Savivaldybė nori, kad taršių mašinų Centre visai nebūtų. Pirmuoju etapu bus ribojama vienuolika įvažiavimų į Senamiestį. Kol kas mokėtų tie, kurie pravažiuoja pro Senamiestį, o ne tie, kurie atvažiuoja ir pasistato automobilį.
Srautus stebės išmaniai
„Šv. Gertrūdos gatvė, rytinėje pusėje Birštono gimnazijos gatvė ir pietinėje pusėje Karaliaus Mindaugo (prospektas, – red. past.). Tai šitų visų pagrindinių gatvių įvažiuojant bus identifikuojami automobiliai“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Martusevičius.
Per dvejus metus žadama apmokestinti ir likusią centrinę Kauno dalį. „Antrą dalį jau apimtų truputį platesnė teritorija, kuri būtų šiaurinė pusė, tikriausiai, Putvinskio gatvė, rytinė pusė – Vytauto prospektas ir pietinė pusė – Karaliaus Mindaugo (prospektas, – red. past.)“, – vardijo M. Martusevičius.
Gal ir būtų geriau, mažiau transporto čia važinėtų, nes jaučiasi, kad vakare, savaitgalį tikrai važinėja daug žmonių.
Mašinų srautus stebės išmaniosios kameros. „Jokių fizinių atitvarų, užtvarų nebus. Bus tik įrengtos kameros, kurios identifikuos automobilius. Taip pat dar bus įrengtos švieslentės, kurios nurodys, kiek reikėtų mokėti už tranzitą, jeigu būtų tai transporto priemonei taikomas“, – kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Ką mano kauniečiai?
Kauniečiai apie naujus mokesčius turi skirtingas nuomones. „Jeigu tie pinigėliai būtų panaudojami mūsų keliams, kultūrai ar kažkam kitam – manau, kad tai sveikintina. Norėtume gyventojai jausti tą indėlį“, – kalbėjo kaunietė.
„Gal ir gerai. Gal ir būtų geriau, mažiau transporto čia važinėtų, nes jaučiasi, kad vakare, savaitgalį tikrai važinėja daug žmonių“, – situaciją komentavo vairuotojas.
„Gerai turbūt. Gana čia tų mašinų ir taip sukiotis aplinkui“, – nuomone dalijosi kitas vyras.
„Čia nėra intensyvaus eismo, kad jį būtų galima apmokestinti. Čia vienas kitas žmogus praeina, viena kita mašinytė pravažiuoja, atvažiuoja tik žmonės, kurie čia gyvena“, – teigė kaunietis.
Nukentės verslas?
Kiek teks pakloti už įvažiavimą, savivaldybė neatskleidžia. Senamiesčio bendruomenė baiminasi, kad mokestis tarsi Damoklo kardas pakibs virš Senamiesčio verslo. „Jeigu imant Senamiestį, tai yra gyventojai ir čia yra labai daug darbo vietų – restoranai, kavinės, barai, parduotuvės ir dar kiti dalykai. Atvažiuoja darbuotojai su mašinomis, nes dabar yra toks laikmetis. Jie gyvena ir toliau, neprivažinės nei su paspirtukais, nei su visuomeniniu transportu“, – kalbėjo Senamiesčio draugijos valdybos narys Edmundas Kolevaitis.
Atvažiuoja darbuotojai su mašinomis, nes dabar yra toks laikmetis. Jie gyvena ir toliau, neprivažinės nei su paspirtukais, nei su visuomeniniu transportu.
Savivaldybė sako, kad svarstys, ką daryti su tais, kurie į Centrą važiuoja darbo reikalais. Visgi siūloma rinktis paspirtukus, eiti pėsčiomis ar naudotis viešuoju transportu.
Per karantiną beveik 70 proc. kauniečių išlipo iš viešojo transporto. „Iš 430 transporto priemonių 266 naujos ir dar 78 bus naujos kitais metais. Esame pasiruošę priimti žmones iš automobilių ir suteikti jiems kokybišką paslaugą“, – teigė „Kauno autobusų“ rinkodaros vadovas Karolis Dekeris.
Įvažiavimai į miestų centrus jau ne vienerius metus yra apmokestinti Londone ir Berlyne. Vilniaus senamiestis prieš 27 metus jau buvo apmokestintas, tačiau rinkliavos atsisakyta po pusantrų metų. Ši idėja vėl buvo sugrąžinta prieš trejus metus, tačiau taip ir liko neįgyvendinta.
Naujausi komentarai