LNK kalbino Vilniaus kelių policijos būrio vadą Ernestą Liepinį apie fiksuojamus pažeidimus ir avarijų dažniausias priežastis.
– Daug įvykių būna, kai nepastebi. Būna, kai naudojasi telefonu ir rašant žinutę nutinka eismo įvykis.
– Telefonas yra viena iš pagrindinių priežasčių?
– Taip. Būna situacijų, kai mamos dažnai mažamečius vaikus veža ant galinės sėdynės kėdutėse, jei vaikas kažko prašo ar verkia, jos atsisuka, tuo metu kažkiek kartu pasuka vairą ir nuvažiuoja nuo kelio, atsitrenkia į bortelius, kelio stulpelius.
– Kiek telefonai duoda įtakos eismo saugumui. Kitas galbūt galvoja, kad stovint kamštyje galima pasitikrinti paštą, parašyti žinutę.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Pastebiu, kad tik žmonės sustoja prie šviesoforo ar kamštyje, visi kimba į telefonus. Visų galvos nuleistos. Dėl to, manau, ir kamščiai prasideda, nes jie stabdo visą eismą. Važiuojant gali dar blogiau atsitikti.
– Neseniai teko jūsų kolegoms forminti avariją, kuri įvyko dėl naminio gyvūno.
– Moteris vežė narvelyje katiną ir turbūt buvo jį blogai uždariusi, katinas išlipo iš jo ir palindo po moters kojomis prie pedalų. Ji, bijodama spausti juos, kad nesuspaustų katino, priešais šviesoforą suko vairą nestabdydama ir nuvažiavo nuo kelio, atsitrenkė į stulpą.
– Kokios būna vairuotojų reakcijos po eismo įvykių? Ar jie pripažįsta, ar bando neigti?
– Kiek esu susidūręs, žmonės pripažįsta. Atsisukinėjimai į galines sėdynes, nežiūrint į kelią, gali sukelti skaudžių padarinių. Vis tiek dėmesys atitraukiamas nuo kelio.
– Įvyksta avarijos, sudaužyti automobiliai, suvažiuoja ir ugniagesiai, medikai, policija, kaip tokiu atveju elgiasi kiti vairuotojai?
– Dažniausiai pastebiu, kad jie filmuoja įvykį – avariją arba stovinčius pareigūnus, jei vyksta reidas. Jie filmuoja, užsižiūri ir atsitrenkia į priešais pristabdžiusius automobilius.
– Kalbant apie menkesnius dėmesio nukreipimus esant prie vairo – gurkšnis vandens, prisidegti cigaretę, jūsų nuomone, ar tai irgi blaško vairuotojų dėmesį, ar tai galima toleruoti?
– Kava, vanduo nėra didžiulė problema. Su cigaretėmis gali būti problemų, nes byrantys pelenai gali atitraukti dėmesį. Būna atvejų, kai vairuotojas persirengia, vieną ranką lengviau ištraukti, o kitą – sunkiau, užstringa ranka. Tada net bėgių negali perjungti.
– Kokie dažniausi chuliganiško vairavimo atvejai?
– Dažniausiai važiuoja kur yra kelios eismo juostos, rikiuojasi be posūkių, didelis greitis, greitai keičia eismo juostas, sudaro avarinių situacijų, lenkia per sankryžas, ištisines eismo juostas.
– Ar pasitaiko atvejų, kai vairuotojas bando paauklėti kitą?
– Būna. Vėliau stovi abu su sudaužytais automobiliais, nes vienas lenda iš priekio, nori paauklėti, staigiai stabdo, tada kitas atsitrenkia, prasideda konfliktai, turime raminti.
– Netgi mušasi?
– Taip, būna.
– Teko fiksuoti tokių atvejų?
– Buvę, tačiau kol mes atvažiavome, jie jau buvo aprimę po kovos.
Pranešama, kad baudos griežtės ir tiems, kurie prie vairo sėda pakartotinai neblaivūs. Jiems numatoma galimybė atimti vairuotojo pažymėjimą net iki septynerių metų, baudos griežtės ir vairuotojams chuliganams, tokiu atveju Administracinių nusižengimų kodeksas numatys netgi galimybę konfiskuoti automobilį.
Naujausi komentarai