- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kas nutinka, kai, paleidę variklį, dar kartą pasukate raktelį? Tai klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko.
Įsėdate į automobilį, paleidžiate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl pasukate raktelį. Pasigirsta klaikus garsas – starteris yra akivaizdžiai nepatenkintas, kad jo prašote padaryti jau atliktą darbą. Bet kas tą garsą skleidžia? Ar, padarę tokią klaidą, rizikuojate visiškai sugadinti automobilį ar kuriuos nors jo mazgus?
Iš tiesų naujesni automobiliai, ypač tie, kurie turi beraktes paleidimo sistemas, dažnai net neleidžia padaryti tokios klaidos. Kiti burzgia gana garsiai, kad primintų vairuotojui, jog nieko sukioti tikrai nebereikia – laikas važiuoti. Tačiau šią klaidą vairuotojai vis dar padaro, ypač nepatyrę arba tie, kurie neseniai persėdo į tylesnį automobilį.
Vienas toks veiksmas didelės žalos padaryti neturėtų – net jei taip padarysite, galėsite saugiai tęsti kelionę. Tačiau taip tikrai įmanoma smarkiai pakenkti automobiliui ir gauti didelę sąskaitą už remontą. Geriau jau niekada taip nedarykite ir perspėkite nepatyrusius vairuotojus. Tą nemalonų garsą, kuris tarsi dalgis kerta per vairuotojo pasitikėjimą savimi, skleidžia starterio ir smagračio krumpliaračiai. Starteris – tai nedidelis elektros variklis, kuris pasuka vidaus degimo variklį, kad šis imtų dirbti. Starterio gale yra krumpliaratis, kuris reikiamu metu solenoidu yra pastumiamas į priekį taip, kad susijungtų su dantračio dantimis, kurie yra ant smagračio.
Taigi, kai pasukate automobilio raktelį, į priekį pastumiamas starterio krumpliaratis. Tuomet ima suktis pats starterio variklis, kuris per minėtą krumpliaratį suka prie vidaus degimo variklio prijungtą smagratį. Kai automobilio variklis dirba, smagratis sukasi gana dideliu greičiu – gerokai greičiau, nei jį suko starteris. Problemos prasideda tuomet, kai vėl pasukate raktelį. Starterio krumpliaratis vėl stumiamas į priekį, kol prisiliečia prie greitai įsuktų smagračio dantų – dėl to ir pasigirsta tas nemalonus garsas, lyg kažką laužytumėte. Abu šie krumpliaračiai yra metaliniai ir gana tvirti, o pats garsas yra toks, kad jo neįmanoma nepastebėti – trumpas kontaktas šių mazgų dažniausiai nepažeidžia. Tačiau kartais pasiseka mažiau ir kas nors lūžta – arba starteris, arba smagračio dantys.
Starterio keitimas arba remontas gali būti gana brangus. Tačiau smagračio gedimo šalinimas dažniausiai būna nepalyginti brangesnis. Priklausomai nuo automobilio, gali tekti išimti variklį arba bent jau greičio dėžę. Pats smagratis taip pat nėra pigi detalė. Todėl geriau tokių klaidų tiesiog vengti. Jei pamiršote, ar variklis paleistas, išsiugdykite įprotį visada pažvelgti į tachometro rodyklę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje pamiršus sumokėti už automobilio stovėjimą, „baudai“ bus skirta savaitė
Nuo sekmadienio Vilniuje ilgėja vietinės rinkliavos – „baudos“ už nesumokėtą automobilių stovėjimą apmokėjimo terminas: ją bus galima sumokėti nebe per tris paras, o per savaitę. ...
-
Nuo spalio pradžios automobilių numeriai bus paženklinti Lietuvos herbu – Vyčiu17
Nuo spalio valstybės įmonės „Regitra“ išduodami naujo dizaino automobilių numerio ženklai bus su Lietuvos valstybės herbu – Vyčiu. ...
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai3
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų10
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą31
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...