- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atėjus padangų keitimo metui, vieni jas keičia namuose, kiti – transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėse. Kur dėti senas padangas, kai jos netinkamos tolesniam naudojimui?
Pirma taisyklė. Keičiant padangas autoservisuose ar jų keitimo vietose (mažose dirbtuvėse), senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisai privalo iš automobilio vairuotojo priimti tiek senų padangų, kiek jų keičia. Transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėms draudžiama senas padangas atiduoti jų naudotojui, servisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad netinkamos naudoti padangos būtų utilizuotos ar perdirbtos.
Antra taisyklė. Keičiant padangas namuose, netinkamos tolesniam naudojimui neturėtų dūlėti garaže ar sandėliuke – jos turi patekti pas atliekų tvarkytojus. Jei nuspręsite išsikviesti į namus atliekų tvarkytoją naudotoms padangoms išvežti, už jų išvežimo paslaugą tektų mokėti.
Trečia taisyklė. Jei vis dėlto padangų atliekos susikaupė namuose, senas galite nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Šios aikštelės, priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, iš vieno gyventojo nemokamai priima iki keturių ar penkių naudoti netinkamų padangų per metus. Šiuo metu Lietuvoje yra 98 didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės.
Ketvirta taisyklė. Dar vienas būdas, kuriuo galite pasinaudoti, – senas padangas atiduoti jų platintojams. Pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Ne vietoje paliktų ar garažuose bei kituose pastatuose dūlančių padangų vis dar yra apstu. Pas atliekų tvarkytojus patekusios naudotos padangos perdirbamos: atskiriama tekstilė, metalai ir guma. Metalai ir guma panaudojami naujiems gaminiams, o tekstilė deginama energijai išgauti.
Skaičiuojama tūkstančiais
Kasmet Lietuvoje parduodama mažiausiai 27 tūkst. tonų padangų, dar apie 9 tūkst. tonų padangų kiekvienais metais į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis, o apie 4 tūkst. tonų padangų importuojama nelegaliai. Teisės aktai numato, kad Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...