- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jeigu ruošiatės pirkti nenaują BMW, „Audi“ ar „Volkswagen“, būkite budrūs, nes tai – automobiliai, kurių rida klastojama bene dažniausiai, tai parodė neseniai atliktas „CarVertical“ tyrimas. Apie tai laidos „Info diena“ žurnalistai kalbėjosi su ekspertu Matu Buzeliu ir klausė, kiek suklastota rida gali padidinti automobilio vertę?
„Visi nori vairuoti BMW. Bent jau toks įspūdis susidaro. Pažvelgus į Lietuvos rinką, matome, kad pagal naudotų automobilių sandorių skaičių pirmauja „Volkswagen“, tačiau ant kulnų lipa BMW. Nors ekonominės klasės automobilį mes lyginame su premium segmentu, bet visiems, pasirodo, norisi sėsti prie BMW vairo“, – šyptelėjo pašnekovas.
„Subaru Outback“ taip pat atsidūrė penketuke, nors ir nelabai garbingame. Ekspertas spėjo, kad taip nutiko dėl to, kad šio modelio automobiliai yra itin gerai perkami iš JAV aukcionų. Todėl gali būti, kad tokius automobilius parsiplukdę nesąžiningi perpardavėjai, tiesiog mato kaip galimybę papildomai padidinti savo pelno maržą. Kitaip tariant, už kelių šimtų eurų vertės ridos suklastojimo procesą galima labai reikšmingai padidinti automobilio vertę.
„Analizavome apie pusę milijono tikrintų automobilių – kaip atrodė jų kainos prieš ridos klastojimą ir po. Nustatėme, kad automobilio vertė gali pasikeisti, kai rida sumažinama. Matėme ir tokių atvejų, kai buvo maždaug šešiais tūkstančiais eurų padidinta automobilio vertė, tada, kai rida sumažinama“, – pasakojo M. Buzelis.
Jei valstybės tarpusavyje keistųsi duomenimis, tai tas tikrai padėtų ir sumažintų nusikaltimo mastą.
Pasak jo, ridos klastojimo problema Lietuvoje yra įsišaknijusi, todėl išnykti galėtų tik per labai daug metų. „Jei valstybės tarpusavyje keistųsi duomenimis, tai tas tikrai padėtų ir sumažintų nusikaltimo mastą. Nėra įvykusio normalaus precedento, kai žmogus, suklastojęs ridą, atsidurtų nelaisvėje. Netgi, taip sakoma, kad ridos klastojimas yra nematomas nusikaltimas. Labai sunku išsiaiškinti, kas atsuko. Pirkėjams yra ne taip svarbu aiškintis, kas atsuko, ar eiti prie to, – reikėtų tiesiog vengti tokio automobilio“, – patarė ekspertas.
Jo teigimu, jei rekordiškai – 820 tūkst. km, nuvažiavusio automobilio rida bus atsukta iki 200 tūkst. km, tai pirkėjas, nusipirkęs tokį automobilį, bus visiškai pametęs vadinamąjį aptarnavimo grafiką, ir tik laiko klausimas, kada automobilis ims byrėti bei pavirs visiška finansine katastrofa.
„Apie 16 proc. visų automobilių, tikrinamų internete pagal VIN kodą, yra suklastota rida. Jų gali būti kur kas daugiau. Problema yra tarptautiniai sandoriai, kai vienoje šalyje nuperkamas automobilis, keliauja į kitą valstybę. Tuo metu ir vyksta ridos klastojimas. Kitu atveju, ridos klastojimą būtų pernelyg lengva išaiškinti, nes kas dvejus metus reikia pereiti techninę apžiūrą ir jei pasimatytų, kad rida buvo sumažėjusi, – viskas aišku“, – pabrėžė M. Buzelis.
Prancūzijoje už ridos klastojimą baudžiama 37 tūkst. eurų bauda ir dvejų metų laisvės atėmimu. „Ten, mano žiniomis, yra įvykę tokių precedentų, kai žmonės pateko už grotų už tai, kad atsuko ridą. Pas mus, Lietuvoje, ta problema nėra labai didelis prioritetas. Tai pareikalaus labai daug laiko, kol su tuo susitvarkysime“, – spėjo pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą19
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?11
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...