Penktadienį Vilniuje vykusiame XIX -ajame Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kongrese, transporto verslo atstovai konstatavo, jog jų verslą bankai įvardija kaip nepatikimą ir atsisako finansuoti didelę dalį kredito užklausų. Anot vežėjų, toks vienareikšmis finansinių institucijų verdiktas jų verslui yra ypač žalingas, turint omenyje, kad šalyje veikia tūkstančiai gyvybingų įmonių.
Lietuvoje viešintis įtakingos pasaulinės transporto organizacijos - Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU generalinis sekretorius Martin Marmy, šią opią problemą šiandien aptarė susitikęs su premjeru Andriumi Kubiliumi. Jis ragino vyriausybės vadovą įsikišti į bankų veiklą padedant Lietuvos bankui ir sureguliuoti verslo kreditavimo aplinką, o kelių transporto verslui skirti solidžią valstybinę paramą.
„Jei šalių vyriausybės padeda bankams, kelių transportą valstybė turėtų efektyviai remti. Vyriausybė turi suvokti, kad kelių transportas yra kur kas svarbesnė grandis vystant ekonomiką nei bankai“, - tikino svečias.
Anot jo, net ir tuo atveju jei bankai išnyktų, prekyba ir transporto verslas tebegyvuotų toliau. Tačiau sustojus transportui ji taptų neįmanoma. Prasidėjusi krizė lėmė, kad dar pernai automobilių transportu vežta 4,4 proc. mažiau krovinių lyginant su 2007-aisiais ir tai yra didžiausias neigiamas metinis pokytis nuo 2002 metų.
Lietuvoje viešintis M.Marmy, tikina, jog bankų kreditavimo politika jau paralyžiavo kai kurių transporto įmonių veiklą, todėl jis kreipėsi į A.Kubilių prašydamas nedelsiant suteikti šiam sektoriui valstybinę paramą.
Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigia, jog šiandien didžiųjų lizingo bendrovių portfeliuose transporto priemonės sudaro daugiau kaip pusę viso valdomo turto, bet požiūris į jo naudotojus yra neigiamas. Lietuvoje bendras tarptautinių krovinių vežimo licenciją turinčių įmonių skaičius pernai pasiekė bemaž 4 tūkst., o sunkvežimių skaičius viršijo 25 tūkst. Pernai bendras vežėjų skaičius išaugo 11 proc., o automobilių - 2,5 proc. Šiemet tarptautinių vežimų rinkos dalyvių skaičius ėmė mažėti.
„Mes tapome nepageidaujamu bankams verslu, kurio jie nusprendė nefinansuoti. Jaučiamės nepelnytai ignoruojami, mums sudaro bemaž neįmanomas kreditų gavimui sąlygas“, - konstatuoja vežėjų atstovas.
Susitikime su Premjeru aptarinėjęs Lietuvos kaip tranzito šalies, patrauklumo didinimo ir naujų krovinių srautų pritraukimo perspektyvas, M. Marmy tikino nesuprantąs kodėl puikų tranzito šalies potencialą turinti valstybė visiškai neskatina transporto verslo.
Naujausi komentarai