- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Anksčiau valstybė galėjo konfiskuoti žmogaus automobilį tik už pakartotinį vairavimą išgėrus ar apsvaigus. Nuo lapkričio kelių gaideliams tenka važinėti dar atsargiau. Automobilį galima konfiskuoti net ir už pakartotinį chuliganišką vairavimą arba vairavimą be pažymėjimo, praneša LNK.
„Galima konfiskuoti transporto priemonę, jeigu pakartotinai vairuoji chuliganiškai, nesvarbu, blaivus ar neblaivus“, – pažymėjo Kelių policijos tarnybos vyriausiasis tyrėjas Rytis Vosylius.
Chuliganišku vairavimu laikoma ir kai vairuotojas, važiuodamas prieš kitą automobilį, ima staigiai stabdyti.
Žmonės sako, kad toks sprendimas per griežtas, kai kurie gali ir netyčia taip pasielgti. Kiti pažymi, kad užtektų baudos, nereikėtų imtis konfiskavimo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įrašas:
Artūras Pakėnas piktai klausia, kur žmogus netyčia paslydo, o kur – chuliganiška vairavimas.
„Ar valdžiai taip trūksta automobilių, kad nutarė konfiskuoti ir išsidalyti gal? Ar tikrai egzistuoja rimta problema su tuo?“ – retoriškai klausė saugaus eismo ekspertas A. Pakėnas.
Policija tikina, kad iš bet ko dėl nedidelio paslydimo automobilio tikrai neatims.
„Katedros aikštėje saulutes paišo – chuliganiškas vairavimas. Tačiau jei šiek tiek užmetė – neatimsime. Vertiname pagal kiekvieną situaciją“, – akcentavo R. Vosylius.
Tačiau policija neslepia, kad labiausiai šiais pakeitimais norima pažaboti vairuotojus, kurie važiuoja be vairuotojo pažymėjimo ir nuolat pažeidžia Kelių eismo taisykles.
Ar valdžiai taip trūksta automobilių, kad nutarė konfiskuoti ir išsidalyti gal?
„Pareigūnai buvo sustabdę ir 50 kartų vairuotoją, kuris neturėjo teisės vairuoti. Kitą dieną pasiima tą transporto priemonę, nes ji nekonfiskuojama, ir vėl toliau važiuoja, baudų nemoka, susikaupia jau apie 30 tūkst. eurų. Tokios priemonės buvo pritaikytos būtent tokiems“, – teigė R. Vosylius.
Kai kurie saugaus eismo ekspertai šioms priemonėms pritaria.
„Jeigu asmuo jau buvo nusižengęs, gal sąmoningai pažeidinėja, kitas automobilio savininkas tokiam draugui gal stengsis jau nebeduoti, nes žino, kad pats gali nukentėti“, – galimą scenarijų nusakė saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas.
Tačiau A. Pakėnas nėra tikras, ar automobilio konfiskavimas padės.
„Kitą dieną jis nusipirks kitą už 200 eurų automobilį. Ar tai juos išgąsdins?“ – retoriškai klausė A. Pakėnas.
„Dabar, kai atims, reikės bent susirasti naują transporto priemonę, bet klausimas, kiek jų gali nusipirkti“, – pastebėjo R. Vosylius.
Kiti saugaus eismo ekspertai svarsto ir apie dar griežtesnius apribojimus.
„Galbūt dar galėtų padaryti, kad tokie asmenys savo vardu net negalėtų registruoti automobilio. Tai dar vienas didžiulis apribojimas“, – svarstė D. Kanapinskas.
„Ar žmogų, kuris nemoka važiuoti slydžiu keliu ir bijo netyčia paslysti, išgąsdinome, ar chuliganėlį, kuris asocialus tipas, neturi savo automobilio?“ – abejojo pakeitimais A. Pakėnas.
Policija tikina, kad tokių recidyvistų kasmet pagauna kelis šimtus ir automobilio konfiskavimas – reikalinga priemonė. Nuo lapkričio įsigaliojo ir daugiau griežtesnių taisyklių, pvz., už pakartotinį vairavimą esant neblaiviam teisė vairuoti gali būti atimta iki septynerių metų. Iki tol maksimali bausmė buvo penkeri metai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams2
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau11
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas64
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Kelius remontuos iki vėlyvo rudens1
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“, šiemet suplanavusi didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbų, prašo eismo dalyvių kantrybės. ...