- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasara vairuotojus pasitiks naujovėmis. Keičiasi kai kurios Kelių eismo taisyklės (KET), miestuose numatoma įrengti dviračių gatves, kuriose automobilių greitis bus sumažintas iki 30 km/val. Be to, atsiras ir naujų kelio ženklų, tarp kurių – draudžiantis elektrinių paspirtukų eismą. Sostinės valdžia drausti važiuoti elektriniais paspirtukais neskubės, tačiau užsimena, kad jau ieško būdų, kaip apriboti gatvėmis skraidančių paspirtukų vairuotojų greitį, praneša LNK.
Vasaros pradžioje vairuotojams atidumo reikės daugiau – nuo birželio 1 dienos įsigalios naujos KET. Visų pirma – atsiras naujų kelio ženklų. Svarbiausi iš jų: motorinių dviračių, kuriems priskiriami ir paspirtukai, eismo draudimas, dviračių gatvės pradžia ir pabaiga bei gyvenamųjų transporto priemonių eismo draudimas.
Didžiausia naujovė – skiriamaisiais ženklais pažymėtos dviračių gatvės. Pastarosios bus įrengtos ten, kur eismas lėtas ir ramus, pavyzdžiui, senamiesčiuose ar Lietuvos kurortuose. Tokiose gatvėse automobiliai važiuoti didesniu nei 30 km/val. greičiu negalės. Aplenkti dviračius, išvažiuojant į kitą eismo juostą, taip pat bus draudžiama. Be to, dviračiai galės važinėti laisvai, nesilaikydami dešiniojo kelio krašto. Vilniaus savivaldybė sako, kad tokioms gatvėms įrengti prireiks ir daugiau laiko, ir papildomų lėšų.
„Turi būti padarytas atitinkamas ženklinimas. Be to, tokiose gatvėse reikės ir papildomo vairuotojų informavimo, kadangi tai tikrai yra naujovė“, – teigė Vilniaus miesto eismo organizavimo skyriaus vedėjas Rimantas Baravykas.
Pėsčiuosius gąsdina keliese ant vieno elektrinio paspirtuko važinėjantys jaunuoliai. Paspirtukininkai problemų sukelia ir automobilių vairuotojams.
„Teko būti vos nesuvažinėtai, tai toks nelabai smagus jausmas. Man atrodo, kad galėtų būti ribojamas greitis“, – nuomone dalinosi vilnietė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Pagal vasarą įsigaliosiančias naujas KET savivaldybės turės teisę pastatyti specialų naują ženklą, draudžiantį motorinių dviračių, o ir paspirtukų eismą.
Europos Komisijos duomenimis, tik penkios bendrijos šalys iš 27 vis dar nėra reglamentavusios elektrinių paspirtukų naudojimo, tarp jų – ir Lietuva. Nei KET, nei kituose teisės aktuose elektrinių paspirtukų sąvoka neegzistuoja.
„Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas“, – kalbėjo susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Dmitrij Bial.
Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas.
Anot Vilniaus savivaldybės, kol kas apriboti planuojama tik nuomojamų paspirtukų judėjimą.
„Mes intensyviai dirbame su nuomos bendrovėmis ir nagrinėjame tokią galimybę programiškai riboti jų greitį ir galbūt net uždrausti važiuoti į tam tikras vietas kur jie tikrai trukdo kitiems eismo dalyviams“, – aiškino R. Baravykas.
Nuo birželio bus išskiriamos A ir A+ maršrutinio transporto eismo juostos. Be to, vairuotojai gatvėse matys naujus baltos spalvos šviesoforus. Jie bus skirti tik viešajam transportui, tad kiti vairuotojai jais vadovautis negalės.
„Siekiant žaliojo transporto ir viešojo transporto tikslų bus galimybė naudoti tokius maršrutiniam transportui skirtus šviesoforus“, – sakė D. Bial.
Nuo birželio numatomos naujovės – antrasis KET pakeitimų etapas. Pirmasis įsigaliojo nuo sausio 1 d. Nuo metų pradžios pasikeitė avarinio koridoriaus pagalbos tarnyboms sudarymo tvarka, uždrausta statyti automobilius ties įvažiavimais ir išvažiavimais iš kiemų, patikslinta tvarka išvažiuojant iš greitėjimo juostos, vairuotojai įpareigoti kuo greičiau patraukti įkrautą automobilį iš įkrovimo vietos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus8
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai15
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?1
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...