Vyriausybė pritarė naujoms „Rail Baltica“ stotims nuo Kauno iki sienos su Latvija

Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad europinės geležinkelių vėžės „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos būtų įrengtos naujos stotys ir stotelės su inžinerine infrastruktūra.

Ministrų kabinetas pritarė „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros nuo Kauno iki sienos su Latvija specialiajam planui, todėl Susisiekimo ministerija galės pradėti jame numatytiems objektams reikalingos 130 hektarų žemės paėmimo procedūras.

Už rezervuotose teritorijose esančią žemę ir statinius visuomenei ketinama atlyginti apie 8 mln. eurų.

„Projekto tikslas – patvirtinti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų ir regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planą ir pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams pagal specialiojo plano sprendinius procedūrą“, – rašoma ministerijos parengtame nutarimo projekte.

Ruože numatytos keleivinės stotelės Vaškuose, Ramygaloje, Pasraučiuose ir Ručiūnuose, o prekinės ir keleivinės stotys – Joniškėlyje ir Jonavoje. Jos sujungtų pagrindinę „Rail Baltica“ liniją su Lietuvos regionais.

Pasak nutarimo projekto, kiekvienai iš planuojamų stočių ir stotelių parengta bent po dvi alternatyvas.

Paimtoje žemėje ketinama įrengti elektrifikacijos, eismo kontrolės, valdymo ir signalizacijos sistemas bei jų trasą, susisiekimo komunikacijas.

93 ha iš visos ketinamos paimti žemės bus žemės ūkio paskirties, 29 ha – miško ūkio paskirties, 7,8 ha – laisvos valstybinės žemės, 0,2 ha – kitos paskirties žemės.

Šiuo metu vyksta „Rail Baltica“ atkarpos nuo Kauno iki Panevėžio statyba, taip pat ruošiamasi ruožo nuo Panevėžio iki Latvijos sienos projektavimui ir statybai.

Ruožą nuo Kauno iki Latvijos sienos numatoma užbaigti iki 2029 metų rugpjūčio, čia bus nutiesta beveik 170 kilometrų geležinkelio.

Ministerijos teigimu, „Rail Balticai“ Lietuvoje užtikrinta 987 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) ir valstybės biudžeto lėšų, o šiuo metu derinama dar 450 mln. eurų ES dotacija.

Šiais metais projektui taip pat papildomai skirta 8 mln. eurų iš valstybės biudžeto žemės išpirkimui.

Susisiekimo ministerija anksčiau teigė, kad visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.


Šiame straipsnyje: Rail BalticastotysVyriausybė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
visuose vasiukuose po kosmodroma!!!!!!!!!!!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių