Beveik aišku, kad netoli uosto esanti III Klaipėdos miesto vandenvietė anksčiau ar vėliau bus iškeldinta ir miestas įgyja interesą tą daryti kaip galima greičiau ir ne už savo pinigus.
Vieta investicijoms
Jeigu iš Klaipėdos miesto pietinės dalies būtų iškeldinta III vandenvietė, Klaipėdos uostas išspręstu daugybę dabar egzistuojančių problemų dėl uosto veiklos teritorijų stokos. Prie dabar pietinėje dalyje numatytų 336 ha uosto rezervinių teritorijų būtų prijungta apie 290 ha III vandenvietės dalis ir susidarytų vientisa uosto plėtros zona. Įvertinus tai, kad netoliese yra privačios teritorijos, kurių savininkai anksčiau ar vėliau planuoja jose logistikos veiklą, susidarytų apie 1,5 mln. ha teritorijų, skirtų su uosto susietai veiklai.
Tai gerokai padidintų Klaipėdos uosto patrauklumą. Į naujas teritorijas galima būtų pritraukti investuotojus iš Vakarų Europos ir Kinijos su savais kroviniais ir interesais. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus yra minėjęs, kad besidominčių investicijomis į Klaipėdos uostą yra nemažai. Didžiausia uosto bėda – laisvų teritorijų stoka, kurios pritrauktų investicija.
Iki 2017 metų planuojama parengti uosto bendrąjį planą. Rengiant jį jau turi būti atsakymai - ar uosto plėtrai pietinėje dalyje rakštimi tapusi III vandenvietė bus iškeldinta.
Lengvai teritorijos neatiduos
III vandenvietės iškeldinimo klausimas nagrinėtas jau ne kartą. Daugiau nei prieš dešimtmetį „Klaipėdos vandenys“ klausė Uosto direkcijos, ar ji planuoja iškeldinti III vandenvietę. Tuomet įvardinta maždaug 50 mln. litų iškeldinimo suma Uosto direkcijai pasirodė per didelė. Ji iškeldinimo planų atsisakė ir „Klaipėdos vandenys“ ėmėsi investuoti į III vandenvietės vandens kokybės gerinimą.
„Į III vandenvietę investuota per 20 mln. litų ES paramos, o „Klaipėdos vandenys“ per 12 metų įdėjo dar 15 mln. litų savų lėšų. Todėl klausiu – ar uosto plėtra ir vandenvietės iškeldinimo kainos būtų adekvačios?“, - teiravosi Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Klaipėdos miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininkas Simonas Gentvilas pastebėjo, kad ta teritorija, kur yra III vandenvietė priklauso miestui. Net jei uostas ir iškeldintų III vandenvietę miestas už tą teritoriją norėtų kompensacijų, nes tai esanti miesto pietinės dalies rekreacinė zona.
„Uostas turi perspektyvių pamąstymų apie jachtklubo statybą prie Kuršių marių. Bet ar tos idėjos nesikirs su planuojama pramonės zona?“, - klausė S.Gentvilas.
Kiek kainuos iškeldinimas?
Uosto direkcijos vadovas A. Vaitkus tikino, kad nėra taip, jos uostas iš gero gyvenimo ieškotų kur išleisti pinigus. Vien III vandenvietės iškeldinimo studijos parengimas kainuos nuo 100 iki 500 tūkst. eurų.
„III vandenvietės iškeldinimas reikalingas ne vien uostui. Dalis Vilhelmo kanalo būtų užpilta ir iškasta naujai kampu ties Natūra 2000 teritorija prie planuojamo jachtklubo. Kanale tekėtų vanduo, jis prasivalytų ir būtų naudojamas plaukioti mažiesiems pramoginiams laiveliams“, - svarstė A.Vaitkus.
Jis pastebėjo, kad paviršinio vandenvietė Lietuvoje likusi vienintelėje vietoje – Klaipėdoje. Pagal galiojančius įstatymus ji anksčiau ar vėliau turės būti iškeldinta. Klaipėda turi idealią progą pradėti naudoti požeminį vandenį. Geologijos tarnyba yra nurodžiusi vietas nuo 30 iki 60 kilometrų aplink Klaipėdą iš kur būtų galima imti požeminį geriamą vandenį. Jo kiekiai yra pakankami.
Klaipėdos meras V.Grubliauskas svarstytų III vandenvietės iškeldinimo variantus, tačiau nepritartų iškeldinimui, jei mieste kiltų vandens kaina ar pablogėtų jo kokybė.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius mano, kad Klaipėdos miesto ir uosto interesai turės būti suderinti, kitaip graži idėja ir liks tik idėja.
„Jei nebus prieštaravimų man maždaug aišku, kad bus studijos užsakovas. Bet tik neturėtume kalbėti apie aukščiausią studijos kainą – 500 tūkst. eurų“, - pastebėjo R.Sinkevičius. Kol kas atviras lieka klausimas, o kas bus iškeldinimo finansuotojas, nes tai bus ne tūkstančiai, o dešimtys milijonų eurų. Studiją atsakys į klausimą, kiek kainuos III vandenvietės iškeldinimas.
Naujausi komentarai