Pereiti į pagrindinį turinį

Skrydis iš Vilniaus į Kauną truko pusvalandį

2009-12-30 13:20
Skrydis iš Vilniaus į Kauną truko pusvalandį
Skrydis iš Vilniaus į Kauną truko pusvalandį / Tomo Raginos nuotr.

Latvijos skrydžių bendrovė "air Baltic" be jokios pompastikos paliko įrašą Lietuvos aviacijos istorijoje, surengusi skrydį iš Vilniaus į Kauno tarptautinį oro uostą.

Smagi atrakcija

Pirmadienio vakaras. Apytuštė Vilniaus tarptautinio oro uosto išvykimo salė. Čia dirbanti vos viena skrydžių registratorė nedidelį būrelį keleivių pasitinka su šypsena – pirmąkart surengtas skrydis iš sostinės į Kauno tarptautinį oro uostą.

"Būtent dėl to ir skrendame. Juk proga tikrai neeilinė", – besišypsodamos "Kauno dienos" fotografui krykštavo kelios merginos.

"Fokker 50" markės nedideliu lėktuvu skrido vos aštuoniolika keleivių. Du iš jų – "Kauno dienos" žurnalistai, trys – iš Kauno specialiai šiam skrydžiui atvykę aviacijos ir kelionių fanatikai, o likusieji trylika keleivių, kaip netrukus paaiškėjo, kompanijos "air Baltic" bilietų pardavimo biuro darbuotojai.

"Neatsispyrėme pagundai išmėginti neįprastą skrydį. Užsisakėme mikroautobusą, kuriuo iš Kauno grįšime atgal į Vilnių. Norėjome parvykti tuo naujuoju moderniu dviaukščiu traukiniu, bet taip vėlai jis nevažiuoja", – kalbėjo "air Baltic" bilietų pardavėjai.

Saugos diržų neatsisegė

Apie 19.35 val. lėktuvas, skirtas trumpų ir vidutinių nuotolių reisams, atsiplėšė nuo Tarptautinio Vilniaus oro uosto pakilimo tako. Dar neišmušus 20 val., pro iliuminatorius jau matėsi Karmėlavos žiburiai, o netrukus lėktuvas riedėjo Kauno oro uosto taku.

Keleiviai neturėjo progos atsisegti saugos diržų, nes orlaivis, vieną akimirką kilęs, netrukus jau leidosi žemyn. Ore lėktuvas išbuvo mažiau nei 20 min., o visa kelionė su bilietų registracijos procedūromis užtruko apie pusantros valandos.

Palyginimui galima paminėti, kad kelionė 29-ojo maršruto miesto autobusu iš Kauno oro uosto į Geležinkelio stotį užtruko beveik valandą.

Bilietus žadėjo įsirėminti

Tarp keleivių buvęs vienas kaunietis pasakojo pirmąją Kalėdų dieną skridęs kitu vienkartiniu "air Baltic" skrydžiu iš Palangos į Kauną. Kelionėms neabejingas kaunietis šypsojosi, kad tąkart susirinko vos trys keleiviai.

"Specialiai dėl šio skrydžio traukiniu atvažiavome į Vilnių. Pirmas toks reisas istorijoje, nors ir vienkartinis. Anksčiau yra skridę keleiviniai lėktuvai iš Vilniaus į Kauną, bet leisdavosi ne Karmėlavoje, o Aleksoto S.Dariaus ir S.Girėno oro uoste. Orlaiviai tuomet būdavę kitokie, o ir skrydžius organizavusi kompanija jau belikusi tik istorijos užrašuose", – Lietuvos aviacijos istorijos detales žėrė kauniečiai aštuoniolikmetis Mindaugas Keršys ir šešiolikmetis Rokas Šėrys.

Vaikinai sakė, kad po 55 litus kainavusius bilietus įsigiję Kaune, todėl prie minėtos kainos turėję dar pridėti po dešimtinę – aptarnavimo mokesčiui. Nepaisant to, "Saulės" gimnazijos abiturientas ir Juozo Urbšio vidurinės mokyklos dešimtokas tvirtino labai vertinantys galimybę patirti unikalaus skrydžio jausmą.

"Gal po to šiuos bilietus ir įsirėminti reikės, – su bendražygiu juokavo R.Šėrys. – Kai kuriems mūsų bičiuliams pasirodė pernelyg didelė bilieto kaina, tačiau juk nežinia, kada vėl pasitaikys tokia galimybė."


Į pilotų kabiną nepateko

Dar laukdamas skrydžio Kauno moksleivis M.Keršys, turintis sklandytuvo piloto licenciją, vylėsi, kad pavyks patekti į pilotų kabiną: "Paprastai stiuardesės atsiklausia orlaivių kapitonų ir leidžia nueiti iki jų. Jei ne, parodau licenciją ir taip įtikinu, kad man tai nėra eilinė pramoga, o tikrai labai įdomu."

Deja, anglų ir rusų kalbomis su keleiviais bendravusi stiuardesė jaunuolių prašymo išpildyti negalėjo. Ji paaiškino, kad po rugsėjo 11-osios įvykių JAV buvo itin sugriežtinta skrydžių tvarka ir elgesio taisyklės lėktuve. Žadėjusi dar kartą pasiteirauti lėktuvui nusileidus, vis dėlto stiuardesė nieko paguodžiamo jauniesiems aviacijos žinovams pasakyti negalėjo.

"Niekis. Užtat skrydis buvo šaunus. Dar vienas įrašas bendrame sąraše ir ne bet koks, o unikalus. Esu tikras, kad pas pilotus į kabiną dar ne sykį pateksiu. Su bendraminčiais planuoju nuvykti ir išmėginti pilotams rengti skirtą simuliatorių, kuriame jautiesi tarsi tikroje lėktuvo kabinoje. Valanda tokio malonumo kainuoja tūkstantį litų. Jei susidėtume keturiese, jau būtų beveik įkandama suma, – geros nuotaikos neprarado M.Keršys.

Dėl aviacijos galvas pametę M.Keršys ir jo bendramintis R.Škėrys susipažino internete, išmėgindami virtualaus skrydžių simuliatorių. Baigęs vidurinę R.Šėrys svajoja įstoti į aukštąją mokyklą ir siekti skrydžių vadovo karjeros, o M.Keršys tikisi šoktelėti dar aukščiau ir tapti aukščiausio lygio profesionaliu oro linijų pilotu.

"Paprastai simuliatoriuje skraidau su "Boeing 737 Classic", bet esu išmėginęs ir nediduką "Fokkerį". Patikėkite, ten viskas taip tikroviška. Paprastai skrydžio laiką pasirenku natūralų. Kai negaliu ilgai sėdėti prie kompiuterio, skraidau trumpais atstumais – iš Vilniaus į Kauną arba į Rygą. Virtualioje erdvėje jau gerai žinau, ką reiškia skristi iš sostinės į gimtąjį miestą. Jei pilotui kas nors nutiktų, manau, kad sugebėčiau lėktuvą saugiai nutupdyti ir realybėje", – savo jėgomis neabejojo kaunietis M.Keršys.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų