Plačiau apie daug dėmesio sulaukusią reklamą kalbėjo „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
– Kaip reaguojate į lietuvių kritiką, kai reklama jau buvo išleista?
– Tikėjomės reakcijų iš lietuvių, bet tikrai ne tokių didelių. Esame pripratę, kad tų nuomonių yra įvairių. Nesitikėjome, kad bus šitaip įsiskaudinusi tam tikra dalis lietuvių. Parodėme reklamą savo tikslinėms auditorijoms. Buvome užtikrinti, nes patikrinome tą auditoriją, kuri ją matys. Auditorija mums parodė, kad supranta, jog tai humoras ir tas susidomėjimas buvo toks, kokio mes tikėjomės.
– Ši reklama skirta nelietuviams?
– Tikrai taip.
– Kurių šalių turistams ji skirta? Kas ta tikslinė auditorija?
– Didžioji Britanija ir Vokietija. Tai dvi iš penkių didžiausių rinkų, kurios atvyksta į Vilnių. Šiemet tikimės ketvirtadaliu didesnio augimo. Matome kitą dalyką, kad Vilniaus žinomumas tose rinkose, deja, nėra toks didelis. Kas ir kur yra Vilnius, Jungtinėje Karalystėje žino – 40 proc. britų, Vokietijoje – 60 proc.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kodėl pasirinktas būtent toks reklamos turinys?
– Sumanymas buvo priimtas remiantis įvairiais tyrimais, kurie parodo, kad vis dar egzistuoja tas stereotipinis mąstymas. Stereotipinis mąstymas apie tai, kad Lietuva – posovietinė šalis, kad ji skurdi savo kultūra, kad apskritai skurdi ekonomika. Tai mes ir panaudojom šitą momentą. Specialiai jį stipriai sutirštinom, kad neatrodytų kaip tiesa. Jeigu tirštintume švelniai, tai tikrai gali identifikuoti, kad Vilnius toks ir yra. Nuo pat pradžių norėjome duoti labai aiškią žinutę, kad tai – humoras.
– Kaip vertinate žmonių reakcijas?
– Mes viską vertiname pagal skaičius. Matėme, kad pusė pratestuotos auditorijos susidomėjo, kas tas Vilnius ir kur jis yra, ieškojo informacijos apie Vilnių kaip miestą. Trečdalis nusprendė pasvarstyti atvykti apžiūrėti miesto savaitgalio kelionei. Kitas dalykas, turime pirmuosius rezultatus. 40 užsienio kanalų paskelbė publikacijų šia tema. Didžioji dalis – teigiama. Kai kuriuose nužvelgiamos mūsų vidinės auditorijos reakcijos. Pasiekėme jau apie 35 mln. užsienio auditorijos visame pasaulyje. Jeigu pirktume tokius straipsnius kaip reklamą, tai kainuotų apie 300 tūkst. Atsiliepimai užsienio žiniasklaidoje yra pozityvūs. Tikrai skaudu, kad savyje turime tokį istoriškai stiprų ir gyvą asmeninį jausmą. Dėl to mus tai stipriai skaudina. Bet tikrai tikslas nebuvo kažko skaudinti, tikslas – pašiepti.
– Ar iš tikrųjų pavyko pašiepti, parodyti? Ar atvyks jūsų minėti turistai iš Anglijos ir Vokietijos?
– Manome, kad pavyko pasiekti tikslų. Tikslas buvo atvesti į tą svetainę, kurioje pamatyta reklama. Tai svetainė, kurioje Vilnius pristatomas jau kaip gražus, kultūrinis miestas.
iš užsieniečių atsiliepimų matome, kad visi supranta, jog tai – humoras
– Bet galbūt jie ieškos to Vilniaus, kurį matė pirmoje dalyje?
– Interpretuoti galime visaip. Bet iš užsieniečių atsiliepimų matome, kad visi supranta, jog tai – humoras, kad tai – užaštrinta, drąsi reklama, kuri be didelio biudžeto pasiekė didelę auditoriją.
– Kurioje reklamos vietoje galima susidaryti įspūdį, kokios pramogos, patirtys gali būti Lietuvoje? Nes parodomi tik vaizdai ir kontrastai.
– Reklama turi įvairius tikslus. Skirtingos reklamos kampanijos turi skirtingus tikslus. Ši reklaminė kampanija skirta tam, kad atkreiptų dėmesį nestandartiniu būdu ir pakviestų pasidomėti, kas yra Vilnius. O pasidomėjus jie bus atvesti ten, kur Vilnius yra gražiai pristatomas.
– Kaip suskaičiuosite, kad būtent vedini šios reklamos žmonės atvyko į Vilnių?
– Turbūt sudėtinga atvesti iki kiekvieno turisto. Mes žiūrime vidurkius. Turime daug kitų veiksmų, kurie yra nukreipti į skirtingas rinkas. Dirbame su žurnalistais. Balandžio mėnesį atvyks dešimt žurnalistų iš skirtingų kanalų, kuriems rodysime Vilnių. Tai tokio tikslaus skaičiaus nepasakysim, bet matome auditorijas, kurios yra pasiektos. Matome pozityvias reakcijas, kurios kyla iš užsienio, kaip mes ir tikėjomės. Matome, kaip keičiasi turistų srautai kiekvieną mėnesį.
– Kiek kainavo ši reklama? Pusę milijono?
– Ką turite omenyje kainavo? Ji vis dar kainuoja. Kampanija susidaro iš kelių dedamųjų. Tai – transliavimo ir gamybos kaina. Iš viso, taip, apie pusė milijono.
Naujausi komentarai