- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atliekų tvarkymas Vilniuje nuo kitų metų brangs apie 38 procentus. Tai trečiadienį patvirtino Vilniaus miesto savivaldybės taryba.
Pasak Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus, nepaisant kainų šuolio, atliekų vežimas vis tiek išliks pigesnis nei buvo iki užpernai.
„Seimas buvo įpareigojęs mus įvykdyti atliekų reformą, mes ją įvykdėme. Nuo to laiko kaina kai kuriems vartotojams nukrito 5-6 kartus“, – prieš Vilniaus tarybos posėdį žurnalistams sakė R. Šimašius.
„Kaip matėme, konkurencija buvo tokia aktyvi, kad vežėjai nusprendė pasitraukti, nes jiems neapsimoka vežti. Natūralu, turėjome naujus konkursus, kainą dėl to reikia peržiūrėti. Ji šiek tiek kils, palyginti su tuo, kas buvo iki šių metų, bet vis tiek išliks ženkliai pigesnė, nei buvo iki užpraeitų metų“, – sakė meras.
Opozicijos atstovas Žilvinas Šilgalis klausė, kodėl taryba įkainius tvirtina jau po to, kai sudarytas sandoris su vežėjais.
„Kaip galima pasirašyti sutartį prieš tarybai patvirtinant galutines kainas? (...) Vežėjams jau mokama pagal naują sutartį, nors mes dar nepatvirtinom kainų. Todėl šį sandorį su vežėjais atvirai vadinu korupciniu“, – tarybos posėdyje trečiadienį sakė Ž. Šilgalis.
Tuo metu kitas tarybos narys Vincas Jurgutis teigė, kad argumentai prieš naujus atliekų vežimo įkainius nėra racionalūs
„Vis tiek žengėme žingsnį ir priekį ir argumentai, kurie yra aršiai prieš, nėra racionalūs. Ką kalbėti apie kainos didėjimą, jei ji yra mažesnė nei prieš trejus metus. Tai yra spekuliatyvūs ir pigūs dalykai“, – sakė V. Jurgutis.
Pagal trečiadienį patvirtintą tvarką, bendras atliekų sutvarkymo tarifas kils beveik 38 proc. iki 160,49 euro už toną.
Vien mišrių komunalinių atliekų surinkimo tarifas didės 2,5 karto iki 41,96 euro už toną, be to, beveik 8 kartus iki 21,4 euro už toną išaugs administravimo sąnaudos, į atliekų tvarkymo sąnaudas įtrauktas metinis faktinių sąnaudų išlyginimas – 13,43 euro už toną. Pasak opozicijos atstovų, toks mokestis atsirado dėl miesto valdžios laiku nepriimtų sprendimų.
Taip pat numatyta, kad už atliekų vežimą Vilniuje bus mokama pagal faktiškai išmestą svorį – individualių konteinerių naudotojams sudaroma galimybė kintamąją dvinarės vietinės rinkliavos dalį mokėti pagal faktiškai atiduotų, neišrūšiuotų mišrių komunalinių atliekų svorį.
Pasak R. Šimašiaus, kita naujovė – nuo kitų metų norint surinkti stambių gabaritų atliekas, gyventojams kartą per metus bus galima išsikviesti vežėją jas surinkti.
Atliekų vežėjai teigia, kad kaina išaugs, nes pagal naujas sutartis jie prisiėmė daugiau įsipareigojimų.
Tuo metu opozicija anksčiau tvirtino, kad norint atpiginti atliekų vežimą Vilniuje, jį į savo rankas turėtų perimti savivaldybė.
Atliekas Vilniuje tvarko dvi bendrovės – „Ecoservice“ ir „Ekonovus“, anksčiau šiemet užsitikrinusios 71,2 mln. eurų vertės užsakymą iki 2026 metų lapkričio.
Savivaldybė 2017 metų spalį buvo pasirašiusi 5 metų trukmės sutartis su konkursą laimėjusiomis įmonėmis „Ekonovus“, „Ecoservice“ ir „VSA Vilnius“, tačiau pernai liepą „Ecoservice” ir „VSA Vilnius“ pareiškė, kad jų veikla yra nuostolinga ir jos nebenori tokiomis kainomis tvarkyti atliekų.
Tuomet miesto valdžia ėmėsi iš naujo ieškoti atliekų tvarkytojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
COVID-19 ligos testavimas kaupinio principu: kokie pirmieji rezultatai?
Prieš grįžtant į bendrojo ugdymo įstaigas, praeitą savaitę, vasario 18–21 dienomis kaupinio principu buvo tiriami mokytojai ir mokiniai bei jų šeimų ūkiai. Taip pat dėl COVID-19 ligos nustatymo vasario 15–25 dienomis buvo ti...
-
Prokuroras kreipėsi į teismą dėl pastato sostinės Pilies gatvėje
Vilniaus apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokuroras, įvertinęs žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai neteisėtas statybas Pilies g. 10, Vilniuje, atliko tyrimą dėl galimo viešojo intereso pažeidimo. ...
-
Vilniečių iniciatyva: miesto centre kuriamas eksperimentinis skvero apželdinimo projektas
Lietuviškų augalų įvairovę reprezentuojantys želdynai ir lankytojams patogi infrastruktūra – tokios permainos planuojamos sostinės Jono Jablonskio skvere, kurį atgaivinti ėmėsi grupė kraštovaizdžio dizainerių, biologų ir želd...
-
Ekspertas apie naująją želdinių įstatymo redakciją: ji neteikia daug optimizmo
Vertindamas naujojo želdynų įstatymo redakciją, Želdynų ir želdinių apsaugos priežiūros komisijos pirmininkas pažymi, kad kai kurios įstatymo formuluotės galėtų atverti kelią žaliųjų erdvių mieste naikinimui. ...
-
„Avia Solutions Group“ jos investicijų blokavimą Vilniuje vadina „raganų medžiokle“
Aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ sako nusivylusi vyriausybinės komisijos sprendimu blokuoti jos investicijas Vilniaus oro uoste dėl galimos grėsmės nacionaliniam saugumui ir vadina tai „raganų medžiokle“. ...
-
Po baisios avarijos jaunas vyras beveik nieko nebemato: artimųjų viltis – užsienio medikai11
Praėjusių metų birželio 26-osios vakarą motociklą vairavęs Artūras pateko į tragišką avariją. Po nelaimės pabudęs iš komos jaunas vyras taip ir neišvydo dienos šviesos. Viltis, kad jis vėl galėtų regėti, rusena užs...
-
Vilniaus vicemeras: namo atnaujinimu rūpintis būtina, kol konstrukcijos nėra avarinės būklės
Praėjusį rugpjūtį sostinės Lazdynų rajoną sudrebino avarija – nukrito vieno Architektų gatvės daugiabučio gelžbetoninės balkono plokštės. ...
-
Nuo kovo 1-osios prasideda priėmimas į sostinės mokyklas: ką svarbu žinoti?
Jau nuo kovo 1 dienos prasideda elektroninė registracija į Vilniaus mokyklas kitiems mokslo metams. ...
-
Vilniaus miesto klinikinėje ligoninėje – du nauji deguonies aparatai
Į Vilniaus miesto klinikinės ligoninės Antakalnio klinikas pristatyti du nauji didelės tėkmės deguonies terapijos aparatai. Jie leis palengvinti sunkiai sergančių ir reanimacijos ar intensyvaus sekimo palatose dėl koronaviruso pandemijos atsidūrusi...
-
Gedimino kalno ilgalaikius tvarkymo darbus planuojama pradėti rugsėjį2
Gedimino kalno Vilniuje ilgalaikius tvarkymo darbus planuojama pradėti rugsėjį, penktadienį informavo Lietuvos nacionalinis muziejus. ...