Įprastai buityje tvarkymasis baigiasi šiukšlių išmetimu į konteinerį, tad retai susimąstome apie tolimesnę jų kelionę. Retai sutiksi ir šiukšliavežį – po signalo jau seniai niekas nebėga iš butų su šiukšlių maišais.
Tačiau šiomis dienomis sunku rasti ir kas tokį automobilį vairuotų, mat algos – neypatingos, o ir gėdos jausmą yra jaučiančių.
„Tikrai jaučiame kvalifikuotų vairuotojų stygių“, – tvirtino „Raseinių komunalinių paslaugų“ direktorius Sigitas Kleišmantas.
Jis teigia, kad šiukšliavežio automobilio vairuotojo ieškojo ištisus metus.
Tai – tiesiog mašina, o ką vežti, man nesvarbu.
„Jau daugiau kaip metai ieškojome šiukšliavežio automobilio vairuotojo ir, pateikę skelbimą žiniasklaidoje, sulaukėme gyvenimo aprašymo iš moters“, – sakė S. Kleišmantas.
Toji moteris – Jurgita.
„Tai – tiesiog mašina, o ką vežti, man nesvarbu“, – šypsojosi ji.
Netoli Raseinių gyvenanti dabar jau šiukšliavežio vairuotoja sako, teises krovininio automobilio vairuotojo kategorijai išsilaikė dėl brolio įtakos, o ir vairuoti jai patinka.
„Brolis išlaikė C CA kategorijas, todėl ir aš nusprendžiau, kad ir aš galėčiau, nes labai patinka vairuoti“, – kalbėjo Jurgita Survilienė.
J. Survilienės kandidatūra įmonėje tapo didele intriga, mat iki tol jokia moteris vairuotoja tapti nenorėjo.
„Tikrai buvo tam tikra intriga – o kaip čia, o kodėl čia moteris ryžosi. Nepabijojome pasikviesti į pokalbį. Kaip begąsdinome sunkiu šiukšliavežio vairuotojo darbu, Jurgita ryžosi pabandyti“, – sakė S. Kleišmantas.
„Buvo sunku. Ir tikrai netikėjau, kad čia ateisiu ir gausiu darbą. Todėl, kad esu moteris“, – kalbėjo J. Survilienė.
Moteris pirmas dvi savaites važinėjo su patyrusiu vairuotoju, kuris jai tapo mokytoju.
„Skyrėme mokytoją, kuris jau kelis dešimtmečius dirba šitą darbą ir jau antrą trečią dieną mokytojas pagyrė Jurgitą, kad labai imli, gerai susitvarko su užduotimis“, – teigė S. Kleišmantas.
„Įmanoma, žinoma, įmanoma. Atėjau, dirbu ir viskas gerai. Kuo tolyn, tuo geryn“, – šypsojosi J. Survilienė.
Nauja kolege džiaugiasi ir darbininkai be kurių nė iš vietos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Esame komanda, turime rasti bendrą kalbą“, – sakė J. Survilienės kolega.
Tačiau jei moteris tokį darbą būtų pasirinkusi prieš 10 ar 20 metų, „būtų pirštais užbadę kas nors“, – manė kitas J. Survilienės kolega.
Moteris sako ir dabar važiuodama per miestą pamato keistų žvilgsnių, o kiti ir garso signalu nuomonę išreiškia, bet J. Survilienė, panašu, į neigiamas emocijas dėmesio nekreipia.
Moterys dažnu atveju yra geresnės vairuotojos už vyrus.
„Sakyčiau, visai palankiai priima. Žmonės kantrūs, palaukia, nes aš ilgiau užtrunku, kai atbulai reikia stumtis į siaurus keliukus. Viskas gerai“, – sakė J. Survilienė.
Įmonės direktorius sako, kad moterys vairuotojos atidesnės.
„Moterys dažnu atveju yra geresnės vairuotojos už vyrus – jos atsakingiau žiūri į tam tikras situacijas, jas kitaip mato, kitaip vertina ir kitaip sprendžia“, – samprotavo „Raseinių komunalinių paslaugų“ direktorius.
J. Survilienė išduoda, svarstydama tokio darbo perspektyvas ji pastebėjo, kad, skirtingai nei vilkikų vairuotojams, čia nereikia pačiai krauti krovinio.
Vis dėlto, komunalininkų darbas – ne vien konteinerius išversti. Vis dar yra neatsakingų ir sau po nosimi teršiančių, tad tenka surinkti ir aplink konteinerius išmėtytas atliekas. Prie garažų daugiausia automobilių detalių.
Kai automobilis būna pilnai pakrautas, šiukšliavežį J. Survilienė vairuoja į atliekų surinkimo aikštelę. Iš pradžių, užvažiavusi ant didelių svarstyklių, pasveriama, kiek atliekų atvežta, o po to keliaujama į išpylimo aikštelę.
Viskas automatizuota – vieno mygtuko paspaudimu šiukšliavežio galas prasiveria, o surinktos atliekos išstumiamos laukan. Vėliau jos sukraunamos ir išvežamos į atliekų tvarkymo centrus. Raseiniuose sąvartynas uždarytas daugiau kaip prieš dešimtmetį.
Naujausi komentarai