Klaipėdos regionui – „Iki“ mokymų centras

  • Teksto dydis:

Tam, kad nauji darbuotojai įgytų praktikos ir patirtų kuo mažiau streso, o pirkėjai būtų nuolat kokybiškai aptarnaujami, neseniai duris atvėrė pirmasis tokio pobūdžio prekybos tinklo „Iki“ – „Iki Akademija“. Per metus jame planuojama apmokyti iki tūkstančio darbuotojų.

Žaidžia parduotuvę

Metų pradžioje pristatęs pirmąją „Iki Akademiją“ sostinėje, prekybos tinklas „Iki“ toliau tęsia plėtrą ir investuoja į darbuotojus.

Antradienį uostamiestyje pristatytas antrasis Lietuvoje „Iki“ mokymų centras, skirtas užtikrinti tinkamą bazinių žinių suteikimą ir kuo sklandesnį naujų darbuotojų įsiliejimą į darbą.

Specializuoto mokymų centro erdvės savo infrastruktūra ir išdėstymu primena tikrą parduotuvę. Čia įrengta kompiuterinio raštingumo ir darbo kasoje klasė, mini parduotuvė, šviežių ir sveriamų prekių skyrius, tikrovišką atmosferą kuria net menami pirkėjai.

Per kelias dienas trunkančius mokymus darbuotojai akademijoje gaus visas būtiniausias žinias apie darbo specifiką ir jas iškart pritaikys atlikdami praktines užduotis realioje darbo aplinkoje: dirbdami su tikra kasa, krosnimis, kuriose patys keps bandeles, perrinkinėdami vaisius ir daržoves, pjaustydami sūrius, sverdami mėsą.

Tačiau pirmiausia naujokai supažindinami su penkių pirštų taisykle, kuria vadovautis privalo visi dirbantys su klientais „Iki“ parduotuvėse.

Jaučiamas darbuotojų trūkumas

Kaip pasakojo „Palink“ Personalo departamento direktorė Edita Jakučionytė-Lukšė, tokie mokymų centrai Europoje nėra naujiena.

„Iki“ mokymų centro formatas, o sykiu ir visa geroji patirtis perimta iš tarptautinio prekybos tinklo „Rewe Group“.

Pirmieji du mokymų centrai įsteigti 2015 m. Čekijoje, o dabar visoje Europoje veikia per dešimt tokio pobūdžio centrų, ir jų skaičius kasmet didėja.

E.Jakučionytės-Lukšės žodžiais, darbuotojų trūkumas yra vienas didžiausių iššūkių visos mažmeninės prekybos rinkos mastu – kas mėnesį į „Iki“ parduotuves įvairiuose Lietuvos miestuose ateina dirbti apie 250 naujų darbuotojų.

Todėl tinkamas jų apmokymas ir įvedimas į darbą yra kritiškai svarbus. Be teorinių ir praktinių žinių įgijimo, pradedantieji paruošiami psichologiškai tam, kad ateityje patirtų kuo mažiau streso ir įtampos, gerai jaustųsi darbo vietoje, būtų motyvuoti.

Anot E.Jakučionytės-Lukšės, malonus ir greitas aptarnavimas – vizitinė prekybos centro kortelė.

„Vienoje parduotuvėje pirkėjas patiria labai gerų įspūdžių, o kitoje norėtų, kad darbuotojai patobulėtų su savo elgsena ir priėmimu. Kitas labai svarbus aspektas – paties darbuotojo patirtis, nes streso lygis, dirbant kasoje, – gana aukštas. Todėl pirmosiomis dienomis suvaldyti emocijas gali būti tikras iššūkis“, – atkreipė dėmesį direktorė.

Kitas labai svarbus aspektas – paties darbuotojo patirtis, nes streso lygis, dirbant kasoje, – gana aukštas.

Patrauklios karjeros galimybės

Pusmetį Vilniuje veikiančios „Iki Akademijos“ pasiekti rezultatai pranoko visus lūkesčius.

Palyginti su praėjusiais metais, 17 proc. sumažėjo darbuotojų kaita Vilniaus zonoje, 99,7 proc. mokymų programą praėjusių darbuotojų teigiamai įvertino mokymų naudą, o parduotuvių vadovai – išaugusį naujų darbuotojų produktyvumą ir motyvaciją.

Per šį laikotarpį Vilniaus „Iki Akademijoje“ jau apmokyta per 800 naujų darbuotojų (metinis tikslas – 1 tūkst., kuris, žvelgiant į pusmečio veiklos rezultatus, tikėtina, bus viršytas).

„Pirmosiomis darbo dienomis žmonės labai nustemba – visi pripratę matyti parduotuvę tik pirkėjo akimis. Tačiau atėję supranta, kad dar yra ir kiti padaliniai, kurie užsiima tam tikrų gaminių gamyba, kad prekybos tinklas „Iki“ turi didelę motininę kompaniją, kuri valdo daugiau nei 15 tūkst. parduotuvių. Net jei esi studentas ir galbūt nesieji savo ateities su kasininko profesija, pamatai, kad šioje įmonėje turi daug galimybių užaugti ir pereiti į kitas sritis, susijusias su tavo mokslais ir veikla“, – kalbėjo E.Jakučionytė-Lukšė.

Net jei esi studentas ir galbūt nesieji savo ateities su kasininko profesija, pamatai, kad šioje įmonėje turi daug galimybių užaugti ir pereiti į kitas sritis.

Pirmoji diena prasideda centre

Klaipėdos mokymų centre ruošiami darbuotojai iš 58 „Iki“ parduotuvių, įsikūrusių 22 skirtinguose Klaipėdos regionui priklausančiuose miestuose. Darbuotojams iš tolimesnių miestų sudaromos visos galimybės mokytis Klaipėdoje – apmokamos kelionės ir apgyvendinimo išlaidos, mokymų metu suteikiamas maitinimas.

Kompetencijų įgis būsimi „Iki“ parduotuvių kasininkai, šviežių ir sveriamų prekių skyrių bei sezoniniai prekybos salės darbuotojai, taip sudarant galimybę vasarai įsidarbinti ir vyresnių klasių moksleiviams. Kita mokymų programos kryptis – darbas su mažmeninės prekybos valdymo sistema.

Per metus „Iki Akademijoje“ Klaipėdoje planuojama apmokyti iki tūkstančio naujų darbuotojų.

Numatoma, kad vieni mokymai truks nuo pusantros iki trijų dienų ir, priklausomai nuo mokymų programos, grupę sudarys 10–15 asmenų.

Baigti mokymus turės visi darbo sutartį pasirašę nauji darbuotojai – priklausomai nuo užimamų pareigų, mokymai bus sudedamoji jų darbo dalis.

Jų pabaigoje atliekamas žinių patikrinimo testas, ir įteikiamas „Iki Akademijos“ baigimo pažymėjimas.

Atnaujinti turimas žinias bus rekomenduojama ir esamiems prekybos tinklo darbuotojams.

Patenkinti ir darbuotojai, ir klientai

Klaipėdos mokymų centro atidarymo metu „Iki“ parduotuvių Klaipėdos zonos prekybos direktorius Raivydas Janavičius pabrėžė svarbą investuoti ne tik į parduotuvių plėtrą bei atnaujinimą, bet ir į darbuotojus.

„Tai yra vienas sėkmingesnių žingsnių, lemiančių mūsų klientų lojalumą“, – sakė R.Janavičius.

Jo žodžiais tariant, pirmosios pradedančiųjų nesėkmės įvyks būtent mokymų centre, gelbstint puikiems lektoriams. Naujokams dėstys vidiniai įmonės darbuotojai, savo srities profesionalai, daugybę metų dirbantys prekybos tinkle „Iki“.

Mokymų programa paremta praktiniais pavyzdžiais iš realaus parduotuvių gyvenimo. Lektoriai patars ir supažindins su konkrečiomis situacijomis, jų sprendimo būdais.

Vytauto Petriko nuotr.

Tai leis geriau jaustis ir naujam darbuotojui, kuris iš pirmų lūpų išgirs apie būsimą darbdavį, jo vertybes, vidinę tvarką ir kultūrą.

Dar vienas tokių centrų pranašumas – ilgamečių darbuotojų įtraukimas į mokymo procesą.

Klaipėdos „Iki Akademijai“ vadovaus ir mokymosi programas kuruos Klaipėdos „Iki“ skyriaus vedėja Rita Venckuvienė, „Palink" įmonėje dirbanti daugiau nei 15 metų.

Pirmieji mokymai Klaipėdoje vyksta jau tris savaites. R.Venckuvienė pastebėjo, kad pasipraktikavę žmonės ima palankiau vertinti tuo darbus, kurių iki šiol bijojo, nebe taip gąsdinasi darbo kasoje.

„Kuo daugiau žinosi, tuo mažiau bijosi. Atsiliepimai apie mokymų centrą – patys geriausi. Žmonės išeina ramesni, labiau motyvuoti, daugiau sužinoję apie įmonę, vidaus tvarką. Labai tuo džiaugiamės“, – sakė „Iki Akademijos“ vadovė.

Ateityje planuojama ir tolesnė šių centrų plėtra, rengiant mokymus parduotuvių bei regionų vadovams.

Nuo 2016 m. „Iki“ investicijos į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą kasmet auga 14 proc.

Klaipėdos „Iki“ mokymų centras įsikūręs adresu Laukininkų g. 13.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
pirmiausia pagalvokite apie darbuotuju darbo salygas ,apiezeminanti atlyginima tada ir dabuotuju netrus.

nusivyles

nusivyles portretas
as neistojau i akademija......ka dabar daryt? visas gyvenimas suniuj ant uodegos

klp

klp portretas
O algas kelt nebandėt .
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių