- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Turbūt vėl kažkurio ministro giminaičiui reikia užsidirbti pinigėlio", – griežė dantimis mūsų kalbintas pagyvenęs vairuotojas. Toli gražu ne visi šalies gyventojai supranta nuo sausio 1-osios įsigaliosiančių naujų reikalavimų eismo dalyviams būtinumą ir naudą.
Kaina augs dvigubai
Daugybė rūšių įvairiausių tvarsčių ir pleistrų, žirklės, kartais – dar ir popierinė instrukcija su paveikslėliais, kaip teikti pirmąją pagalbą. Tokių rinkinių buvo galima rasti šiuolaikinėse automobilių vaistinėlėse. Apdairesni vairuotojai į komplektą įsimesdavo ir kelias pakuotes populiariausių vaistų, jodo ar kitų dezinfekavimo skysčių.
Nuo ateinančių metų vaistinėlių turinys turėtų gerokai pasikeisti. Nuo sausio 1-osios, be kitų pokyčių, įsigalios ir automobilinių pirmosios pagalbos rinkinių komplektacijos reikalavimas. Vaistinėlėse turės atsirasti krūva naujų priemonių. Vadinasi, šimtai tūkstančių vairuotojų turės pakeisti senąsias – nusipirkti naują komplektą. O tai papildomi milijonai eurų jų gamintojams ir pardavėjams.
Dabar pigiausią vaistinėlę galima nusipirkti maždaug už 8 eurus, o geresnės komplektacijos ar kokybiškesnio gamintojo – maždaug už 20 eurų. Norint, kad rinkinys atitiktų naujus reikalavimus, gali nebeužtekti ir 30 eurų, o kai kuriais atvejais – net pusšimčio.
Nemoka naudotis
Sveikatos apsaugos ministerijos išleistame įsakyme apibrėžiama, kad eismo dalyvių vaistinėlėse turės atsirasti: medicininis turniketas, skirtas stipriam (masyviam) kraujavimui galūnėse (rankose, kojose) stabdyti. Taip pat – vienkartinės apsauginės plėvelės / pirmosios pagalbos gaivinimo kaukės dirbtiniam kvėpavimui atlikti, vienkartiniai šalčio maišeliai ir t.t.
Vien paprastesnio medicininio turniketo kaina mūsų rinkoje viršija 10 eurų. Įsigyti kokybišką kainuotų bene trigubai brangiau. O tokių reikia bent dviejų. Tad bendras vaistinėlės turinys, lyginant su dabartiniu, pabrangs kelis kartus.
Vien paprastesnio medicininio turniketo kaina mūsų rinkoje viršija 10 eurų. Įsigyti kokybišką kainuotų bene trigubai brangiau. O tokių reikia bent dviejų. Tad bendras vaistinėlės turinys, lyginant su dabartiniu, pabrangs kelis kartus.
Įdomu, kad net medicinos specialistai teigia, jog, norint panaudoti turniketą, reikia specifinių žinių, kurių dažnas vairuotojas tiesiog neturi. Medikų žodžiais, reikia žinoti, kaip taisyklingai uždėti jį virš lūžio ar smarkaus kraujavimo vietos ir kaip taisyklingai užveržti. Mat stipriai užspaustą turniketą palikus ilgam, gali grėsti netgi galūnės amputacija. Be to, kalbinti specialistai stebėjosi, kad šis elementas įtrauktas į būtiniausių sąrašą, nors paprastas eismo dalyvis labai retai pats susiduria su sunkiais sužalojimais ir ryžtasi juos sutvarstyti.
Dar viena problema gali tapti vaistinėlės komplektacijos patikra prieš perkant, nes net ir naujausiose kiniškose ir pigesnėse vaistinėlėse visų būtinų priemonių gali nebūti.
Problema: į vaistinėlės komplektaciją įtraukiamos priemonės, skirtos profesionaliems medikams, o paprasti vairuotojai jomis naudotis nemoka. Eriko Ovčarenkos / "BNS Foto" nuotr.
Vertins tolerantiškai
Vairuotojai gali guostis tik tuo, kad policija ir kitos institucijos naujos tvarkos taikymą žada vertinti tolerantiškai. Policijos pareigūnų teigimu, nors jie dėl netinkamai sukomplektuotos vaistinėlės gali skirti baudą, iš pradžių bus apsiribojama įspėjimais.
Panašiai elgiamasi ir nustačius, kad eismo dalyvis patikros metu išvis neturi vaistinėlės ar gesintuvo. Antrą sykį užfiksavus panašų nusižengimą, įstatymai numato nedideles baudas – nuo 5 iki 12 eurų.
Jei neturėsite vaistinėlės, tai neturėtų sukliudyti atlikti ir automobilio techninės apžiūros procedūrą.
"Tai, kad vairuotojas neturi vaistinėlės ar ji nevisiškai sukomplektuota, nėra didelis trūkumas, todėl techninę apžiūrą dėl to vairuotojas įveiks. Galbūt tai bus labiau kaip įspėjimas atkreipti dėmesį ir trūkumą pašalinti, bet dėl to grįžti antrą kartą į apžiūros stotį tikrai nereikės", – aiškino techninių apžiūrų įmonių asociacijos "Transeksta" komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas.
Ribojimai: automobilio taisyklingo statymo prie įvažų schema.
Grėsmė eismo saugumui
Dar daugiau vairuotojų erzelio kelia nuo Naujųjų metų įsigaliosiančios Kelių eismo taisyklių (KET) pataisos. Ypač punktas, pagal kurį transporto priemonių nebus galima statyti įvažų į teritorijas sankirtose. Tai reiškia, kad nuo sausio 1-osios bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažos į teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos.
Anot susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti galimybę į kiemus ir kitas teritorijas saugiai ir operatyviai patekti gaisrinėms, policijos, greitosios pagalbos automobiliams ar kitam specialiajam transportui.
Nuo sausio 1 d. KET papildžius nauju punktu dėl parkavimo, pažeidėjams grės sankcijos – nuo 30 iki 90 eurų.
Ministerijos specialistai teigia, kad pataisas inicijavo dalies vairuotojų skundai, jog dėl netvarkingai pastatytų automobilių, išvažiuojant iš kiemų, jie negali gerai matyti gatve atvažiuojančių kitų transporto priemonių. Be to, į nelaimės vietą skubantys ugniagesiai ar kitos specialiosios transporto priemonės irgi ne visada gali patekti į reikalingą teritoriją dėl kelių sankirtose eismą blokuojančių transporto priemonių.
Nereta ir situacija, kai šaligatvis ar dviračių takas yra blokuojamas stovinčio automobilio, todėl atsiradusią kliūtį pėstieji priversti apeiti, dviratininkai – apvažiuoti per gatvės važiuojamąją dalį, judėti per žolę ar šaligatvio bortelius, judėti iš už stovinčios transporto priemonės, o tai mažina dviratininkų ir pėsčiųjų matomumą.
Matomumas: neretos avarijos priežastis – dėl trikdžių per vėlai pastebėta kliūtis. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Kautynės dėl vietų
Policijos pareigūnai akcentuoja, kad vairuotojai turėtų prisiminti, jog draudimas taikomas toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas į šalia kelio esančią teritoriją arba išvažiavimas iš jos. Nuo sausio 1 d. KET papildžius nauju punktu dėl parkavimo, pažeidėjams grės sankcijos – nuo 30 iki 90 eurų.
Nepaisant to, kad šie pakeitimai yra išties aktualūs, daugelis juos komentuojančių vairuotojų pabrėžia, kad, vieną problemą išsprendus, gerokai paaštrės kita bėda.
"Beveik kiekvieną dieną susiduriu su bet kaip paliktais automobiliais. Pats kelis sykius vos avarijos nepadariau, nes į gatvę važiavau nematydamas atvažiuojančių automobilių. Bet kodėl dėl neatsakingų savininkų turi kentėti visi kiti? Juk dabar atsiras kita problema – kur žmonėms tuos automobilius palikti? Daugiabučių kiemai ir taip užgrūsti. Pagal naują tvarką parkavimo vietų dar sumažės. Dauguma gatvių apmokestintos. Tai lieka lenktyniauti su kaimynu, kuris anksčiau grįšime iš darbo ir užimsime laisvą vietą. O realiausia bus ieškoti mokamos aikštelės ir vėl krapštyti piniginę", – populiarioje automobilių naujienų svetainėje taikliai rėžė Regimantu pasivadinęs komentatorius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą8
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi49
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...