Klaipėdos rajone kelią Jakai–Dovilai kertanti geležinkelio pervaža ties Kiškėnų kaimu skendi visiškoje tamsoje, čia neveikia net semaforas.
Kas mokės už elektrą?
Tačiau geležinkelininkai įsitikinę, kad naktį skersai kelio išdygęs traukinys neturėtų sukelti pavojaus neapšviestoje pervažoje pasirodžiusiems automobiliams, nes lokomotyvas esą juda dviratininko greičiu.
Geležinkelio pervaža yra prie pat sodų bendrijos „Viltis“, kurioje nuolat gyvena nemažai gyventojų.
„Pervaža – nesaugi. Dar taip nepyktume, kad nėra semaforo, bet apšvietimą geležinkelininkai galėtų sutvarkyti“, – tikino sodų bendrijos „Viltis“ pirmininkė Aušra Kuzminskienė.
Ji pastebėjo, kad šioje pervažoje automobilį tenka sustabdyti gerokai už įspėjančios baltosios linijos, ties „Stop“ ženklu, nes kitaip nematyti geležinkelio bėgių.
„Kažkas čia nepadaryta iki galo. Apšvietimo tamsiu paros metu labai trūksta“, – aiškino bendrijos pirmininkė.
Sodininkai svarstė, ar reikėtų pervažoje įrengti savo apšvietimą.
„Tačiau pasitarus, kad už papildomą apšvietimą tektų mokėti patiems sodininkams, idėja neprigijo, nes niekas nenori papildomų mokesčių“, – pasakojo A.Kuzminskienė.
Lempa – mašinistui
Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ filialo „Klaipėdos geležinkelių infrastruktūra“ direktorius Julius Mikšys aiškino, kad apšvietimo ir semaforo pervažoje neįmanoma įrengti, nes čia nėra elektros linijos.
„Čia yra tarpstotis Rimkai–Gargždai ir šis ruožas priklauso Gargždų padaliniui. Jei neveikia apšvietimas, teks pasidomėti. Čia važinėja tik Gargždų geležinkelio lokomotyvas“, – aiškino J.Mikšys.
Teigiama, kad šia geležinkelio linija traukinys važiuoja vos 15 kilometrų per valandą greičiu.
„Pervažose apšvietimas įrenginėjamas ne automobilių vairuotojams, o lokomotyvo mašinistams, kad jie matytų kliūtį pervažoje“, – aiškino J.Mikšys.
Pagal geležinkelininkų instrukcijas puikus apšvietimas įrenginėjamas tik tose pervažose, kur yra didelis traukinių judėjimas.
„Šis kelias yra privažiuojamasis, jis net nėra ketvirtos kategorijos, todėl jam numatyti kiti reikalavimai. Jei mašinistas pamatytų kliūtį pervažoje, jis spėtų sustabdyti lokomotyvą, nes jo greitis nėra didelis“, – tikino įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas.
Tačiau sodininkai prisimena, kaip šią vasarą šioje pervažoje įvyko nelaimė. Lokomotyvas dienos metu taranavo sugedusį automobilį.
„Sugedus mašinai, ją nuo pervažos nustūmė atvažiavęs traukinys. Juk traukiniai čia važiuoja, o šiame kelyje yra didelis automobilių judėjimas“, – kalbėjo sodų bendrijos pirmininkė.
Važiuoja lėčiau už dviratininką
J.Mikšys aiškino, kad vairuotojų saugumui užtenka „Stop“ ženklo ir įspėjamųjų ženklų apie kelio susikirtimą su geležinkeliu.
„Semaforo neprivalu čia įrengti“, – tikino J.Mikšys.
Vairuotojai ne pirmą kartą ragina geležinkelininkus prisižiūrėti savo turtą, nes vasarą ši pervaža paliekama nešienauta ir per žoles bei krūmynus nematyti, atvažiuoja traukinys ar ne.
„Teks apžiūrėti, ar ten yra tinkamas matomumas. Tačiau nėra paprasta įrengti naują apšvietimą. Manau, kad dviratininkai greičiau už šį traukinį važiuoja“, – tvirtino J.Mikšys.
Naujausi komentarai