Pereiti į pagrindinį turinį

Ant prekystalio – Vilniaus savivaldybės skolos

2010-12-03 08:56
Sandėris: už kiek ir kokiomis sąlygomis parduodamos savivaldybės įmonių skolos, laikoma paslaptyje. Žinoma tik tiek, kad kainų skirtumas bus apmokamas iš mokesčių mokėtojų pinigų.
Sandėris: už kiek ir kokiomis sąlygomis parduodamos savivaldybės įmonių skolos, laikoma paslaptyje. Žinoma tik tiek, kad kainų skirtumas bus apmokamas iš mokesčių mokėtojų pinigų. / Tomo Lukšio (Fotodiena) nuotr.

Nepriteklių prispaustos savivaldybės įmonės viena po kitos rengia aukcionus, kuriuose siūlo pirkti milijonines savivaldybės skolas joms. Kiek įmonės ir mokesčių mokėtojai dėl to patiria nuostolių – komercinė paslaptis.

Aukcionų rezultatai neskelbiami

Spalį apie 3,5 mln. litų siekiančias skolas varžytinėse sėkmingai bendrovė Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklai. Savivaldybės skolą šiai įmonei nupirko bankas "Snoras".

Už kiek ši skola buvo nupirkta ir kokiomis sąlygomis, neskelbiama. Tai esą konfidenciali informacija. Žinoma tik tiek, kad pirkėjai moka mažiau nei savivaldybė yra skolinga savo įmonėms, o kainų skirtumas turės būti apmokamas iš miesto biudžeto, t. y. iš mokesčių mokėtojų pinigų.

Sostinės vicemeras Romas Adomavičius dienraščiui sakė nemanantis, kad tokia praktika, kai vilniečiai nežino, kiek teks mokėti už miesto skolų grąžinimą, yra gera. "Žinoma, aš manau, kad tai nėra gerai, tačiau tokios yra sąlygos", – teigė vicemeras.

Paklaustas, ar ne geriau ir pigiau būtų, jei savivaldybė pati skolintųsi iš bankų ir gavusi paskolas atsiskaitytų su savo įmonėmis, R.Adomavičius tikino, kad tai neįmanoma.

"Būtų labai gerai, jei galėtume pasiskolinti patys, tačiau neturime galimybių. Savivaldybei nustatytas skolinimosi limitas, o jį mes jau išnaudojome. Todėl įmonėms tenka suktis pačioms", – rankomis skėsčiojo vienas miesto vadovų.

Dabar Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklų pavyzdžiu seka viešojo transporto paslaugas teikiančios savivaldybės įmonės – "Vilniaus troleibusai" ir "Vilniaus autobusai". Tik šios įmonės ant prekystalio padės daug didesnes skolas nei Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklai.

Dešimtys milijonų

"Vilniaus autobusai" bandys parduoti 55,3 mln. litų Vilniaus savivaldybės skolą, kurią aukcione planuojama pasiūlyti dalimis – 29,4 mln. litų ir 25,9 mln. litų. Skolos pardavimo aukcionas planuojamas gruodžio 10 d., o jam neįvykus – gruodžio 15 d.

Apie 56 mln. litų siekiančią savivaldybės skolą aukcione bandys parduoti ir bendrovė "Vilniaus troleibusai". Ši įmonė skolos neskaidys, bandys ją parduoti visą iš karto. Oficialiai apie "Vilniaus troleibusų" rengiamą aukcioną ir jo laiką turėtų būti pranešta šiandien.

Sunkiai suduria galus

"O ką daryti, jei savivaldybė pati su mumis atsiskaityti negali? Beje, sprendimą perleisti savivaldybės skolas priėmėme ne mes, o miesto taryba", – dienraščiui teigė bendrovės "Vilniaus autobusai" generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Pasak jo, gaunamų pajamų įmonei šiuo metu vos užtenka darbuotojams sumokėti atlyginimus ir susimokėti už degalus. Autobusų detalėms, techninei priežiūrai lėšų nelieka. Be to, įmonei sunkiai sekasi atsiskaityti su Mokesčių inspekcija ir "Sodra".

"Per mėnesį iš savivaldybės negauname maždaug 2,5 mln. litų. Kad galėtume dirbti normaliai, nors ir susiveržę diržus, mums per mėnesį reikia apie 8,5 mln. litų. Tad tie 2,5 mln. litų yra labai reikšminga dalis", – skaičiavo G.Nakutis.

Jis tikisi, kad aukcionas įvyks, nes puoselėti tokias viltis leidžia Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklų pavyzdys: "Žinoma, viskas priklausys ir nuo bankų, ar jie norės aukcione dalyvauti ir tas skolas pirkti."

Su tomis pačiomis problemomis susiduria ir bendrovė "Vilniaus troleibusai". Nors buvo pasigirdę kalbų, kad šios įmonės darbuotojai dar nuo spalio mėnesio laukia atlyginimų, įmonės generalinis direktorius Vidmantas Striška teigė, kad tai tikrai netiesa.

"Su darbuotojais atsiskaitoma laiku. Jeigu kas skleidžia priešingą informaciją, tikrai meluoja. Tačiau mus labai pjauna bankai, problemų kyla ir su Mokesčių inspekcija", – teigė V.Striška.

Kitos išeities nėra?

Savivaldybės skolos viešojo transporto įmonėms susidarė dėl bilietų lengvatų. Įprastų ir lengvatinių bilietų kainų skirtumą turi dengti savivaldybė, tačiau tam ji neturi pinigų. Sostinės vicemeras Gintautas Babravičius teigė, kad savivaldybės skolas bendrovėms tenka pardavinėti ne iš gero gyvenimo.

"Įmonėms labai reikia apyvartinių lėšų, o savivaldybė šiuo metu tikrai negali atsiskaityti, todėl tenka priimti tokį sprendimą, koks yra. O miestas tas skolas, šiaip ar taip, vis tiek turės grąžinti", – sakė G.Babravičius.

Pasak vicemero, didžiausias miesto vadovų dėmesys dabar sukoncentruotas į tai, kad būtų padidinta sostinei tenkanti gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalis. Esą tuomet papilnės miesto iždas ir bus galima atsiskaityti su kreditoriais.

Tiesa, finansų ministrė Ingrida Šimonytė teigia, kad bent jau ateinančiais metais Vilniui tenkanti GPM dalis tikrai nedidės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų