Pereiti į pagrindinį turinį

Neries krantinėje Vilniaus valdžia tiesia nereikalingą dviračių taką

2010-11-13 12:59
Jungtis: 1,5 m pločio ir 450 m ilgio takas sujungs krantinės dalis nuo Geležinio Vilko iki Baltojo tilto.
Jungtis: 1,5 m pločio ir 450 m ilgio takas sujungs krantinės dalis nuo Geležinio Vilko iki Baltojo tilto. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Vilniaus valdžia giriasi atseikėjusi 50 tūkst. litų dviračių takui Neries krantinėje nutiesti. Darbai jau įsibėgėjo, todėl amžinai purkštaujantys dviratininkai esą turėtų būti labai patenkinti. Bet taip nėra.

Net dviračiui skauda

Valdininkai dar kartą prašovė ir dviratininkų prielankumo nesulauks. "Jie siūlo važiuoti krantine? Tai – beviltiška!" – be užuolankų pareiškė Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Eduardas Kriščiūnas.

Spalio pabaigoje jis kaip tik išbandė trasą Neries pakrante. Išvada viena – sąnarių ir dviračio gadinimas.

"Buvo labai gaila padangų: betonas ištrupėjęs, daugelyje vietų išlindusi armatūra – tik spėk saugotis. Teko važiuoti maždaug 20 cm nuo vandens – ten buvo lygiausia. Nesuprantu, kam savivaldybė meta pinigus takui, kuris nereikalingas: dviračių transportui jis netiks, o rekreacijai – labai jau skausminga, švelniai tariant", – įsitikinęs E.Kriščiūnas.

Darbai virte verda

Nepaisydama dviratininkų skepticizmo, savivaldybė pluša išsijuosusi. "Ekskavatoriumi iškastas lovys takui suformuoti, užpilsime jį kelių rūšių skalda, akmens dulkėmis. Takas susitrombuos, sustandės ir sukietės – bus patogu važinėti", – aiškino miesto Komunalinio ūkio departamento Infrastruktūros skyriaus vedėjas Valdas Juodis.

1,5 m pločio ir 450 m ilgio takas sujungs krantinės dalis nuo Geležinio Vilko iki Baltojo tilto. "Ten anksčiau betoninė krantinės ruožas baigdavosi ir takas nutrūkdavo, – sakė V.Juodis ir paminėjo, kad krantinė yra pamėgta dviratininkų. – Netrūksta nei dviratininkų, ir pėsčiųjų."

E.Kriščiūnas atkreipė dėmesį, kad kur kas protingiau būtų buvę dviračių taką tiesti ne krantinėje, bet viršuje šalia Goštauto gatvės. "Matyčiau didesnę prasmę. Tada savaitgaliais tėvai su vaikais galėtų patogiai pasiekti kokį nors objektą – paminklą ar pan."

Giriasi be reikalo

Šuo loja, karavanas eina: į dviratininkų interesus ginančios bendrijos atstovų nuomonę neatsižvelgiama ne pirmą kartą.

Rugpjūtį Vilniaus valdžiai pasigyrus, kad šiemet dviračių takai pailgėjo 12 km, o suremontavus atskirus šaligatvių ruožus ir įrengus nuovažas ekologišku transportu sostinėje galima keliauti beveik 89 km, Lietuvos dviratininkų bendrija surengė ekskursiją naujaisiais dviračių takais. Taip dviratininkai nutarė miestiečiams atverti akis, kas iš tikrųjų padaryta jų labui.

Turnė parodė, kad dviračių takai Vilniumi vingiuoja chaotiškai – tai prasideda, tai dingsta. Dalis takų baigiasi gėlių klombų užkardais ar driekiasi tiesiai į elektros stulpus.

Dauguma takų – tai tik šaligatvis, ant kurio nubrėžta balta linija. Važiuojant tenka saugotis išvešėjusių krūmų, nenugenėtų medžių šakų ir šalia dviračių tako augančių dilgėlių.

Tačiau iš nemalonią tiesą atskleidusio dviratininkų žygio valdininkai nieko nepasimokė. Jie ir toliau dviračių takus braižo ten, kur patinka, o ne kur realiai reikia. "Naujasis dviračių takas Neries krantinėje vėl ves į niekur", – atsiduso E.Kriščiūnas.

Dviračių takų infrastruktūros projektus kuruojantis miesto Eismo valdymo poskyrio vedėjas Tomas Kamaitis prisipažino apie dviračių taką krantinėje nieko nežinantis. "Mes rūpinamės ženklinimu. Kiek žinau, Neries krantinėje jokių ženklų statyti neketinama", – sakė jis.

Dviračių takams tvarkyti ir tiesti šiemet iš viso išleista apie 120 tūkst. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų