Pereiti į pagrindinį turinį

Valdžia daugiau vaikščios pėsčia

2009-03-18 09:00
Valdžia daugiau vaikščios pėsčia
Valdžia daugiau vaikščios pėsčia / Gedimino Bartuškos nuotr. Vietoje: dešimt tarnybinių automobilių stovės savivaldybės požeminiame garaže kaip budintys.

Savivaldybės sprendimas atsisakyti trečdalio tarnybinių automobilių sukėlė darbuotojų nepasitenkinimą. Meras Vilius Navickas į kritiką nereaguoja ir siūlo valdininkams dažniau vaikštinėti pėstute.

Sutaupys 300 tūkst. litų

Savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas pasirašė įsakymą, kuriuo nubraukė dalį tarnybinių automobilių. Iš 101 automobilio naudoti paskirstyti 68. Dar 10 automobilių palikti kaip budintys savivaldybės požeminėje aikštelėje.

Savivaldybei nereikalingi automobiliai bus išdalyti jai priklausančioms įmonėms ir sostinės policijai.

Pagal naują tvarką savivaldybėje pasiliksiantys automobiliai priskirti ne konkretiems asmenims, o departamentams ir skyriams. Vadinasi, vienu automobiliu leidžiama naudotis keliems skyriaus specialistams, tačiau bendra jų nuvažiuotų kilometrų suma negali viršyti nustatytos maksimalios ridos. Vieniems departamentams leista per mėnesį nuvažiuoti 2 tūkst. km, kitiems – 500 km mažiau.

"Taupom. Apskaičiavome, kad anksčiau per metus automobiliams išleisdavome apie 900 tūkst. litų biudžeto lėšų. Dabar tikimės sutaupyti 300–350 tūkst. litų. Nemaža suma, už kurią galime dviejuose darželiuose pakeisti langus ir suremontuoti stogus", – motyvavo G.Paluckas.

Nurėžė neapgalvotai?

Naujoji tvarka papiktino Miesto ūkio departamentą. Iš turėtų 15 automobilių jam paliktos 8 transporto priemonės, o nustatyta maksimali rida per mėnesį 500 km mažesnė, nei, pavyzdžiui, Socialinių reikalų departamento specialistams.

Miesto ūkio departamento direktorius Juozas Gedvilas pabrėžė, kad jo vadovaujami specialistai retai sėdi savivaldybės dangoraižyje. Vieni jų dūzgia apie duobėtas gatves, išvartytus kelio ženklus, kiti vykdo reidus į miškus, treti privalo įvertinti, kaip tvarkomos miesto teritorijos. Problemiškiausi objektai lyg tyčia ne miesto centre, o sostinės užmiestyje.

"Eismo organizatoriams, kurie prižiūri kelio ženklus ir šviesoforus, visiškai automobilio nėra. Iš miškininkų dvi transporto priemones atėmė, o mūsų girininkai turi apvažiuoti nemažus plotus, ypač vasarą, kai padidėja gaisrų tikimybė. Vienas automobilis liko Energetikos ir statinių skyriui. Manau, kad kils bėdų tuos automobilius dalijantis. Tuo metu, kai specialistui prireiks, jis gali to automobilio tiesiog nerasti", – naujos tvarkos ydas vardijo J.Gedvilas.

Labiausiai departamento vadovą nustebino tai, kad niekas nei jo, nei pavaduotojų neklausė, kiek automobilių padaliniui reikia. Tarnautojai buvo supažindinti su jau pasirašytu G.Palucko įsakymu, kurį rengiant prisidėjo ir mero patarėja kultūros ir švietimo kausimais Larisa Dmitrijeva. Miesto ūkio departamentas tikisi, kad pavyks iš valdžios išprašyti dar bent pora papildomų automobilių ir susiderėti dėl didesnės maksimalios ridos.

"Tegul pasivaikšto pėsti"

Tačiau Miesto ūkio departamento vadovo skundus meras V.Navickas vertina atsargiai. Jo nuomone, visai natūralu, kad taupymo režimas sukėlė bruzdesį. Esą tarnautojai pernelyg buvo įpratę prie senosios tvarkos, kai galėjo važinėti tarnybinėmis transporto priemonėmis kur tik užsigeidę.

"Negi dabar dėl tokių smulkmenų reikia gaišti mūsų ir jūsų laiką? Tegul pasivaikšto pėsti šiek tiek. Pamatys, kad miestas neiššluotas. Bet čia – ne esmė. Visada galima pakeisti, jeigu skundai pagrįsti. Juk neklysta tie, kurie nedirba. Jeigu yra klaidelė padaryta, tai ji bus pataisyta", – patikino V.Navickas.

Meras pridūrė, kad dėl išsamesnės informacijos derėtų kreiptis į jo patarėją L.Dmitrijevą.

Kas skirstė automobilius?

Savivaldybės tarnautojams kilo įtarimų, kodėl būtent jai, kuruojančiai kultūros ir švietimo klausimus, buvo paskirta išspręsti ūkinę savivaldybės problemą. Tačiau V.Navickas į galimą patarėjos nekompetenciją tik mostelėjo ranka.

"Yra žmonės, kurie imasi iniciatyvų ir darbų. Visiškai nesvarbu, kokiam reikalui patarėjas yra. Ji buvo iniciatyvi, sėdėjo su tais popieriais, vaikščiojo, skaičiavo. Žmogų tik pagirti reikia, kad savo laiką gaišta šitiems biurokratiniams reikalams tvarkyti. Man neužtektų 28 valandų per parą, jeigu tektų ir šituos klausimus spręsti", – atviravo V.Navickas.

"Vilniaus diena" pasidomėjo, kokiu principu departamentams buvo dalijami automobiliai ir nustatoma maksimali rida. L.Dmitrijeva patikino, kad pagrindinis skirstymo principas vienas – taupumas.

"Ekonomija, ekonomija ir dar kartą ekonomija. Ir pradedame nuo savęs. Net pats meras ir administracijos direktorius atsisako tarnybinių automobilių. Jeigu retkarčiais reikės darbo reikalais, galės pasiimti vieną iš budinčių parke. Jų palikome 10. O šiaip visi važinėja savais. Tarnybinius automobilius palikome tik darbui", – trumpai dėstė mero patarėja.

Smulkiau pakomentuoti automobilių skirstymo L.Dmitrijeva dėl laiko stokos negalėjo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų