Pagal ankstesnį susitarimą Klaipėdos švyturys turėjo būti suremontuotas iki 2023 metų pabaigos ir atvertas lankytojams.
Tačiau projekto derinimo procesas užtruko ilgiau nei planuota, o švyturio remonto darbai prasidėjo tik kovo pradžioje.
Techninį projektą rengė bendrovė „Synergy Solutions“, remonto darbus vykdo „Svajonių statyba“.
Švyturio remonto darbų maksimali kaina – beveik 138 tūkst. eurų.
Švyturio remonto darbų maksimali kaina – beveik 138 tūkst. eurų.
Ketinama suremontuoti tiek švyturio vidų, tiek išorę, nes pastarasis remontas buvo atliktas prieš 28 metus, tad per ilgą laiką įtrūko sienos, nusidėvėjo laiptai.
Ekspertų atlikti tyrimai parodė, kad pastato sienos įtrūkusios ir kaupiasi drėgmė, todėl remontui bus naudojamas tam tikros rūšies tinkas, todėl pastate besikaupianti perteklinė drėgmė bus pašalinama iš jo sienų.
Taip pat bus remontuojamas švyturio antstatas, atnaujinama šiaurės krypties rodyklė, atidengiamas apskardintas bokšto karnizas, tvarkomi viduje esantys metaliniai laiptai.
„Šiuo metu vykdomi vidaus laiptų remonto darbai, t. y. po atlikto smėliavimo yra gruntuojama ir dažoma. Lygiagrečiai yra rengiamasi ir kitiems išorės bei vidaus darbams. Remonto darbų įkainiai išlieka tie patys. Kol kas darbai vyksta pagal planą, remonto pabaiga numatyta vasaros pabaigoje“, – teigė Lietuvos transporto saugos administracijos Komunikacijos skyriaus vadovė Eglė Kučinskaitė.
Šis istorinis švyturys, pasitinkantis į uostą įplaukiančius laivus, pastatytas ir įžiebtas 1796 m.
Jis buvo vienas pirmųjų šiaurės rytų Baltijos jūros pakrantėje.
Nuo pirmojo įžiebimo iki šių dienų švyturys buvo aukštinamas, įrengta daugiau atšvaitų, o per Antrąjį pasaulinį karą buvo visiškai sugriautas, tačiau 1950 m. atstatytas.
Svarbiausia seniausio ir pagrindinio Lietuvos švyturio paskirtis – padėti laivams įplaukti į uostą, tačiau po remonto švyturys duris atvers ir visuomenei.
Naujausi komentarai