- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir taršos?
Sudomino užklausa
Atsakymo į šiuos klausimus ieškojo Kauno technologijos universiteto (KTU) statybos ir architektūros fakulteto (SAF) studentės Ieva Kuodžiūtė ir Mylita Samoškaitė, sukurdamos automobilių sporto komplekso viziją Šiauliuose.
Automobilių sporto entuziastės parengė trasą, kurioje galimos įvairaus ilgio konfigūracijos – nuo 2 iki 8 km, įrengti požeminiai praėjimai žiūrovams, taip pat numatytos vietos įvairiems edukacijos centrams, automobilių verslo įmonėms, renginiams.
"Šią užduotį gavome projektavimo modulyje – tai buvo Šiaulių verslininko užklausa. Ji mus suintrigavo ir nusprendėme, kad pabandysime. Šiauliuose pramoninės teritorijos įsiterpia į gyvenamąsias, dėl sovietmečiu vykusios industrializacijos, sukurdamos kontrastą tarp funkcijų ir diskomfortą tiek miesto gyventojams, tiek pramonės ir gamybos vystytojams", – sakė KTU studentės.
Veiktų visus metus
Merginų projektuojama trasa orientuota į populiarėjantį elektromobilių sportą, kuris, lyginant su degimo varikliais varomomis sportinėmis mašinomis, sukelia mažesnę triukšmo ir aplinkos taršą.
Taip pat vienas iš projekto tikslų – atsodinti 140 ha miško, kuris apsuptų trasą ir sukurtų natūralų garso barjerą.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Studenčių teigimu, toks automobilių pažinimo centras prisidėtų prie Šiaulių atsigavimo – pritrauktų investicijų, sukurtų naują traukos objektą ne tik verslui, tačiau ir turizmui, taip pat skatintų žmones rinktis ekologiškesnes transporto priemones.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Ne varžybų metu trasa atvertų duris gyventojams kaip parkas, kuris galėtų būti naudojamas rekreaciniais ir sporto tikslais.
Kreipėsi į lenktynininkus
Suprasdamos trasų kūrimo kompleksiškumą ir kartu atsirandančius pavojus, studentės analizavo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) keliamus žiedinių trasų saugumo reikalavimus, taip pat kokia trasų projektavimo praktika yra taikoma užsienyje.
KTU studentės pabrėžia, kad, vystant šio projekto idėją, buvo labai įdomu sukurti visiškai naują koncepciją, kuri sujungtų, iš pirmo žvilgsnio, nesuderinamus dalykus – ekologiją, automobilių industriją ir kartu pagerintų miestiečių gyvenimo kokybę.
I.Kuodžiūtė ir M.Samoškaitė nagrinėjo įvairias trasų konfigūracijas visame pasaulyje, lankėsi automobilių lenktynėse Lietuvoje ir Latvijoje. Norėdamos sukurti saugesnę ir įdomesnę lenktynių trasą, studentės konsultavosi ir su automobilių sporto profesionalais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuo gegužės – prievolė deklaruoti automobilio pardavimo sandorį
Nuo gegužės pradeda veikti nauja apskaitos sistema – bus privaloma deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, pranešė Vidaus reikalų ministe...
-
Lietuviams vis dar patraukliausi naudoti automobiliai – kaip juos pirkti protingai?1
Automobilius vis dar esame labiau linkę įsigyti antrinėje rinkoje, o ne pirkti naujus iš salonų. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, iš viso pernai šalyje užregistruota beveik 300 tūkst. naudotų automobi...
-
M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai1
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines ...
-
Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai4
Šį pavasarį Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai, kurie keliaus per daugelį šalies miestų. Pagrindinis pakartotinio važiavimo tikslas – atnaujinti Lietuvos miestų, kelių ir greitkelių vaizdu...
-
Seime – siūlymas šalinti iš kiemų nenaudojamus automobilius1
Daugiabučių kiemuose netrukus gali atsirasti daugiau vietos automobiliams – nuo 2022 metų siūloma įpareigoti savininkus bendro naudojimo vietose nelaikyti nenaudojamų automobilių. ...
-
Servisuose – dviračių bumas: stebina klientų klaidos ir kuriozai7
Saulutei vis labiau glostant gamtą ir praeivių skruostus, vis daugiau žmonių prisimena ramiai žiemojusius dviračius. Iš sandėliukų, garažų ir kitų užkaborių plieniniai žirgai suguža į dviračių servisus, kurie šiuo metu tiesiog u...
-
Motociklų karalystė kyla iš pelenų
"Mes pakilsime kaip feniksas", – po gaisro, sunaikinusio beveik 300 unikalių eksponatų, pareiškė Alpėse, prie Timelsjocho perėjos, įsikūrusio muziejaus "Top Mountain Crosspoint" vienas šeimininkų Albanas Scheiber...
-
Aplinkosaugininkai: neišmeskite senų padangų bet kur5
Šį sezoną naujas padangas montuojantys transporto priemonių savininkai senąsias turėtų utilizuoti, kaip pridera, o ne kaip kam šauna į galvą. ...
-
Tūkstantinė žala – dėl aplaidumo ar netyčia?
Plovykloje į šepetį įsisukęs prieš tai plauto automobilio valytuvas subraižo kėbulą, servise atliekant suvirinimo darbus dėl neišpilto kuro kyla gaisras. Retai, tačiau panašūs įvykiai nutinka tiek dėl žmogiškų k...
-
Lietuvos vairuotojai: keliuose elgiamasi kultūringiau1
Didžioji dalis šalies gyventojų bendrą vairavimo kultūrą vertina prasčiau nei asmeninę (atitinkamai 6,3 ir 8,2 balo dešimties balų skalėje), tačiau net 68 proc. apklaustųjų mano, kad eismo dalyvių kultūra Lietuvoje per pastaruosius ...