- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdoje pripažįstama, kad uosto privažiavimo keliai ir geležinkeliai tvarkomi per lėtai, o dažnai ir neefektyviai.
Klaustukai dėl uosto kelių
Šiuo metu, kai vyksta Baltijos prospekto ir Šilutės plento viaduko statyba, ne vienas klaipėdietis keiksnoja valdžią dėl didelių kamščių. Šioje vietoje labiau nei kur nors kitur susitelkia miesto ir sunkusis į uostą riedantis transportas.
Ši sankryža yra rodiklis, kad Klaipėdoje uosto išvažos per visą laikotarpį po nepriklausomybės atkūrimo buvo tvarkomos neefektyviai.
Kokius 20 metų diskutuojama apie uosto pietinio išvažiavimo kelio įrengimą, tačiau jo taip ir neatsirado. Neįrengta ir uosto srautus į pietinį aplinkkelį turėjusi surinkti Nemuno gatvė, apie kurią irgi kalbama gal jau antrą dešimtmetį.
Daugelyje uostų tokios srautų surinkimo gatvės yra įrengtos, kai kur netgi pastačius kelių kilometrų ilgio viadukus. Tokio uosto srautų surinkimo kelio pavyzdys galėtų būti ne kur nors Europoje, o Ukrainos Odesos uoste.
Kai kurie kelių tvarkymo Klaipėdoje prioritetai, susiję su uosto veikla, kelia netgi tam tikrų klaustukų.
Uosto veiklai ypač svarbus pietinis aplinkkelis neįrengiamas, o mažiau svarbiu šiauriniu aplinkkeliu, kur uosto transporto nedaug, jau seniai naudojamasi. Jį rengiant buvo teigiama, kad Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos pagrindiniai vartai bus iškelti į Burių gatvę. To neįvyko. Sunkusis transportas į šiaurinę uosto dalį rieda retai, bet jis liko Klaipėdos miesto centre.
Situacija: daug krovinių į uostą vis dar keliauja sunkiuoju transportu. Vidmanto Matučio nuotr.
Tikimasi daugiau dėmesio
Neatsitiktinai klaipėdiečiai nuolat mini problemas, kad didėja sunkiasvorio uosto transporto srautai, tarša, prastėja Klaipėdos miesto gyvenimo kokybė, bloginama sveikata.
Ne viename susitikime buvo pasakyta, kad transportas turi būti nukreiptas į gatves, kurios eina per neapgyvendintas teritorijas.
Pavyzdys yra tas pats pietinis išvažiavimo kelias. Jis yra ypač reikalingas, nes daug krovinių į Malkų įlankos bendroves, "Klaipėdos Smeltę" vis dar gabenama autotransportu.
Dabar sunkusis transportas ir iš pietinės dalies juda per miestą: dalis Šilutės plentu, dalis per Rimkus. Šioje vietoje tarsi rakštis daugybę metų išlieka Rimkų pervaža.
Šiemet ypač blogai atrodo ir valstybinis magistralinis kelias Nr. 141 iš Klaipėdos nuo Jakų žiedo link Šilutės. Apie šio kelio platinimą ir esminę rekonstrukciją taip pat kalbama jau apie dešimt metų.
Apie tai buvo kalbėta ir praėjusią savaitę vykusiame Klaipėdos miesto mero susitikime su susisiekimo ministru. Tikimasi, kad bus surasta pinigų šiam keliui remontuoti. Jis yra svarbus ir kaip uosto krovinių srauto kelias, ir kaip gyventojų susisiekimo su Klaipėdos miestu arterija.
Į uostą vedantys keliai yra ir valstybės prestižo reikalas, todėl jiems turi būti skiriamas pakankamas dėmesys.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis neseniai viešai aiškino, kad į gyventojų ir savivaldybių skundus dėl kelių būklės turi būti operatyviai reaguojama. Į uostą vedantys keliai yra ir valstybės prestižo reikalas. Iš Uosto direkcijos veiklos valstybės biudžetas kasmet tiesiogiai gauna po 30–40 mln. eurų. Uosto kompanijos sumoka didžiulius mokesčius. Todėl neturi būti taip, kad, paėmus pinigus iš uosto, jo problemos būtų užkraunamos tiesiogiai ant klaipėdiečių ir Vakarų Lietuvos regiono gyventojų galvų. Visiškai aišku, kad valstybė turėtų nepalyginti daugiau dėmesio ir pinigų skirti Klaipėdos uosto privažiavimo keliams tvarkyti.
Viltis: klaipėdiečiai norėtų, kad į uostą kaip galima daugiau krovinių judėtų geležinkeliais. Vidmanto Matučio nuotr.
Elektrifikuos geležinkelį
Vienas iš Klaipėdos miesto gyventojų norų yra toks, kad daugiau krovinių į uostą būtų gabenama geležinkeliais, o ne sunkiuoju transportu. Kitas noras, kad kuo mažiau traukinių su kroviniais važinėtų per Klaipėdos miesto centrą.
Abu norai yra realūs ir gali būti išpildyti, juo labiau kad pagal Lietuvos geležinkelių schemą yra palanku į šiaurinę ir pietinę uosto dalis krovinius gabenti skirtingais magistraliniais geležinkelio keliais.
Teigiamai galima vertinti ir šiuo metu Vyriausybėje svarstomą Klaipėdos geležinkelio mazgo nuo Klaipėdos iki "Draugystės" geležinkelio stoties infrastruktūros vystymo planą. Šią geležinkelio atkarpą planuojama elektrifikuoti. Ja ateityje galėtų judėti oro neteršiantys elektriniai geležinkelio vilkikai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?18
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas4
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką5
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...