Pereiti į pagrindinį turinį

Uoste prie krantinių vyks eksploataciniai darbai

2019-11-30 10:00

Uoste tai vienoje, tai kitoje vietoje nuolat vyksta kokie nors su jo eksploatavimu susiję darbai.

Technologija: valant ar gilinant uostą specialūs laivai iš jo gabena gruntą į jūrą.
Technologija: valant ar gilinant uostą specialūs laivai iš jo gabena gruntą į jūrą. / Vidmanto Matučio nuotr.

Gruntą gabena į jūrą

Šiuo metu paskelbtas naujas uosto akvatorijos dugno valymo prie krantinių konkursas.

Jo metu rengiamasi iškasti iki 20 tūkst. kubinių metrų grunto.

Numatyta, kad apie 15 tūkst. kubinių metrų būtų transportuojama į tolimiausią jūros sąvartyną, kuris yra už 33 kilometrų nuo uosto. Apie 5 tūkst. kubinių metrų grunto būtų gabenama į artimesnį, už 22 kilometrų nuo uosto vartų esantį sąvartyną. Įprasta, kad į tolimesnį sąvartyną gabenamas taršesnis gruntas.

Prie krantinių atliekant valymą iškeliama ir nemažai virvių, trosų, grandinių, tinklų, inkarų, metalo laužo, atmušų, padangų, medinių polių ir kitų nuskendusių daiktų. Šie daiktai tvarkomi ir dėliojami atskirai.

Nuo to, į kurį sąvartyną bus gabenamas gruntas, iš dalies priklauso ir jo vieno kubinio metro iškasimo kaina.

Technika atvyksta iš kitur

Uosto valymas yra pats brangiausias grunto kasimo būdas uoste. Skelbtame konkurse 20 tūkst. kubinių metrų grunto iškasimui ir gabenimui numatoma 900 tūkst. eurų suma su PVM. Tai yra vidutiniškai apie 45 eurus už kubinį metrą.

Į šią kainą įeina ir iki dviejų vienetų grunto kasimo technikos mobilizavimas ir išgabenimas baigus darbus. Kadangi uostas neturi specializuotos žemsiurbės ar žemkasės, jos dažniausiai atvyksta iš Vakarų Europos šalių. Technikos mobilizavimo ir demobilizavimo išlaidos sudaro palyginti žymią dalį darbų kainos – gali siekti net iki 20–30 procentų.

Neatsitiktinai buvo prabilta apie žemsiurbės įsigijimą Klaipėdos uoste. Tačiau tokia technika yra brangi. Susisiekimo ministerija nepatvirtino Uosto direkcijos žemsiurbės įsigijimo už ES paramą projekto, apie kurį buvo kalbėta keletą metų.

Įprastai po valymo prie krantinių atliekami batimetriniai matavimai, kuriuos daro pati Uosto direkcija. Jei matavimo metu nustatomas mažesnis gylis, nei turi būti, atliekant pakartotinius batimetrinius matavimus už kiekvieną valandą po 981 eurą jau moka valymą dariusi, bet tinkamai jo neatlikusi uosto kompanija.

Keis atmušas po avarijų

Šiuo metu paskelbtas ir nusidėvėjusių ar avarijų atvejais pažeistų krantinių atmušų remonto darbų konkursas. Jame darbai apims iki trejų metų laikotarpį, bet galės pasibaigti ir anksčiau, jei bus panaudotos numatytos 144 tūkst. eurų su PVM lėšos.

Klaipėdos uostas yra universalus, gali priimti įvairaus tipo laivus, todėl ir atmušos prie krantinių jame yra įvairių tipų, konstrukcijų ir net savybių. Išskirta apie 10 įvairių tipų laivams pritaikytų atmušų.

Kadangi uoste yra per dešimt įvairaus tipo atmušų, ir darbų numatoma nemažai. Per numatytą laikotarpį galės būti remontuojama keliasdešimt atmušų, keičiamos atskiros jų detalės. Iš viso numatyti net 23 darbų tipai.

Atmušos uoste dažnai keičiamos pasibaigus jų eksploatacijos laikui. Tačiau nereti atvejai, kai esant stipresniems vėjams ar laivams klaidingai švartuojantis atmušos sugadinamos, nutraukiamos jų grandinės, kartais jos netgi nuskandinamos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų