Pereiti į pagrindinį turinį

Neužsidega žalias šviesoforo signalas: kaltas pats vairuotojas?

2023-12-09 15:10
DMN inf.

Jei neužsidega žalias šviesoforo signalas, gali būti, jog dėl to pats vairuotojas yra kaltas. Juk pasitaiko, kad sėdi prie vairo, lauki žalio šviesoforo signalo, sankryža niekas nevažiuoja, tačiau tau vis tiek toliau dega raudona šviesa. Stovi dešimt, penkiolika minučių, tačiau tebedega draudžiamas šviesoforo signalas.

J. Kalinsko / BNS nuotr.

Plačiau apie tai LNK reportaže papasakojo „Judu“ Eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marcišauskė.

– Kodėl tam tikrose sankryžose vairuotojai prastovi nemažai laiko? Kodėl neužsidega žalias šviesoforo signalas?

– Yra toks eismo valdymo principas, kad turime sustoti prieš „Stop“ liniją, kurią matome labai aiškiai. Kai automobilis sustoja prie „Stop“ linijos, jis būna užfiksuotas ir įsijungia žalias šviesoforo signalas. Vilniaus mieste visos sankryžos veikia adaptyviai. Tai reiškia, kad, jei nėra automobilių, žalia šviesa gali ir neužsidegti.

– Kas įjungia žalią šviesoforo signalą?

– Žalią šviesoforo signalą įjungia eismo davikliai. Šiuo atveju turime indukcines kilpas asfalto dangoje. Indukcinė kilpa įmontuota apie metrą nuo „Stop“ linijos. Automobilis netgi neturi privažiuoti prie pat linijos.

– Jei vairuotojas nesustos prie „Stop“ linijos, o kažkur 3 m nuo jos, tai gali būti, kad žalias šviesoforo signalas ir neįsijungs.

– Tokių sankryžų nėra daug. Tačiau įprastu atveju įrengiame jutiklius ir prie „Stop“ linijos, ir apie 40 m nuo jos. Netgi tolimesnis jutiklis galėtų užfiksuoti automobilį ir įjungti žalią signalą.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

 

 

– Motociklininkai piktinasi, kad jūsų jutikliai nejaučia jų.

– Iš tikrųjų, egzistuoja ši problema. Elektromagnetinė indukcija reaguoja į metalinę transporto priemonės dalį. Kadangi motocikluose mažiau metalo, tai ne visada ir pajaučia. Tačiau tikrai bandome reguliuoti kilpų jautrumą, kur galime. Kitais metais darysime reviziją, tyrimą, kokios kilpos kaip veikia. Bandysime koreguoti parametrus prie kiekvienos kilpos.

– Motociklininkai turi vieną gudrybę. Ar jums teko girdėti apie ją?

– Nežinau, galbūt.

Privažiuokime prie „Stop“ linijos.

– Motociklininkai sako, kad reikia priklijuoti magnetą po motociklu, tada suveikia indukcijos kilpos. Būna dar vienas virš šviesoforo pakabintas jutiklis, kuris įjungia žalią šviesą. Ar jis taip pat neįjungia žalio šviesoforo signalo, jei neprivažiuoji arti?

– Taip. Bet kaip ir sakiau, tokiose sankryžose dažnai būna ir tolimas jutiklis. Bet kokiu atveju, mes visi privalome žinoti Kelių eismo taisykles bei jų laikytis. Privažiuokime prie „Stop“ linijos.

– Kiek Vilniuje yra sankryžų su tokiais jutikliais?

– Apskritai mieste yra 303 sankryžos, sankryžų bei perėjų jutiklių – beveik 2 tūkst. Apie 40 proc. visų jutiklių yra indukcinės kilpos.

– Ar dažnai sulaukiate skundų, kad neveikia jutikliai?

– Pasitaiko tokių skundų. Su indukcinėmis kilpomis būna atvejų, kai tiesiog neprivažiuoja prie „Stop“ linijos. Gal ir motociklus ne taip gerai jaučia kai kuriose vietose. Su vaizdo jutikliais yra problema, kad jie kartais apsineša purvu. Tačiau reaguojame, siunčiame priežiūros kompaniją ir tvarkome jutiklius, jei problema susijusi su jutikliais, o ne su Kelių eismo taisyklių pažeidimais.

– Sankryžose, kur yra vaizdo jutikliai, vairuotojai sako, kad jei privažiuoja prie „Stop“ juostos, nebemato viršuje esančio šviesoforo. Todėl vairuotojai stengiasi sustoti šiek tiek toliau, tada jutiklis nesureaguoja. Ką daryti tokiu atveju?

– Pagal kelių šviesoforų įrengimo taisykles kiekvienai krypčiai yra po du šviesoforus. Atkreipkime dėmesį. Nebūtinai viršuje esantis šviesoforas yra vienintelis. Gali būti šviesoforas iš kairės arba dešinės. Tikrai stengiamės, nepiktnaudžiaudami atstumu, planuoti „Stop“ liniją ten, kur matytųsi šviesoforai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų