„Metai praėjo ir pagal Statistikos departamento duomenis buvo peržiūrėtos kainos. Pagrindiniai faktoriai – du: darbo užmokestis ir infliacija šalyje“, – situaciją komentuoja Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė Eglė Kučinskaitė.
Vis dėlto vairuotojai savo automobilių išsižadėti ir persėsti į autobusus neketina. Esą brangsta viskas, tad kainomis stebėtis nustojo.
„Yra autobusas, bet kai reikia vaikus vežti į mokyklas, tada pačiam į darbą nuvykti su įrankiais – su autobusu nelabai pavažiuosi“, – įžvalgomis dalijasi gyventojai.
„Šių dienų tendencijomis sunku suprasti, ar brangu, ar nelabai. Vis tiek visos kainos kyla. Darbuotojams atlyginimus reikia kelti. Problemos nematau. Anksčiau gal buvo truputėlį pigiau, bet ekonomika kyla“, – sako dėl kylančių kainų nesipiktinantis pilietis.
Specialistai sako, kad brangimas nežymus – apie 10–13 proc. Dujomis varomų automobilių savininkai už automobilio patikrinimą mokės brangiausiai – kone trimis eurais daugiau. Asmeninio lengvojo automobilio varomo benzinu techninė apžiūra kainuos 2,30 euro, dyzeliu – 2,70 euro daugiau. Mažiausią kainų pokytį pajus turintieji lengvojo automobilio priekabas, už jų techninę apžiūrą savininkai mokės 90 euro centrų brangiau.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Jei sudėtume lengvojo automobilio visą skalę, kaip atrodo, daugiausia kainuos dujomis varomų automobilių apžiūra“, – sako E.Kučinskaitė.
Net ir pabrangusi techninė automobilių apžiūra Lietuvoje pigiausia visoje Europoje.
„Net ir po šio pakilimo kainos išlieka mažiausios Europoje, nei pas visus kaimynus: pas latvius kainuoja 25 eurus, bet jie kiekvienais metais eina techninę apžiūrą, todėl išeina 50 eurų, Estijoje – 40 eurų. ES turbūt nėra nė vienos šalies, kurioje būtų mažiau nei 50 eurų“, – kainas apžvelgia Lietuvos techninių apžiūrų asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.
Kartu su kainų pokyčiais keičiasi ir pačios apžiūros tvarka. Susisiekimo ministerija žada mažinti korupciją ir efektyviau išnaudoti skaitmeninimo galimybes.
„Buvo informacijos apie bandymus papirkti kontrolierius, todėl atsirado papildomų nuostatų, žmonės kartais skųsdavosi, kad pamiršta vairuotojo pažymėjimą ir negali praeiti apžiūros, arba registracijos dokumentą, pažiūrėjome, ką galime supaprastinti“, – apie naujoves kalba susisiekimo ministro patarėjas Gintaras Pilipavičius.
Dalis vairuotojų tikisi, kad kitąmet kaina mažės, o jei kiltų – didelių problemų neįžvelgia, nes kas kelerius metus vykdoma patikra netampa dideliu nuostoliu.
Specialistai tolesnių patikros kainų neprognozuoja.
„Tikrai nesame prognozuotojai. Turbūt reikia laukti kitų metų ir matysime, kokios kainas bus kitais metais“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė E.Kučinskaitė.
Techninę apžiūrą atliekanti įmonė galutinio sprendimo dėl kilsiančių kainų dar laukia, tačiau sako, kad kur kas daugiau gyventojų nusiskundimų tenka sulaukti ne dėl kylančių patikros kainų, bet dėl pavasarį nusidriekiančių eilių. Vairuotojų daug, o automobilius galinčių patikrinti specialistų – trūksta.
„Darbuotojų trūkumas yra esminė problema. Pavasarį prasideda intensyvesnis gyvenimas, daug žmonių išvažiuoja, sezoniškumas vis dar gana stiprus. Tenka laukti eilėse, nes nepakanka kvalifikuotų specialistų“, – darbuotojų trūkumo problemą mini Lietuvos techninių apžiūrų asociacijos „Transeksta“ atstovas R.Gabartas.
Galutinis sprendimas dėl techninės apžiūros kainų bus priimtas balandžio 11 d.
Naujausi komentarai