„Šiuo metu turime informaciją, kad Vokietijos saugos institucija saugos tyrimui atlikti skyrė keturis tyrėjus, kurie šiuo metu vyksta į Lietuvą. Ispanijos Karalystės saugos tyrimo institucija skyrė du tyrėjus, kurie artimiausiu metu atvyks į Lietuvą“, – pirmadienį portalui „15min“ sakė L. Naujokaitis.
Anot jo, šių specialistų tyrimas gali trukti apie metus.
„Pagal Europos Sąjungos teisės aktus pageidautina (tyrimą baigti – BNS) kuo greičiau, bet tikėtina, kad tai užtruks vienus metus. Mažiausiai metus, bet mes kai surenkame faktinę informaciją, ją patvirtiname, mes galime skelbti ir tarpinius pranešimus su tarpine informacija“, – pridūrė jis.
L. Naujokaitis teigė, kad apie įvykį taip pat informavo Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) institucijas (nes ten buvo pagamintas lėktuvas), Tarptautinės civilinės aviacijos organizaciją, Europos Komisiją, Europos Sąjungos (ES) aviacijos saugos agentūrą.
Jis taip pat pabrėžė, kad šio tyrimo tikslas nebus nustatyti, kas kaltas dėl avarijos.
„Saugos tyrimo vienintelis tikslas, tai yra ateityje išvengti avarijų ir incidentų, o ne nustatyti, kas kaltas ar atsakingas. Nes kas kaltas ir atsakingas nustato teisminės institucijos, mūsų tyrimas yra orientuotas tik į aviacijos saugą ir yra nepriklausomas nuo kitų ikiteisminių administracinių tyrimų, kuriais siekiama nustatyti, kas kaltas“, – aiškino jis.
Be to, L. Naujokaitis teigė, kad su tokia situacija Lietuvos institucijos susidurs pirmą kartą.
Tokio masto avarija turbūt yra pirma per nepriklausomos Lietuvos istoriją.
„Tokio masto avarija turbūt yra pirma per nepriklausomos Lietuvos istoriją“, – sakė jis.
Vilniuje prie oro uosto pirmadienį apie 5.30 val. nukrito besileidžiantis DHL krovininis orlaivis. Juo skrido keturių žmonių įgula, žuvo Ispanijos pilietis, dar vienas ispanas, taip pat vokietis ir lietuvis buvo sužeisti.
Nukritęs orlaivis „Boeing 737“ priklausė Ispanijos oro bendrovei „Swift Air“ ir naudotas DHL siuntoms gabenti. Jis skrido iš Vokietijos miesto Leipcigo.
Naujausi komentarai