Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms

  • Teksto dydis:

Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir taršos?

Sudomino užklausa

Atsakymo į šiuos klausimus ieškojo Kauno technologijos universiteto (KTU) statybos ir architektūros fakulteto (SAF) studentės Ieva Kuodžiūtė ir Mylita Samoškaitė, sukurdamos automobilių sporto komplekso viziją Šiauliuose.

Automobilių sporto entuziastės parengė trasą, kurioje galimos įvairaus ilgio konfigūracijos – nuo 2 iki 8 km, įrengti požeminiai praėjimai žiūrovams, taip pat numatytos vietos įvairiems edukacijos centrams, automobilių verslo įmonėms, renginiams.

"Šią užduotį gavome projektavimo modulyje – tai buvo Šiaulių verslininko užklausa. Ji mus suintrigavo ir nusprendėme, kad pabandysime. Šiauliuose pramoninės teritorijos įsiterpia į gyvenamąsias, dėl sovietmečiu vykusios industrializacijos, sukurdamos kontrastą tarp funkcijų ir diskomfortą tiek miesto gyventojams, tiek pramonės ir gamybos vystytojams", – sakė KTU studentės.

Veiktų visus metus

Merginų projektuojama trasa orientuota į populiarėjantį elektromobilių sportą, kuris, lyginant su degimo varikliais varomomis sportinėmis mašinomis, sukelia mažesnę triukšmo ir aplinkos taršą.

Taip pat vienas iš projekto tikslų – atsodinti 140 ha miško, kuris apsuptų trasą ir sukurtų natūralų garso barjerą.

Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.

Studenčių teigimu, toks automobilių pažinimo centras prisidėtų prie Šiaulių atsigavimo – pritrauktų investicijų, sukurtų naują traukos objektą ne tik verslui, tačiau ir turizmui, taip pat skatintų žmones rinktis ekologiškesnes transporto priemones.

Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.

Ne varžybų metu trasa atvertų duris gyventojams kaip parkas, kuris galėtų būti naudojamas rekreaciniais ir sporto tikslais.

Kreipėsi į lenktynininkus

Suprasdamos trasų kūrimo kompleksiškumą ir kartu atsirandančius pavojus, studentės analizavo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) keliamus žiedinių trasų saugumo reikalavimus, taip pat kokia trasų projektavimo praktika yra taikoma užsienyje.

KTU studentės pabrėžia, kad, vystant šio projekto idėją, buvo labai įdomu sukurti visiškai naują koncepciją, kuri sujungtų, iš pirmo žvilgsnio, nesuderinamus dalykus – ekologiją, automobilių industriją ir kartu pagerintų miestiečių gyvenimo kokybę.

I.Kuodžiūtė ir M.Samoškaitė nagrinėjo įvairias trasų konfigūracijas visame pasaulyje, lankėsi automobilių lenktynėse Lietuvoje ir Latvijoje. Norėdamos sukurti saugesnę ir įdomesnę lenktynių trasą, studentės konsultavosi ir su automobilių sporto profesionalais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių