Pereiti į pagrindinį turinį

Prekybos centrą BIG apleido net 16 parduotuvių

2009-09-07 07:54
Tuščia: BIG laisvai galėtų išsitekti viename aukšte – jo patalpas apleido net 16 parduotuvių.
Tuščia: BIG laisvai galėtų išsitekti viename aukšte – jo patalpas apleido net 16 parduotuvių. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Iš esmės pasikeitę miestiečių pirkimo ir vartojimo įpročiai smogė ir "dičkiui". Prekybos centro BIG, kurį valdo "Re&Solution Property Management", būklė nepavydėtina.

Atsitvėrė tylos siena

Prekybos centras BIG laisvai galėtų išsitekti viename aukšte. "Vilniaus dienos" skaičiavimais, jo patalpas apleido net 16 parduotuvių. Jei padėtis nesitaisys, į antrą prekybos centro aukštą lankytojai kils tik dėl ten veikiančių restoranų.

BIG prekybinių alėjų merdėjimą išduoda tuščių plotų platybė. Anksčiau nuolaidomis ir pasiūlymais tviskėjusios vitrinos dabar aklinai uždangstytos. "Atrask daugiau", – skelbia užrašai ant tentų, slepiančių vitrinų tamsą. Gal ir atrastum, tik ieškoti beveik nėra kur.

Kad ne pyragai, pradžioje neslėpė ir BIG valdytojai. Tiesa, iš pradžių pažadėję į klausimus atsakyti atvirai, vėliau į detales nesileido, dangstydamiesi komercine paslaptimi.

"Peržiūrėję klausimų sąrašą, matome, kad daugelis jų labai konfidencialūs, ir tokios informacijos skleidimas neatitiktų konfidencialių susitarimų su nuomininkais principo", – aiškino "Re&Solution Property Management" Nuomos departamento vadovė Rida Tamkovidaitė. Kiek anksčiau ji buvo prasitarusi, kad, pavyzdžiui, drabužių tinkas "Lėvuo" prekybos centrą BIG iškeitė į vos prieš kelias savaites duris atvėrusį "Ozą".

Vėliau R.Tamkovidaitė atsitvėrė tylos siena. Ji net nesutiko atskleisti, kiek neužimto prekybos ploto šiuo metu yra prekybos centre.

Prabangos nebeliko

BIG valdytojai tikino, kad lankytojų srautas prekybos centre, palyginti su 2008 m., vidutiniškai išaugo apie 7 proc. Tačiau tai, kad pagausėjo klientų, negarantuoja kylančios apyvartos – žmonės perka mažiau.

Būtent dėl šios priežasties įmonės ir nutraukė veiklą. Tačiau R.Tamkovidaitė patikino, kad prekybos centro valdytojai turi strategiją, kaip išjudinti rinką.

"Nuomininkų struktūros kaita – svarbus žingsnis, derinantis prie besikeičiančių prekybos centro vartotojų poreikių, – kalbėjo valdytojų atstovė. – BIG buvo uždarytos brangesnėmis prekėmis prekiavusios parduotuvės: juvelyrikos, dovanų ar interjero."

Vietoj jų esą atsidarys kitokių sričių prekybininkai: didelė gyvūnų parduotuvė, keletas paslaugų operatorių, "kurių paslaugos kasdien aktualios šalia gyvenantiems žmonėms".

Tačiau dienraštis pastebėjo, kad panašaus pobūdžio įstaigos jau pasitraukė iš prekybos centro. Jo duris užvėrė kelionių organizatorius "Argoturas", vaizdo įrašų nuomos punktas "DVD Planet-club".

Kada tikisi užpildyti ištuštėjusias patalpas, R.Tamkovidaitė nekomentavo: "Mūsų tokia pozicija. Tegaliu pasakyti, kad situacijos nedramatizuojame."

Kelis paaukojo dėl vieno

Keblią padėtį visomis įmanomomis priemonėmis bando amortizuoti irgi ne pačius geriausius laikus išgyvenantis prekybos centras "Flagman". Jo valdytojai apie bėdas kalba daug atviriau.

"Flagman" tuštėjimo metas prasidėjo dar žiemą, kai centro teritoriją apleido kelios parduotuvės, pirmame aukšte buvęs "R-kiosk", trečiame – biliardinė, atsisveikinta su "Žygio batais".

Tada imtasi "Flagman" pertvarkų. Antras prekybos centro aukštas jau baigtas rekonstruoti. "Flagman" valdytojas Nerijus Jasinskas tikino, kad šiuo metu jame negalėtų net potencialiems nuomininkams pasiūlyti nė vieno laisvo kvadratinio metro. Netrukus antrame aukšte duris atvers erdvi drabužių, avalynės ir vaikų prekių parduotuvė.

"Remonto darbai dar nebaigti, bet jau įpusėję, dalis įrangos jau atsivežta", – pasakojo N.Jasinskas. Norėdama paruošti plotą šiam stambiam nuomininkui, "Flagman" vadovybė atsisveikino su parduotuvėmis "Elektronikos pasaulis" ir "Mados stilius".

"Norėdami privilioti didelį nuomininką, paaukojome kelis kitus", – neslėpė N.Jasinskas. Tačiau patikino, kad su visais išsiskyrė taikiai.

Rudenį turėtų būti rekonstruotas ir pirmas "Flagman" aukštas. Šiuo metu tam rengiamas projektas. Po pertvarkos pirmame aukšte turėtų atsirasti šiek tiek vietos "mažiems" nuomininkams.

Trečias prekybos centro aukštas, kur kadaise buvo biliardinė, vis dar tuščias. "Yra pageidaujančių, kad ten įrengtume administracines patalpas, tačiau jų nuomos kaina būtų mažesnė. Beveik baigiame susitarti. Laikmetis toks, kad reikia siekti kompromiso. Galime tartis dėl mažesnės nuomos kainos, bet norime, kad įmokos būtų mokamos laiku ir tvarkingai", – pasakojo N.Jasinskas, neslėpdamas, kad tai, jog sumažėjo pinigų srautas, prekybos centras labai jaučia.

2400 kv. m dydžio tuštuma

Prestižinis sostinės prekybos centras "Gedimino 9" nuomininkų gausa pasigirti irgi negali. Prabanga tviskėjęs ambicingas kompleksas laukia naujų klientų, tačiau sugundyti garsių drabužių ar aksesuarų gamintojų nesiseka. Tenka nuleisti kartelę ir po savo stogu priimti užkandines ar maisto prekių parduotuves.

Rugpjūčio gale "Gedimino 9" duris atvėrė "Rimi". 600 kv. m ploto užimanti parduotuvė gerokai sumažino tuščią prekybos centro dalį. Šiuo metu laisvas plotas užima apie penktadalį visos "Gedimino 9" prekybinės erdvės – 2400 kv. m.

"Tačiau esame labai geroje miesto dalyje ir matome savo veiklos perspektyvą, stengiamės, kad tinklas išsiplėstų. Investuotojų pozicija – dirbti. Sudarome sutartis su kitais nuomininkais ir važiuojame toliau", – pasakojo prekybos centro atstovė spaudai Jolanta Gužaitė-Quintus.

Privilioti naujų nuomininkų sunku, bet įmanoma. Netrukus "Gedimino 9" veiklą pradės salotų užkandinė "Basel", gėlių parduotuvė "Florisima".

"Ekonominis nuosmukis pakoregavo prekybinių patalpų nuomos kainas, todėl su kiekvienu potencialiu klientu deramasi individualiai", – neslėpė J.Gužaitė-Quintus.


Elito kvartalas krito pirmas

Sunkmetis smogė ne tik prekybos centrams, bet sostinės prabangių parduotuvių kompleksui, esančiame "Vilniaus vartuose".

Juose dar rugpjūčio pradžioje buvo uždarytos parduotuvės "Yves Saint Laurent", "Givenchy", "Bottega Veneta", "J.P.Gaultier", "FG Boutique", "Chloé", "A.McQueen".

Visas "Vilniaus vartuose" įkurtas parduotuves valdo bendrovė "Fashion Gates", priklausanti "Rangai Group". Su užsienio partneriais Lietuvos bendrovė buvo sudariusi franšizės sutartis. Kaip skelbta bendrovės pranešime spaudai, visi prekybos salonai bus pertvarkomi, kai kurie sujungiami, bus taupoma mažinant patalpų išlaikymo sąnaudas.

Kol kas nenuspręsta, kas pakeis septynias uždarytas parduotuves, svarstomos įvairios galimybės: patalpose kol kas nieko nekurti, jose vėliau vėl įkurti parduotuves, įkurti paslaugų salonus arba erdvę skirti menui.

"Rangos Group" rinkodaros direktorius Darius Babickas yra teigęs, kad viską reikia daryti kompleksiškai, pertvarkyti iš naujo. Tai esą gali trukti metus ar pusantrų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų