prieigą prie įkrovimo stotelių šalia pagrindinių kelių, tačiau vis dar esama teisinių ir reguliacinių kliūčių. Tačiau reikia pažymėti, kad matome pozityvius pokyčius, ir tikimės, kad 2025-ieji taps lūžio metais ir šioje srityje. (...) Tikimės, kad iki metų pabaigos spręsime nemažai svarbių problemų, tokių kaip atsiskaitymo būdai bei stotelių įrengimas pagrindiniuose keliuose“, – teigia T. Žilionis.

Jis  taip pat atkreipia dėmesį, jog valstybė yra išsikėlusi tikslą, kad iki 2030 m. mažiausiai 40 proc. individualių ir 80 proc. komercinių šalyje parduodamų transporto priemonių būtų varomos elektra. Planuose numatyta, kad per šį laikotarpį Lietuvoje turi būti įrengta ne mažiau kaip 60 tūkst. įkrovimo stotelių, iš kurių 6 tūkst. būtų viešos, o mažiausiai 1 tūkst. įrengtos šalia valstybinės reikšmės kelių. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Mirtis zaliesiems fasistams

Sitie e. mobiliai - didziausi gamtos tersejai ir ju neimanoma utilizuoti per daug brangu. Pilieciai, DEGINKIT TUOS e.SUDUS. Kodel mes visi turime moketi uz ju elektra?
3
0
Visi komentarai (1)