Šąlant ir sningant važinėti uostamiestyje bus dar pavojingiau. Važiuojamąja kelio dalimi besirūpinančios įmonės darbuotojai nebesiruošia naktimis valyti gatvių.
Nebarstys ir druskos
Bendrovės „Specialus autotransportas“ vadovybė nesiliauja stebinti savo darbuotojų, kurie rūpinasi gatvių valymu, buitinių atliekų surinkimu. Vasario pabaigoje jiems buvo pateikti sutarčių pakeitimai ir dabar atlygis už darbą bus skaičiuojamas pagal minimalų valandinį tarifą.
Pasak darbuotojų, sutikus su šiomis sąlygomis, didžiajai jų daliai alga sumažėtų daugiau nei dvigubai. 32 darbuotojai nepasirašė dokumento ir kreipėsi į Darbo inspekciją.
Sutarties pakeitimų nepasirašę darbuotojai pasakojo, jog jau tada iš valdžios sulaukė spaudimo. Jiems buvo grasinama atleidimu iš darbo.
Įmonės „Specialus autotransportas“ vadovybė nešvaistė žodžių veltui. Dokumentų nepasirašiusiesiems buvo išdalyti pranešimai dėl darbo sutarties sąlygų pakeitimo. Juose nurodoma, jog darbuotojai, nesutinkantys dirbti pakeistomis sąlygomis, bus atleidžiami. Valytojai pasakojo, kad sutarties pasirašymo terminas pratęstas iki rytdienos.
„Pagal naują sutartį man reikėtų dirbti nuo 5 iki 13 valandos, o naktinis tarifas yra nuo 21 iki 5 valandos. Anksčiau buvo nesvarbu, kai reikia, važiuoji. Dabar laikas normuotas. Dėl to ženkliai mažės alga. Jau šią naktį gatvių nebarstysime. Klaipėdiečiai turėtų būti atsargūs“, – perspėjo darbuotojai.
Direktorius nesirodė darbe
Darbuotojai piktinosi, kad įmonės vadovybė jiems neaiškina, kodėl reikia rašytis sutartis: „Daro, ką nori. Esame nereikalingi. Krizės įmonėje nesijaučia, o darbuotojams atlyginimai mažinami“.
Vakar įmonėje buvo organizuojamas visuotinis darbuotojų susirinkimas. Pasak darbuotojų, informacija apie jį buvo paskelbta penktadienį po darbo valandų.
Susirinkimo darbotvarkėje buvo numatytas vienas klausimas – dėl grupinio darbuotojų atleidimo. Skelbimą pasirašė įmonės „Specialus autotransportas“ generalinis direktorius Vygantas Kamarauskas. Tačiau jo susitikime nebuvo. Bendrovės vadovas tvirtino, jog serga, ir nepasirodė darbe.
Darbuotojai pasakojo, kad susirinkimas daugiau aiškumo nedavė. „Atvažiavo dvi merginos iš Vilniaus. Net neprisistatė. Nežinome, kam jos atstovauja, gal pro šalį ėjo, neturėjo ką veikti ir užsuko pakalbėti. Nors prašėme, tačiau darbo pažymėjimo neparodė. Kas taip elgiasi?“ – piktinosi žmonės.
Daliai darbuotojų susidarė įspūdis, kad atsikratyti norima nepageidaujamais asmenimis. Kai kurių departamentų vadovai taip pat nuogąstauja, kad bus atleisti ir jie.
„Negaliu nieko komentuoti. Darbą atliekame pagal planus, net viršijame juos. Jei atsitiktų taip, kad visus atleistų, klaipėdiečiai dėl šiukšlių pakliūtų į tokią situaciją, kokia buvo prieš įvedant rinkliavą“, – prognozavo bendrovės „Specialus autotransportas“ Rinkodaros departamento direktorius Pranas Liaučius.
Nepaisant įtampos įmonėje, žmonės po susirinkimo išvyko į darbą.
Išėjusius keis nauji
Bendrovės „Ecoservice“, kuriai priklauso įmonė „Specialus autotransportas“, atstovas Vilius Mackonis tvirtino, jog darbuotojai kelia nepagrįstą sumaištį.
„Tai įmonės vidaus reikalai. Viską vykdome teisiškai. Darbuotojai apie pasikeitimus buvo įspėti. Diskusija kyla, nes kai kurie žmonės nesutinka dirbti pagal valandinį atlyginimą. O tai yra įstatymais pagrįstas racionalus būdas, kai norima optimizuoti išlaidas“, – pabrėžė atstovas.
Anksčiau darbuotojams buvo nustatytas atlygis už mėnesį. V.Mackonis tikino, kad nesutinka dirbti pagal valandinį atlyginimą tie darbuotojai, kurie mažiau dirba ir gauna daugiau poilsio dienų.
„Jei žmogus dirbs aštuonias valandas, jo atlygis nenukentės. Mažesnis bus norintiems pailsėti. Dėl to kyla nepasitenkinimas. Įmonė nedaro blogų sprendimų“, – teigė V.Mackonis.
Vis dėlto Darbo inspekcijai skundą pateikė 74 įmonės darbuotojai iš šimto.
V.Mackonis nesibaimino to, kad tektų atleisti daugiau nei trečdalį sutarčių pakeitimų nepasirašiusių darbuotojų: „Dabar šalyje yra daug bedarbių, kurie norės dirbti. Tie, kurie išeis, bus pakeisti naujais“.
Atstovas tvirtino, jog pagal naują tvarką žiemą gatves valančios tarnybos dirbs pamainomis slankiuoju grafiką – bus sudaryti tvarkaraščiai.
Darbuotojai aiškino, kad šiemet gatvių valytojams teko verstis turint ženkliai mažesnes pajėgas nei pernai, o dirbti be poilsio – per parą net po 16 valandų. Darbuotojų teigimu, praėjusį sezoną žiemos tarnyboje dirbo 54 žmonės, šiemet – 16. Esą vienas žmogus turėjo dirbti už keturis. Įmonė „Specialus autotransportas“ turi 14 mašinų. V.Kamarauskas ne kartą pasakojo, jog valyti gatvių buvo išsiųstos visos mašinos.
Inspekcija tirs dvi savaites
Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos skyrius tęsia tyrimą pagal skundą, kurį prieš dvi savaites pateikė įmonės „Specialus autotransportas“ darbuotojai po to, kai bendrovės vadovai jiems pateikė pasirašyti sutarčių pakeitimus, pagal kuriuos bus nustatytas minimalus valandinis tarifinis atlygis už dirbtą laiką.
„Išvadų dar nėra. Situacija gana sudėtinga. Reikia analizuoti daug dokumentų. Įmonėje problemų yra daug. Skundą turėtume ištirti po dviejų savaičių. Tada bus padarytos išvados ir priimti sprendimai“, – tvirtino Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjas Arūnas Džiugas.
Anot V.Mackonio, įmonė visas procedūras atliko pagal įstatymą. Minėto pakeitimo nepasirašiusiems darbuotojams algos buvo išmokėtos pagal senąją sutartį. Be jų sutikimo sąlygos nebuvo pakeistos.
Atstovas pripažino, jog bendrovėje šiuo metu padėtis nėra sunki, tačiau tikino, kad žvelgiama į ateitį.
„Ekonominė situacija prastėja. Šis sektorius taip pat gali būti paliestas. Dėl to imtasi priemonių. Be to, užmokesčio skaičiavimas pagal valandas yra geresnis motyvavimo būdas, nei nustatytas mėnesinis mokestis. Tai sudarys konkurencingesnes sąlygas. Galėsime skatinti geriau dirbančius žmones“, – dėstė V.Mackonis.
Naujausi komentarai