Ko Kipro policija pavydi Klaipėdos policijai?

Lietuvos ir Kipro kelių policijos pareigūnai dalijasi patirtimi. Vasarą priėmę tos šalies Limasolio miesto policijos atstovą Klaipėdoje, uostamiesčio pareigūnai praėjusią savaitę į Kiprą delegavo saviškį.

Stebino technika

Klaipėdos kelių policijos biuro Administracinės veiklos poskyrio viršininkas komisaras Mindaugas Džermeika tikino, kad pažintis su svetimu kraštu ir jame galiojančiais įstatymais buvo išties naudinga.

"Teko dalyvauti Europos policijos koledžo – CEPOL organizuojamoje mainų programoje "Eismo saugumas ir prevencija". Šią vasarą Klaipėdoje lankėsi šioje programoje taip pat dalyvaujantys Pietų Kipro policijos Limasolio miesto Kelių policijos vadovai. Svečiai domėjosi, kaip Lietuva organizuoja eismo kontrolę", – pasakojo M.Džermeika.

Kipro policijos pareigūnai stebėjosi, kad lietuviai kelių policininkai yra aprūpinti puikia technika.

"Juos domino kelių policijos patrulių automobiliuose sumontuota aparatūra. Kiekvienas pareigūnas patruliuodamas gali susisiekti su duomenų baze ir tai padarė užsieniečiams įspūdį", – tikino M.Džermeika.

Kipro pareigūnai negalėjo patikėti, kad lietuviai policininkai sėkmingai suranda ir nubaudžia automobilio savininką už tam tikrus nusižengimus, jei net žmogus būna perdavęs automobilį kitam žmogui. Kipre tai sunkiai sekasi, o ir jų įstatymų bazė šiek tiek skiriasi", – aiškino pareigūnas.

Turistų srautais garsėjantis Kipras neturi įteisinęs automobilio savininko atsakomybės.

"Žmonės, perleisdami automobilius kitiems, net neturi nustatytos tokio sandorio įteisinimo formos. Paprasčiau tariant, mašinos perleidžiamos kam tik norima – draugams, giminėms, turistams. Policijos pareigūnai vargsta aiškindamiesi, kam iš tiesų priklauso automobilis", – stebėjosi M.Džermeika.

Dirba su viena vėliava

Lankydamasis Kipre M.Džermeika nustebo, kad tos šalies policijai priklauso daugybė institucijų, kurios Lietuvoje veikia kaip atskiros tarnybos.

"Policijos departamentui priklauso gaisrininkai. Net Finansinių nusikaltimų tarnyba yra priskirta policijai. Atskirų pasienio tarnybų ten nėra. Visas šias funkcijas vykdo Policijos departamentui priklausantys padaliniai. Kipriečiai tikina, kad taip taupomos lėšos, nereikia papildomų administracijos pareigybių ir daugybės generolų", – pasakojo M.Džermeika.

Lietuvis pastebėjo, kad tokia tvarka eiliniam policijos pareigūnui tik į naudą.

"Bendradarbiaujama dar greičiau ir netenka rašyti raštų, kad sulauktum kitos tarnybos pagalbos. Bet kokia problema išsprendžiama daug greičiau", – kalbėjo klaipėdietis.

Į matuoklį pučia du kartus

Kipro pareigūnai, kaip ir lietuviai, susiduria su tomis pačiomis problemomis.

"Neblaivūs vairuotojai, motociklininkai, jauni ir įžūlūs vairuotojai – visas šias bėdas turime ir mes. Dalį pažeidimų padaro turistai. Kipre leistinas alkoholio kiekis organizme – 0,22 promilės.

Tačiau ten galim "pūsti" du kartus. Įstatymu įteisinta, kad, po pirmo patikrinimo praėjus 20 minučių, vairuotojo blaivumas tikrinamas antrą kartą", – pasakojo M.Džermeika.

Taip pareigūnai apsidraudžia ir nebelieka abejonių, kad vairuotojas tikrai yra neblaivus. Tačiau jei antruoju tikrinimu žmogaus kūne staiga sumažėja alkoholio, policininkams tenka paleisti tokį laimės kūdikį nenubaustą.

Kipre techniniai eismo įvykiai policijoje apskritai nėra įforminami. Mašinas apsilamdę vairuotojai apsikeičia draudimo kompanijų kontaktais ir išsiskirsto.

"Tai, kad kraštą krečia ekonominė krizė, jaučia ir pareigūnai. Policijos mokykla uždaryta jau kurį laiką, ten vyksta tik maža dalis tobulinimosi kursų. Naujų pareigūnų nepriimama. Bet Kipro policininkai yra gerai aprūpinti, valstybė daug į juos yra investavusi", – pastebėjo M.Džermeika.

Kipre dažniausia bauda už lengvus KET pažeidimus – apie 85 eurus (293 Lt).

"Bet kadangi valstybėje yra krizė, vairuotojai į baudas žiūri tolerantiškai", – teigė M.Džermeika.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių