Kiek reikės kabinti?
Klaipėdos savivaldybės specialistai ėmė sukti galvas – kaip teks ženklinti devynis greičio matuoklius, esančius uostamiestyje, kurie turi ne tik greičio fiksavimo sistemą, bet ir teoriškai gali fiksuoti civilinės atsakomybės draudimo, techninės apžiūros pažeidimus.
Kilo klausimas – ar teks prie matuoklių kabinti du ženklus?
Daugelis vairuotojų pastebėjo, kad automagistralėje Klaipėda–Kaunas įrengta daugybė kamerų, prie kurių stovi kelio ženklai „Automatinė eismo kontrolė“ su pavaizduota vaizdo kamera.
Nė viena ši kamera automobilių greičio nefiksuoja, jos skirtos kelių mokesčio kontrolei ir kitiems KET pažeidimams fiksuoti.
Devyni matuokliai
Nuspręsta, kad vairuotojus gali klaidinti keliuose vis dar naudojami du ženklai – viename pavaizduota kamera, kitame – radaras su motociklu ir automobiliu.
Nuo gruodžio kelio ženklo „Automatinė eismo kontrolė“ variantu kelio ruože ženklinami stacionarūs, nekilnojami, prietaisai, fiksuojantys nustatyto greičio režimo pažeidimus.
Senojo tipo kelio ženklas, kuriame pavaizduotas radaras su motociklu ir automobiliu, bus naudojamas kitus, ne greičio režimo pažeidimus fiksuojantiems automatiniams prietaisams pažymėti. Pastarojo kelio ženklo įrengimas bus neprivalomas.
Kadangi Klaipėdoje veikia devyni išmanūs matuokliai, techniškai galintys fiksuoti ne tik greičio viršijimus, bet ir civilinės atsakomybės draudimą, privalomosios techninės priežiūros duomenis, susimąstyta, kaip teks ženklinti šiuos įrenginius.
Įžvalga: M. Poimanskis mano, kad kai kuriose vietose dviejų perspėjimo ženklų nereikia kabinti, pakanka vieno, žyminčio greičio kontrolę. / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Galimybės tik teorijoje
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Ričardas Žemgulis svarstė, kad teoriškai reikėtų statyti du perspėjimo ženklus, nes matuokliai turi tiek vienas, tiek kitas technines galimybes.
Tačiau savivaldybės Administracinės veiklos, kontrolės ir prevencijos skyriaus patarėjas Marius Poimanskis paaiškino, kad nors mieste veikiantys radarai ir turi tokias technines galimybes, realiai informacija apie automobilių techninę priežiūrą ar vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo galiojimą nėra perduodama.
„Šie matuokliai teoriškai galėtų net fiksuoti tokį pažeidimą, kaip sankryžos kirtimą degant raudonos šviesos signalui. Tačiau iki šiol nėra suderinta informacijos perdavimo sistema. Taip jau nutinka mūsų valstybėje, techninius dalykus sunkiai sekasi derinti“, – pastebėjo M. Poimanskis.
Aiškėja, kad devyni uostamiestyje veikiantys matuokliai fiksuoja tik greitį.
Aiškėja, kad devyni uostamiestyje veikiantys matuokliai fiksuoja tik greitį.
„Taip, todėl dviejų ženklų nereikia kabinti. Užtenka vieno, žyminčio greičio kontrolę“, – rebusą išsprendė M. Poimanskis.
Po KET pakeitimų mieste atsiras keturi ženklai, vaizduojantys radarą, motociklą ir automobilį, kurie reiškia kitų, ne greičio režimo, pažeidimų fiksavimą.
Ja bus paženklintos kameros, fiksuojančios pažeidimus autobusams skirtoje juostoje, vadinamoje A juosta.
Kiti KET pakeitimai
* Nuo gruodžio 1 dienos įsigaliojus Kelių eismo taisyklių pakeitimams, apvažiuojant arba lenkiant dviratininkus, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus bei pėsčiuosius iš rekomendacinio taps privalomu. Važiuojant ne didesniu kaip 50 km/val. greičiu bus privaloma palikti ne mažesnį kaip vieno metro šoninį atstumą, o važiuojant greičiau – ne mažiau kaip 1,5 metro.
* Automobilių ir jų priekabų sustojimas ir stovėjimas bus draudžiamas keliuose iš dviejų ir daugiau eismo juostų viena kryptimi, kur leistinas greitis didesnis kaip 50 km/val., išskyrus tam skirtas vietas.
* Pakeitimuose į KET įtraukti ir nauji kelio ženklai.
Ženklas „Mažos taršos zona“ žymės savivaldybės tarybos nustatytą miesto teritoriją, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas visų motorinių transporto priemonių, išskyrus netaršias transporto priemones, eismas.
(be temos)
(be temos)
(be temos)