Pereiti į pagrindinį turinį

Atsakė į klausimą, pakurstantį vairuotojų rietenas: rodyti ar nerodyti?

2022-12-01 03:00
DMN inf.

Darant posūkį ar persirikiuojant svarbu įjungti posūkio įspėjamąjį signalą, bet yra situacijų, kai rodydami šį signalą galime užsitraukti baudą arba sukelti avarinę situaciją. Rodyti ar nerodyti?

I. Gelūno / BNS nuotr.

Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytoju Rimvydu Pociumi.

– Kada posūkį reikia rodyti, o kada – nerodyti?

– Posūkis yra įspėjamasis signalas, jis nesuteikia pirmenybės, bet jį reikia ir būtina rodyti prieš darant manevrą, pavyzdžiui, persirikiuojant, pradedant važiuoti. Aišku, kartais posūkio rodymas yra perteklinis ir klaidinantis, kada yra keleto posūkių išsukimas, o signalas yra rodomas arba anksčiau, arba per vėlai. Klaidinti nereikėtų, nes yra tokių sankryžų, kurios yra sudėtingesnės. Posūkio signalą reikia rodyti laiku. Ypač, kai sukama į dešinę, nes yra tokių vairuotojų, kurie galvoja, kad į dešinę niekam netrukdo. Reikėtų nepamiršti, kad eismo dalyviai yra ne tik automobiliai, bet ir pėstieji, kuriems įspėjamasis signalas irgi yra signalas, kad automobilis kažką atlieka. Jeigu nepastebėsi ir automobilis padarys netikėtą veiksmą, gali baigtis didele nelaime. Tad tokioje situacijoje posūkio rodymas yra būtinas, reikalingas įspėjant kitus eismo dalyvius, o ne tik sau.

– Ar yra draudiminių įvykių, nutikusių būtent dėl posūkio rodymo ar nerodymo?

– Yra buvusių tokių įvykių, ypač tuo metu, kai posūkį rodyti bandoma manevro metu. Tada atsitinka avarija. Žinoma, tokių situacijų pasitaiko, avarijos būna sudėtingos. Vairuotojas, kuris ne laiku rodo posūkio signalą, sako, kad rodė, kitas teigia, jog jo neįspėjo ir jam užkišo automobilį. Tokia situacija reikalauja kruopštesnio tyrimo, o tai galėtų įrodyti vadinamieji registratoriai. Tuomet situacija būtų aiškesnė, kai būtų matoma nufilmuota medžiaga. Registratorius, žinoma, nėra būtinas, bet tokiu atveju būna liudininkai. Kita vertus, abu eismo įvykio dalyviai yra padidinto pavojaus šaltiniai, jie abu turi elgtis atsakingai: vienas – laiku sustabdyti, o kitas – važiuoti laikantis Kelių eismo taisyklių (KET). Kartais tokie ginčai baigiasi ir abipuse kalte. Tokiu atveju žalos atlyginimas – pusė sumos.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar rodyti posūkio signalą reikia ne visuomet?

– Reikia ne visur. Rodyti jį reikia tada, kai reikia. Jeigu jį rodote tada, kai kelias sukasi į šoną, jokios sankryžos nėra, tai kitus eismo dalyvius gali suklaidinti. Atrodo, kad gal jūs bandysite sustoti. Kitas, supratęs, kad darysite tą veiksmą, imasi kažkokių veiksmų, o jūs važiuojate tiesiai, kaip ir važiavote. Klaidinti irgi nereikėtų, reikėtų dar kartą perskaityti KET, kada posūkius rodyti reikia, o kada – nereikia ir jų laikytis, nes tai yra įspėjamieji signalai. Įvažiuojant į žiedinę sankryžą posūkio rodyti nereikia, išvažiuojant – būtina.

– Kokios gresia baudos?

– Už posūkio nerodymą baudos yra iki 50 eurų, jeigu neklystu. Galima sakyti, kad nepagautas – ne vagis, bet anksčiau ar vėliau posūkių nerodymas gali baigtis labai didele nelaime. Kriterijus neturėtų būti tai, kad nubaus, kad stovi Kelių policija. Tai turi būti mandagus, atsakingas vairavimas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų