- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dakaro karštinė turi kelis etapus – vienas jų, antrasis, prasideda sausio mėnesį, o pirmasis jau prasidėjo – komandos pradėjo savo automobilių pristatymus. Pirmieji – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno "Agrorodeo" komanda, pristačiusi savo "Mini John Cooper Works Rally".
Vienintelis Lietuvoje
Dvyliktą vietą 2019-ųjų Dakaro ralio maratone toli gražu ne pirmos jaunystės "Toyota Hilux Overdrive" automobiliu pasiekusios "Agrorodeo" ekipos lenktynininkas Vaidotas Žala sako, kad su senuoju automobiliu kilti aukščiau galimybės buvo tik teorinės, tad jau nuo kovo pradėjo ieškoti naujos technikos. Po pusės metų paieškų, derybinių ir derinimo klausimų komanda pagaliau pristatė naująjį ginklą penktam savo startui sunkiausiame pasaulio bekelės maratone – "Mini John Cooper Works Rally" automobilį.
Į lietuvių rankas pateko moderniausias variantas, kokį jie tik galėjo gauti: tai 2018-ųjų gamybos modelis. Identišką automobilį šių metų Dakaro ralyje vairavęs lenkas Jakubas Przygonskis finišo liniją kirto ketvirtas, liko tik per plauką nuo podiumo, tad mašina potencialo turi daug.
Turėjome įvairių variantų, bet griebėme šį "Mini" dėl to, kad tai yra pastarųjų metų patikimiausias automobilis Dakare.
V.Žala pripažino, kad paslaptį stengėsi išlaikyti kuo ilgiau, tačiau visi jau puse lūpų kalbėjo, kad ekipažas persės būtent į šį automobilį, o kalčiausiais dėl tokių pokyčių vadino savo rėmėjus.
"Viską derinome nuo kovo, o atvyko automobilis pas mus tik prieš mėnesį. Pagrindiniai kaltininkai – "Agrorodeo", iš tikrųjų, kai su pasiūlymu nukeliavome pas juos, nesitikėjome, kad apčiuopsime tokį kąsnį. Net vakarietiškais masteliais tai yra labai rimtas reikalas. Pagrindinė priežastis, kodėl griebėmės šio projekto, mes su Sauliumi pamatėme, kad vidutinio greičio rezultatas, kokį pasiekiame su senuoju automobiliu, nepasiekia tokio, kokio norėtume. Tai yra tikriausiai greičiausia technika, kurią šiuo metu galima įsigyti privačiai komandai Dakare. Šis automobilis radikaliai skiriasi nuo to, ką mes turėjome iki šiol", – sako lenktynininkas ir pripažįsta, kad su automobiliu kol kas nuvažiavo vos keliasdešimt metrų, o dideji testai, kurių tikisi daug nereikės, dar laukia priešakyje.
"Anksčiau dėl savo vidutinio tempo galėjome pasiteisinti tuo, kad mūsų technika – morališkai pasenusi, dabar viskas bus mūsų rankose", – sakė Vaidotas Žala.
Pasirinko dėl patikimumo
Lenktynininkas sako, kad po šių metų finišo Dakare kalbėjosi su visais didžiaisiais lenktyninių automobilių gamintojais, tačiau prie "Mini" apsistojo dėl jo patikimumo. Jis – itin svarbus sudėtingose ilgą laiką trunkančiose bekelės lenktynėse, o vokiečių "X-Raid" komandos kuriami sportiniai "Mini" automobiliai pasižymi ištverme. Gamintojas pateikia štai tokią statistiką – per aštuonerius metus iš 306 startų lenktynėse "X-Raid" technika vos keturis kartus varžybų nebaigė dėl techninių problemų. Tad patikimumo reitingas – net 98,7 proc.
"Nuvažiavę į gamyklą iš karto pamatėme, kodėl tas patikimumas toks aukštas. Visi žinome, kad vokiečiai mėgsta tvarką, yra kruopštūs ir skiria didelį dėmesį detalėms. "X-Raid" bazėje vokiška tvarka – pakelta kvadratu, visas mechanizmas veikia įspūdingai. Nustebino, koks tai protingas automobilis. Jie yra apgalvoję netgi tai, kaip mašina turi važiuoti, jei kai kurie mechanizmai atsisakytų funkcionuoti", – įspūdžius pasakojo V.Žala.
Apie pusę milijonų eurų kainuojantis "Mini" ne tik patikimas, bet ir greitas, turi pranašumų smėlio trasose. Tai sukimo momentas. 3 l darbo tūrio dviejų turbinų BMW variklis išvysto net 800 niutonmetrų. Beveik dvigubai daugiau nei buvusi "Agrorodeo" komandos "Toyota". Sukimo momentas leidžia lengviau ropoti kopomis.
"Svoris yra gerokai mažesnis, bent 200 kg. Tai yra modernus 2018 m. automobilis su puikiai išdėliotu svorio balansu, viskas yra žemai, svoris beveik minimalus pagal FIA reikalavimus. Turėjome įvairių variantų, bet griebėme šį "Mini" dėl to, kad tai yra pastarųjų metų patikimiausias automobilis Dakare", – sakė V.Žala.
Padės ir "X-Raid" gamykla
Du "Agrorodeo" komandos inžinieriai jau buvo išvykę mokytis automobilio priežiūros niuansų į Vokietiją, prieš Dakarą ekipos laukia dar ne viena testų sesija, kurios metu mašiną greičiau pažinti ir perprasti padės į Lietuvą atvyksiantys "X-Raid" komandos inžinieriai.
"Didžiausią įspūdį padarė "X-Raid" priėmimas, draugiškumas ir nusiteikimas bendradarbiauti. Mes vis dar jaučiamės labai smulkūs "Dakaro" mastais, bet buvome labai šiltai priimti, visus klausimus susiderinome paprastai, nustebino geranoriškumas", – pasakojo V.Žala.
Lietuviška "Agrorodeo" komanda kitų metų Dakare glausis prie gamyklinės "X-Raid" ekipos, kuri jiems pažadėjo padėti.
Apie tikslus V.Žala, kaip ir prieš kiekvieną Dakarą, nekalba. Kaip pats sako, nors nėra prietaringas, vis dėlto vieną prietarą, kurio visada laikosi, turi – niekada nekalbėti apie tikslus ir lūkesčius iki lenktynių. Juo labiau – Dakaro, kuriame viskas gali labai greitai apsiversti aukštyn kojomis. O vartyti dalykus aukštyn kojomis Vaidotas šių metų Dakare nori mažiausiai. Naujas automobilis – didžiulė investicija, kurios priežiūros išlaidos yra didesnės nei bet kurio iš ankstesnių automobilių, tad juo finišuoti sieks atsargiai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...