Laivas su ratais
Šiomis dienomis pristatytas Didžiosios Britanijos ir Vokietijos inžinierių sukurtas laivas-amfibija, skirtas vienu metu ir plaukti, ir važiuoti. Laivas specialiai sukurtas veiklai jūros potvynių ir atoslūgių zonoje.
13 m ilgio laivas „CRC Walrus“ sukurtas aptarnauti vėjo jėgaines, kurios statomos potvynių ir atoslūgių zonose. Konkrečiai jis skirtas dar 2004 m. Anglijos pakrantėje už 2,5 km nuo kranto pastatytam „Scroby Sands“ vėjo jėgainių kompleksui aptarnauti.
30 vėjo jėgainių parkas yra aktyvioje potvynių ir atoslūgių zonoje. Dėl to aptarnauti šį parką tradiciniais laivais yra sunkoka.
Sukurtas specialus laivas, kuris gali ir plaukti, ir važiuoti per potvynio zoną. Laivo konstrukcija leidžia bet kokiomis potvynio ar atoslūgio sąlygomis prie vėjo jėgainių atvežti iki aštuonių aptarnavimo specialistų. Patį laivelį valdo du įgulos nariai.
Išskirtinis laivo konstrukcijos elementas yra trys hidrauliniu būdu nuleidžiami varomi ratai, kurie lengvai važiuoja netgi per atoslūgio „košę“ jūros dugne.
Išskirtinis: vėjo jėgainių inkarų montavimo jūroje laivas „Flow SV“. „Damen.com“ nuotr.
Slankiojantis tiltelis
Neįprastos konstrukcijos vidaus laivybos laivų galima išvysti Nyderlanduose. Ši šalis garsėja tuo, kad apie trečdalis jos teritorijos yra žemiau jūros lygio ir atkovota iš jūros. Nyderlanduose taip pat yra daug vandens kanalų, seklių upių, kuriems reikia išskirtinių laivų.
Gali būti, kad po keleto metų šį ar kitą panašų į jį laivą išvysime ir Klaipėdos uoste ar Lietuvos pakrantėje, kai bus montuojamas vėjo jėgainių parkas jūroje ties Palanga ir Būtinge.
Nyderlandų kompanija „Amer Shipping“ užsakė pastatyti laivus, kurie galėtų plaukti esant gana žemam vandens lygiui.
Laivų statykla „Concordia Damen“ pateikė 110 m ilgio ir 11,5 m pločio laivo „CDS Dry Cargo 110“ projektą. Jis gali gabenti santykinai nemažą kiekį, per 200 tonų krovinių, esant ir dideliems potvyniams bei atoslūgiams.
Išskirtinis vidaus vandens krovininio laivo bruožas – iškeliamas ir nuleidžiamas laivo tiltelis. Kai vandens lygis yra žemas, iš jo tiltelio galima stebėti, kuria seklia vieta laivui geriau praplaukti. Kai vandens lygis yra aukštas, tiltelis nuleidžiamas tam, kad laivas lengvai pralįstų po 4,3 m aukščio tiltais.
Amfibija: specialus vėjo jėgainių aptarnavimo potvynio ir atoslūgio zonoje laivas „CRC Walrus“. „Damen.com“ nuotr.
Svoriais žongliruojantis laivas
„Concordia Damen“ sukūrė iš pirmo žvilgsnio įprastos konstrukcijos vėjo jėgainių statybos laivą „Flow SV“. Neįprasta jo misija – montuoti jūros jėgaines laikančius inkarus, kol jėgainė tvirtinama prie polių.
Inkarai yra itin sunkūs, todėl ir jų montavimo laivas gana solidus – net 150 m ilgio ir 32 m pločio. Šis laivas į vėjo jėgainių montavimo rajoną vienu metu gali atgabenti trims vėjo jėgainėms montuoti reikalingą inkaravimo įrangą, tai yra po 15 tonų sveriančius keliasdešimt inkarų, po 10 tonų sveriančius svarelius, kurie tvirtinami prie inkarų, įvairių stiklo pluošto virvių. Bendrai šis specializuotas laivas gali paimti iki 4 tūkst. tonų krovinį.
250 tonų galios kraną turintis laivas pats ir montuoja vėjo jėgainių inkarus. Įvertinus tai, kad jis turi iki 600 tonų traukos jėgos inkaro traukes ir inkarines gerves, laivas vienu metu gali dirbti su maždaug vieno tūkstančio tonų svoriais.
Tam, kad didelius inkarus pastatytų itin tiksliai, šis laivas aprūpintas palydovinėmis vietos nustatymo sistemomis. Laikomasi nuostatos, kad šiandien laivas „Flow SV“ yra pačios naujausios konstrukcijos vėjo jėgainių inkaravimo jūroje įrenginys.
Gali būti, kad po keleto metų šį ar kitą panašų į jį laivą išvysime ir Klaipėdos uoste ar Lietuvos pakrantėje, kai bus montuojamas vėjo jėgainių parkas jūroje ties Palanga ir Būtinge.
Naujausi komentarai