Tokį siūlymą Vyriausybė svarstys trečiadienio posėdyje.
Numatoma, kad teisėsaugos institucijos galės spręsti, kurią iš dviejų administracinio poveikio priemonių skirti asmeniui, kuris vairavo transporto priemonę neblaivus. Pats pažeidėjas taip pat turės teisę pasirinkti, ar sumoka skirtą baudą su teisės vairuoti atėmimu ilgesniam laikotarpiui, ar netenka teisės vairuoti trumpesniam laikui, bet su sąlyga, kad atgavęs vairuotojo pažymėjimą tam tikrą laiką negalės vairuoti automobilio be jame įrengto antialkoholinio užrakto.
„Nors Lietuvoje antialkoholinių variklio užraktų naudojimas nėra privalomas, kai kurie vežėjai savo iniciatyva juos diegia didesnės rizikos transporte - maršrutiniuose autobusuose ir vilkikuose. (...) Nauja tvarka siekiame, kad variklio užraktai padėtų keisti vairuotojų įpročius - jie pasimokytų iš savo klaidų ir daugiau nebesėstų už vairo būdami neblaivūs“, - pranešime teigė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Anot jo, ministerija rėmėsi Skandinavijos, Nyderlandų, Belgijos ir kitų vakarų Europos šalių patirtimi.
Vairuotojas, kuris nuspręs įsirengti antialkoholinį užraktą, turės įsigyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“.
Antialkoholinio variklio užrakto, kitaip dar vadinamo automobilio užvedimą blokuojančiu alkotesteriu, veikimas pagrįstas paprastu principu. Įsėdęs į automobilį vairuotojas į jį papučia, įranga fiksuoja, kad asmuo blaivus, ir tada automobilio variklis užvedamas įprastu būdu. Jei vairuotojas bus apsvaigęs nuo alkoholio, automobiliu jis iš vietos nepajudės. Užvedęs variklį vairuotojas dar privalės pūsti į alkoholio matuoklį nustatytais laiko intervalais.
Ministerijos pranešime nurodoma, kad saugaus eismo ekspertai teigia, jog šių užraktų naudojimas už vairavimą neblaiviems nubaustų vairuotojų tikimybę prasižengti pakartotinai sumažina nuo 40 iki 95 proc.
Vyriausybei pritarus šioms pataisoms, jos dar bus teikiamos svarstyti Seimui.
Naujausi komentarai