Nepavyko grąžinti prekės
Mantas pasakojo, kad gruodžio pradžioje Kauno „Akropolyje“ įsikūrusioje parduotuvėje „Hobby shop“ jo draugas savo sūnui pirko 179 eurus kainavusį radijo bangomis valdomą automobilio modelį.
Apie pirkinį pasisakęs draugas, patarė ir jam tokį pat nupirkti savo vaikui. Tačiau prieš pirkdamas Mantas teigė dėl radijo bangomis valdomo automobilio modelio paklausęs specialistų nuomonės.
„Nuvažiavau pas specialistus ir pasakiau, kad draugas pirko tokį. Jie man pasakė, kad bus problematiška įsigyjant detales, nes sulūžus detalių nenupirksiu. O suma – didelė ir tai, kad vieną kartą pasinaudojus, jei sulūžtų, kad po to stovėtų kampe, yra nelogiška“, – atviravo antradienį portalo žurnalistų kalbintas Mantas.
Be viso to, esą sužinota, kad radijo bangomis valdomo automobilio modelio greitis – mažas, o ir baterija esą išsikrauna po gana trumpo laiko.
Po pastarųjų specialistų ištartų žodžių, jis sakė pataręs draugui pirkinį grąžinti. Nuo pirkimo datos tebuvo praėję dešimt dienų. O, Manto žodžiais tariant, įstatyme yra numatytas keturiolikos dienų prekės grąžinimo terminas, jei žmogus persigalvoja dėl pirkinio, ar netikėtai pasikeičia jo finansinė padėtis.
Todėl gruodžio 14 dieną jiedu kartu apsilankė „Hobby shop“, kad prekę grąžintų ir atgautų sumokėtus pinigus. Veiksmą parduotuvėje Mantas neslėpė nusprendęs įrašyti telefonu. Kaip jis pats sakė, tam, kad jei situacijos nepavyktų išspręsti taikiai, jis turėtų įrodymą, kuria linkme ir kodėl viskas pakrypo.
Vyras pasakojo, kad pardavėjai išgirdus apie norimą grąžinti radijo bangomis valdomą automobilio modelį, ši esą suskubo vardyti taisykles pabrėždama, kad tokio pobūdžio prekės negali būti grąžinamos.
„Ji pasakė, kad taisyklės yra tokios – mes galime grąžinti prekę, bet pinigų neatgausime. Už tą sumą toje parduotuvėje galėtumėme tik nusipirkti kažką kitą. Patariau jai paskambinti kažkam, nes suprantu, kad tokių sprendimų ji viena priimti negali. Pasakiau, kad mums netinka, kad už prekę būtų grąžinta ne pinigais, o kitomis prekėmis“, – detalizavo Mantas.
Po šių žodžių esą „Hobby shop“ pardavėja, kažkam paskambinusi, dar kartą pakartojo, kad klientai pasiimtų savo prekę ir jei turi pretenzijų, kreiptųsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), nes pinigai už pirkinį grąžinti nebus.
Bandė dar kartą
Tačiau vyras teigė rankų nenuleidęs ir tada – telefonu susisiekė su parduotuvės administracijos atstovais bei nutikusį incidentą papasakojo jiems. Šie esą pažadėjo susisiekti, bet to taip ir nepadarė, nors buvo skambinta dar ne kartą.
„Hobby shop“ atstovų skambučio taip ir nesulaukęs, vakare pašnekovas sakė apie problemą parašęs parduotuvės tinklalapyje ir kartu su pridėtu prekės pirkimo kvitu išsiuntęs. Jokios reakcijos esą nebūta ir tada.
Vildamasis, kad sureaguota bus kitą rytą Mantas teigė parašęs ir žinutę mobiliuoju telefonu.
„Tada man paskambino pardavėja, kuri pardavė prekę ir pati ją išpakavo prieš perkant. Pasakė, kad iš direktoriaus gavo tokį atsakymą, kad nebus grąžinti pinigai, todėl, kad ta mašinėlė buvo naudota. Paklausiau, kaip ji galėjo būti naudota, jei ji net nepasižiūrėjo. Prekė – neišpakuota, ir vadinami „zipai“ dar vis yra pritvirtinti prie kartoninės dėžės“, – tikino Mantas pridurdamas, kad radijo bangomis valdomas automobilio modelis esą nebuvo naudotas.
Vyras įsitikinęs – tokiu visai šaliai sunkiu metu reikia palaikyti pirkėjus, o ne didžiuosius verslininkus, nes pirkėjai – teisūs.
Jie teigia, kad grąžins pinigus, o kai reikia grąžinti, grąžina kuponu.
„Gal daug kam dabar atsitiks taip, kad dėl karantino žmonės praras darbą ir dėl to norės grąžinti prekes. Todėl, kad galbūt prieš karantiną jie galėjo nupirkti prekę, pavyzdžiui, už 200 eurų, o dabar pasiskaičiuos, kad gali tik už 50-mt, ir kitus pinigus nuspręs atsidėti šeimos maistui. Tai reikėtų paviešinti – ne tik dėl šitos parduotuvės, bet daugelio. Jie teigia, kad grąžins pinigus, o kai reikia grąžinti, grąžina kuponu“, – piktinosi jis.
Pateikė paaiškinimą
Aiškindamiesi šią situaciją portalo žurnalistai kreipėsi į bendrovės „Kadabra“, atstovaujančios „Hobby shop“ prekinį ženklą, vadovą Audrių Nomeiką. Pasak jo, nei stalo žaidimai, nei žaislai, nei radijo bangomis valdomi modeliai, nei kiti techniniai prietaisai, jei jie yra kokybiškos būklės, negali būti grąžinami.
„Modelio kokybė yra patikrinama gamykloje ir jis yra užklijuojamas apsauginiu lipduku. Klientas tą modelį parduotuvėje rinkosi pusę valandos. Kadangi žmogus norėjo įsitikinti, ar jam yra tinkama, tai tas lipdukas buvo nuplėštas. Kai dabar atėjo, jis sako, kad netinka spalva ar kažkas kitas nepatinka. Jei tas modelis būna nepažeistas ar su juo nevažinėta, mes ieškome kažkokių situacijų – siūlome tam žmogui pakeisti prekę arba kitus būdus“, – savo versiją dėstė bendrovės atstovas.
Pabrėžus, kad prekė, pirkėjo žodžiais tariant, naudota nebuvo, o apie tai, kad radijo bangomis valdomas automobilio modelis važiuoja negreitai, sužinota pasiteiravus specialistų, tačiau jau po to, kai prekė buvo įsigyta, A. Nomeikos tai neįtikino. Esą klientas pats pasakė, kad jo netenkina modelio greitis.
„Jis jį naudojo ir laiko mus durneliais, kad pasibandė, pasižiūrėjo, ar kažką kitą sugalvojo ir nori atgal atiduoti. Kai pirkėjas rinkosi modelį, turėjo teisę įsitikinti, ar jį tenkina šitos savybės. Jūs elgiatės kvailai, atleiskite už nuoširdumą, dėl to, kad jūs tikite žmogaus kažkokiais išsigalvojimais, kad jis parsinešęs modelį namo pasižiūrėjo internete, koks yra greitis ir panašiai. Visas greitis yra parašytas ant pačios dėžės. Mums Vartotojų teisių apsaugos tarnyba neleidžia šitų prekių priimti, jeigu jos yra kokybiškos. Nepasitenkinimas dėl spalvos ar kažkokių kitų savybių yra ne priežastis, kad prekė galėtų būti grąžinama“, – dar kartą pabrėžė bendrovės vadovas.
Jo teigimu, įsigytai prekei esą galioja garantija, ir jei radijo bangomis valdomas modelis sugestų, jis būtų taisomas specialisto, kuris tai išmano.
„Dėl ko negalima grąžinti? Gali būti neatsakingai skystis užpiltas, išdžiovintas tas modelis ir galbūt pabandžius jį judinti, jis važiuos, o po to gali nevažiuoti – gausis trumpas sujungimas ir modelis bus sugadintas. Iš karto galima to ir nepastebėti“, – pavyzdį pateikė A. Nomeika.
Pašnekovas pridūrė, kad sprendimas – pakeisti radijo bangomis valdomą modelį buvo pasiūlytas, bet pirkėjas to nepanoro.
Pasiteiravus, kas būtų tokiu atveju, jei parduotuvėje išpakuotos prekės jis gruodžio pradžioje vis dėlto po apžiūros būtų nusprendęs nepirkti, bendrovės „Kadabra“ vadovas užsiminė, kad tokia prekė vėl keliautų į lentyną parduotuvėje. Tačiau esą, jei kitas pirkėjas paprašytų, jam galėtų būti suteikta nuolaida, nes pirkinio pakuotė – pažeista.
„Mes neturime tikslo išpešti iš žmogaus pinigus. Jei žmogus nėra tikras, ne vieną kartą esame atkalbėję nuo brangesnio pirkinio. Mes dovanojame emocijas ir mūsų tikslas yra, kad tos emocijos būtų geros“, – atviravo jis.
Bendrovės vadovas pasakojo, kad radijo bangomis valdomus modelius perka ne tik vaikams – juos pramogai dėl sportinio intereso naudoja ir suaugusieji. Tokie modeliai priklausomai nuo turimų savybių gali važiuoti labai greitai. Juos valdyti reikia atsakingai ir sąmoningai. Todėl esą kiekvienam pirkėjui prieš perkant patariama pagalvoti, ypač jei perkama vaikui, kad jis juo naudodamasis nepridarytų kokios nors žalos – kur nors neatsitrenktų, ar, pavyzdžiui, namie nesužeistų augintinio.
Grąžinti galima tik vienu atveju
Kalbėdama apie tokio pobūdžio prekių grąžinimą, A. Nomeikai antrino ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė Natalija Jarmulkovič.
„Šiuo atveju, jei pirkėjas prekę pirko fizinėje parduotuvėje, deja, tokia prekė negrąžinama, net jei tai būtų ženklinama kaip žaislas, nes žaislai taip pat negrąžinami. Remiantis mažmeninės prekybos taisyklėmis, elektrotechnika – viskas, kas jungiama į elektros lizdą arba pakraunama, yra negrąžinamos prekės. Jei šiuo atveju visa informacija vartotojui buvo suteikta, jei jis neturi pretenzijų dėl prekės kokybės, grąžinti negalima, nebent pardavėjas geranoriškai sutiktų pasiūlydamas kažkokias alternatyvas“, – kalbėjo ji.
Tačiau, pasak N. Jarmulkovič, jei prekė būtų įsigyta internetu, o ne fizinėje parduotuvėje, ją būtų galima grąžinti, nes pirkėjas neturėjo galimybės pirkinio apžiūrėti realiai. Žinoma, ir tokiu atveju yra svarbu, kad prekė nebūtų naudota, nepraradusi prekinės išvaizdos.
Naujausi komentarai