Nuo gruodžio 1-osios brangs kelionė miesto autobusais ir troleibusais. Vienkartinio bilieto kaina šoktels nuo 1,1 lito iki 1,8 lito.
Gyventojai neprieštarauja?
Vakar Vilniaus miesto taryba priėmė nepopuliarų, tačiau gyvybiškai svarbų sprendimą – pakėlė viešojo transporto vienkartinių bilietų kainą. Taip tikimasi surinkti daugiau lėšų merdintiems "Vilniaus troleibusams" ir "Vilniaus autobusams".
Pakelti bilietų kainą paskatino ir balandį savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" atlikta gyventojų apklausa. Ji byloja, jog nemaža dalis vilniečių sutiktų su politikų pasiūlymu ir už bilietėlį mokėtų daugiau. Iš beveik 1,5 tūkst. apklaustų gyventojų 40 proc. sutiktų už važiavimą viešuoju transportu mokėti po 2 litus, 5 proc. – nepagailėtų ir 2,5 lito. Didžioji dalis apklausos respondentų, kone 55 proc., mano, jog optimaliausia bilietėlio kaina būtų 1,5 lito.
Gelbsti merdinčius parkus
Branginti viešojo transporto paslaugą privertė merdintys "Vilniaus autobusai" ir "Vilniaus troleibusai", kurie balansuoja ties bankroto riba. Savivaldybės skolos šioms įmonėms už praėjusius metus siekia 58 mln. litų. Patys vežėjai iš keleivių nesusirenka nė 40 proc. įmonėms reikalingų lėšų.
Šiuo metu "Vilniaus autobusams" iki metų pabaigos trūksta 23 mln. litų. Pusę šios sumos žada sukrapštyti Vilniaus miesto savivaldybė. Kitą dalį, siekiančią apie 12 mln. litų, ketinama pasiskolinti iš banko.
"Vilniaus troleibusai" taip pat skęsta milijoninėse skolose. Jų sąskaitoje – apskritas nulis, o parko vadovybė suka galvas, kaip darbuotojams atlyginimus išmokėti. Be to, abi įmonės skolingos degalų ir detalių tiekėjams, jas smaugia įsiskolinimai bankams. Vežėjai baiminasi, kad brangstant degalams, elektrai, autobusų ir troleibusų detalėms bei kylant darbuotojų atlyginimams savivaldybė nebepajėgs jų dotuoti, todėl įmonės tiesiog nunyks.
Ledai pajudėjo po rinkimų
Sprendimas pakelti bilietų kainas buvo atidėliojamas pusantrų metų. Iki šiol svarstyti alternatyvūs lėšų rinkimo variantai. Pavyzdžiui, atsisakyti nepelningų reisų į miesto pakraščius, kuriais naudojasi vos sauja vilniečių. Taip pat buvo svarstoma apkarpyti parkų darbuotojų ir vadovybės atlyginimus. Tačiau sumota, kad šie sprendimai neduos siekiamos naudos.
Pasibaigus Seimo rinkimams atsigręžta į seniai eskaluotą išeitį – kelti bilietų kainas. Anot savivaldybės Miesto ūkio departamento vadovo Juozo Gedvilo, sostinėje viešojo transporto bilietų kainos nekilo nuo 2005 m. Vilniuje viešojo transporto bilietų kainos mažiausios Lietuvoje. Šiuo metu Vilniuje bilietėlis kainuoja 10 centų pigiau nei Kaune ir kone puse lito pigiau nei Klaipėdoje. Pagal bilietėlių kainas sostinė stoja į vieną gretą su tokiais mažais šalies miestais kaip Kupiškis, Biržai. Esą tai neracionalu, nes pastarųjų miestų parkų išlaidos kur kas mažesnės.
Bilietų kainos nuo gruodžio 1 d.
Vienkartinio bilieto kaina – 1,8 Lt
Bilietas iš vairuotojo – 2,5 Lt
Mėnesinio bilieto autobusams ir troleibusams – 100 Lt
Vienkartinio naktinio bilieto kaina – 3 Lt
1 dienos bilietas – 10 Lt
3 dienų bilietas – 20 Lt
10 dienų bilietas – 40 Lt
Naujausi komentarai