- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pareigūnai pastebi, kad pastaruoju metu nemažėja vairuotojų, kurie prie vairo užsiima pašaliniais dalykais. Pasitaiko tokių, kurie skuta barzdą, dažosi, valgo ar rūko. Būna tokių, kurie, važiuodami 90 km/val. greičiu, bando nusivilkti striukę. Tai veiksmai, kurie neturėtų būti daromi prie vairo. Vyriausybė Seimui pateikė Administracinio nusižengimo kodekso pataisas, kurios numato beveik dvigubai didesnes baudas už pašalinę veiklą prie vairo.
LNK kalbino Vilniaus kelių policijos būrio vadą Ernestą Liepinį apie fiksuojamus pažeidimus ir avarijų dažniausias priežastis.
– Daug įvykių būna, kai nepastebi. Būna, kai naudojasi telefonu ir rašant žinutę nutinka eismo įvykis.
– Telefonas yra viena iš pagrindinių priežasčių?
– Taip. Būna situacijų, kai mamos dažnai mažamečius vaikus veža ant galinės sėdynės kėdutėse, jei vaikas kažko prašo ar verkia, jos atsisuka, tuo metu kažkiek kartu pasuka vairą ir nuvažiuoja nuo kelio, atsitrenkia į bortelius, kelio stulpelius.
– Kiek telefonai duoda įtakos eismo saugumui. Kitas galbūt galvoja, kad stovint kamštyje galima pasitikrinti paštą, parašyti žinutę.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Pastebiu, kad tik žmonės sustoja prie šviesoforo ar kamštyje, visi kimba į telefonus. Visų galvos nuleistos. Dėl to, manau, ir kamščiai prasideda, nes jie stabdo visą eismą. Važiuojant gali dar blogiau atsitikti.
– Neseniai teko jūsų kolegoms forminti avariją, kuri įvyko dėl naminio gyvūno.
– Moteris vežė narvelyje katiną ir turbūt buvo jį blogai uždariusi, katinas išlipo iš jo ir palindo po moters kojomis prie pedalų. Ji, bijodama spausti juos, kad nesuspaustų katino, priešais šviesoforą suko vairą nestabdydama ir nuvažiavo nuo kelio, atsitrenkė į stulpą.
– Kokios būna vairuotojų reakcijos po eismo įvykių? Ar jie pripažįsta, ar bando neigti?
– Kiek esu susidūręs, žmonės pripažįsta. Atsisukinėjimai į galines sėdynes, nežiūrint į kelią, gali sukelti skaudžių padarinių. Vis tiek dėmesys atitraukiamas nuo kelio.
– Įvyksta avarijos, sudaužyti automobiliai, suvažiuoja ir ugniagesiai, medikai, policija, kaip tokiu atveju elgiasi kiti vairuotojai?
– Dažniausiai pastebiu, kad jie filmuoja įvykį – avariją arba stovinčius pareigūnus, jei vyksta reidas. Jie filmuoja, užsižiūri ir atsitrenkia į priešais pristabdžiusius automobilius.
– Kalbant apie menkesnius dėmesio nukreipimus esant prie vairo – gurkšnis vandens, prisidegti cigaretę, jūsų nuomone, ar tai irgi blaško vairuotojų dėmesį, ar tai galima toleruoti?
– Kava, vanduo nėra didžiulė problema. Su cigaretėmis gali būti problemų, nes byrantys pelenai gali atitraukti dėmesį. Būna atvejų, kai vairuotojas persirengia, vieną ranką lengviau ištraukti, o kitą – sunkiau, užstringa ranka. Tada net bėgių negali perjungti.
– Kokie dažniausi chuliganiško vairavimo atvejai?
– Dažniausiai važiuoja kur yra kelios eismo juostos, rikiuojasi be posūkių, didelis greitis, greitai keičia eismo juostas, sudaro avarinių situacijų, lenkia per sankryžas, ištisines eismo juostas.
– Ar pasitaiko atvejų, kai vairuotojas bando paauklėti kitą?
– Būna. Vėliau stovi abu su sudaužytais automobiliais, nes vienas lenda iš priekio, nori paauklėti, staigiai stabdo, tada kitas atsitrenkia, prasideda konfliktai, turime raminti.
– Netgi mušasi?
– Taip, būna.
– Teko fiksuoti tokių atvejų?
– Buvę, tačiau kol mes atvažiavome, jie jau buvo aprimę po kovos.
Pranešama, kad baudos griežtės ir tiems, kurie prie vairo sėda pakartotinai neblaivūs. Jiems numatoma galimybė atimti vairuotojo pažymėjimą net iki septynerių metų, baudos griežtės ir vairuotojams chuliganams, tokiu atveju Administracinių nusižengimų kodeksas numatys netgi galimybę konfiskuoti automobilį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus8
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai22
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?1
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...