Senieji Kauno troleibusai virto išskirtine kavine: susijungia nostalgija ir autentika

  • Teksto dydis:

Kauniečiams gerai pažįstami senieji – 11, 5, 13 maršruto troleibusai virto išskirtiniais objektais. Troleibusų viduje – muzikinė kavinė, kurioje susijungia nostalgija ir autentika, praneša LNK.

Kauniečiams sugalvojus įsigyti troleibusus, teko pakovoti. Norinčiųjų įsigyti buvo ne vienas.

„Rinkomės iš to, kas buvo likę. Nebuvo jie labai geros būklės, bet mums patiko, kad kiekvienas jų turi savo techninį pasą, kėbulo numerį. Jie atvažiavo su visa komplektacija – padangomis, sėdynėmis, žibintais, buvo viskas“, – pasakojo idėjos autorius Jonas Gutauskas.

Iš Kaune buvusių 95 senųjų troleibusų didžiosios dalies likimas – virsti metalo laužu. Dar keturi liko troleibusų parke.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

„Apšerkšnijus kontaktiniam tinklui jie labai gerai atlieka valymo nuo šerkšno funkciją. Taip pat yra likęs dar senesnis – vadinamasis devintukas – kaip pramoginis troleibusas. Turime dar ir mokymo troleibusą“, – sakė „Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis.

M.Grigelis sako, kad seni troleibusai nebuvo tinkami naudoti.

„Gedo, neatitiko jokių komforto reikalavimų, buvo visiškai susidėvėję“, – teigė M.Grigelis.

Tačiau tokie troleibusai labai tiko juos įsigijusiam J.Gutauskui.

„Labai tvarkingi. Gal 5 šiek tiek našlaitis, daugiau parūdijęs, bet išoriškai puikūs – nei rūdžių per daug ir važiuoklė tvarkinga“, – džiaugėsi J.Gutauskas.

J.Gutauskas džiaugiasi, kad gavo senuosius troleibusus tokius, kokie jie ir buvo. Troleibusų kelionei iki vietos, kur dabar jie stovi, prireikė krano, autovežio ir įvairios technikos, kad ši vieta būtų pritaikyta kitai funkcijai, nei buvo iki šiol.

„Sėdynės visos išsaugotos, restauruoti reikėjo tik kelias“, – pasakojo idėjos autorius.

Troleibusai sujungti tarpusavyje, viduriniame, kadangi tai muzikos kavinė, įrengta scena su įranga. Vienas troleibusas iš esmės nepakeistas.

„Išsaugojome vairuotojo kabiną: vairas, posūkių svirtelės, pavyko gauti tikruosius senuosius komposterius“, – akcentavo J.Gutauskas.

Kad originalumo nepritrūktų, meniu – „Šilelio“ televizoriuose.

„Išimti visi viduriai, paliktas kineskopas, įdėtas kitas programinis vidus, kuriame galima su belaidžiu internetu skelbti nuotraukas. Mes kaip nuotraukas padarėme meniu, jungiant kanalą – keičiasi meniu“, – pasakojo J.Gutauskas.

Kavinėje viena iš darbuotojų dešimt metų pati vairavo troleibusą.

Regimanto Zakšensko, Justinos Lasauskaitės nuotr.

„Laukiau, kada turėsime matomus variklius, klientams galėsiu kažką papasakoti apie juos, nes tekę pačiupinėti“, – sakė buvusi troleibuso vairuotoja Vaida Raibikienė.

Kai kur detales iš troleibuso teko išimti arba išsukti, tačiau jos niekur nepradings. Be troleibusų, unikali erdvė ir lauke. Čia muziką lankytojai girdi taip, kaip ją žmonės girdėdavo seniau.

„Visą įgarsinimą darome senuoju rokenroliniu būdu. Nėra suvedimo, garso pulto, tai vadinamasis garsiakalbių orkestras“, – pasakojo idėjos autorius.

Regimanto Zakšensko, Justinos Lasauskaitės nuotr.

Troleibusų kavinė pavadinta „Keturiolikta stotelė“. Tai Kaune buvo paskutinis ilgiausias maršrutas, juosęs visą miestą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

--> nostalgija

--> nostalgija portretas
šie troleibusai čekiški, ne rusiški, konservuotas mažamoksli.

nu

nu portretas
bet tai kiek trolių-komentatorių :)

to Seniokas

to Seniokas portretas
tai kad būtent tarp subaristų Jonas ir turi prastą reputaciją.
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

Daugiau straipsnių