Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl automobilių spūsčių – siūlymas keisti darbo laiką

2012-09-07 05:00
Dėl automobilių spūsčių – siūlymas keisti darbo laiką
Dėl automobilių spūsčių – siūlymas keisti darbo laiką / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Kauniečiai pastaruoju metu patiria tai, nuo ko kenčia Vilniaus gyventojai: automobilių spūstis, ypač – miesto centre. Valdininkai ir policijos pareigūnai kaltina užsitęsusią Parodos kalno rekonstrukciją.

Gatvėse – sumaištis

Po vasaros į Kauną sugužėjus ratuotiems studentams ir prie vairo sėdus iš atostogų į darbus sugrįžusiems miestiečiams gatvėse visada staiga pagausėja automobilių. Šiemet jų itin gausu.

„Toks įspūdis, kad niekas neemigravo, o grįžo namo arba staiga visi miestiečiai persėdo į nuosavus automobilius“, – stebėjosi vairuotoju ekspeditoriumi dirbantis ir kasdien po miestą prekes išvežiojantis Giedrius Gumbrevičius.

Jis ir kiti vairuotojai pastebi, kad sudėtingiausias eismas dabar Savanorių prospekte ir šalia jo esančiose gatvėse, taip pat prie M.K.Čiurlionio gatvės ir Vytauto prospekto sankryžos, Birštono, Šv.Gertrūdos, Jonavos, Žaliakalnyje, Centre.

Vakarais didelės eilės nusidriekia Karaliaus Mindaugo prospekte. Kai kurie vairuotojai gudrauja ir nepaiso ženklo, draudžiančio iš Karaliaus Mindaugo prospekto ar I.Kanto gatvės sukti į Nemuno gatvę. Taip jie greičiau patenka į Birštono gatvę, nors šioje irgi pasitinka virtinė automobilių.

Avarinės situacijos vakarais susidaro P.Vileišio tilto prieigose, kur susitelkia daug mašinų, važiuojančių tilto ir pilies link. Vakare užsikemša ir kertančios Laisvės alėją gatvės.

Reguliuoja patruliai

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas teigė, kad pagrindinė Savanorių prospekto spūsčių priežastis – uždaryta Parodos gatvė.

„Daudžiausios spūstys buvo savaitės pradžioje. Bet situacija pagerėjo, kai prie Žemaičių gatvės ir Savanorių sankryžos su savivaldybe pakoregavome šviesoforo veikimo inetrvalus, taip pat pastatėme ženklą, neleidžiantį sukti į kairę iš P.Višinskio gatvės į Žemaičių gatvę per rytinį piką – nuo 7.30 val. iki 8.30 val. darbo dienomis“, – kalbėjo viršininkas.

Sukantiesiems iš Savanorių prospekto į Žaimaičių gatvę žalia šviesoforo šviesa dabar dega keturiomis sekundėmis ilgiau nei anksčiau. Taip pat panaikinti kalneliai prie perėjos šalia J.Jablonskio gimnazijos. Dviejose perėjose šioje gatvėje budi pareigūnai. Mašinas jie sustabdo tik tada, kai susirenka didesnis būrelis moksleivių.

„Per piką prie sankryžos su P.Višinskio gatve irgi tenka budėti policininkui, nes žmonės nepaiso ženklo ir vis tiek suka į kairę. Tai jie bando daryti net matydami pareigūną“, – tvirtino D.Česnauskas.

Vis dėlto pareigūnai kol kas negali paguosti vairuotojų, grįžtančių po darbo miesto centre. Ten ilgai tenka gaišti laiką spūstyse Karaliaus Mindaugo prospekte, kitose Kauno centro gatvėse.

Siūlo keisti darbo laiką

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero įsitikinimu, viskas grįš į savas vėžes, kai Parodos gatve vėl kursuos viešasis transportas. „Kai uždaroma tokia svarbi gatvė, visiškai išvengti nepatogumų neįmanoma“, – mano jis.

Kelininkai žadėjo, kad autobusai ir mikroautobusai rekonstruojama gatve galės važinėti jau rugsėjo 1 d., tačiau paskui atidėjo terminą iki rugsėjo 17 d.

„Iki tol siūlome įmonėms pusvalandžiu paankstinti arba pavėlinti darbo laiką, nes didžiausias srautas rytais būna nuo 7.40 val. iki 8.10 val.“, – teigė P.Keras.

Su pasiūlymu sutiko Kauno technologijos universitetas, kur studentai, dėstytojai ir administracijos darbuotojai dabar darbą pradeda 8.30 val.

J.Jablonskio gimnazija pasiūlymą atmetė ir pamokos ten ir toliau prasideda 8 val., kai mašinų srautas šalia mokyklos yra pats intensyviausias. Be to, eismą dar trikdo tėvai, atvežę savo atžalas į pamokas ir sustoję jas išleisti judrioje gatvėje.

Išnaudotos ne visos galimybės

Ilgametis buvęs Kauno policijos kelių priežiūros poskyrio inžinierius, kelių policijos vyresniuoju inspektoriumi dirbęs Vytas Lukoševičius mato nemažai galimybių pagerinti eismo sąlygas mieste.

Jis prisimena, kad prieš daugiau kaip 15 metų du kartus per metus buvo atliekami transporto srautų tyrimai judriausiose sankryžose. „Tai darydavome du kartus per metus, pasitelkę į talką studentus. Paskui būdavo daug aiškiau, kaip reguliuoti srautus, taikyti eismo apribojimus ir panašiai“, – kalbėjo V.Lukoševičius.

Paklaustas apie naujus rytinius eismo apribojimus Žemaičio gatvėje specialistas pateikė kitokią idėją. Pasak jo, visi Žemaičių gatve atvažiuojantys iš centro vairuotojai turėtų būti nukreipiami į Aušros gatvę.

„Tada nereikėtų drausti vairuotojams sukti į kairę iš P.Višinskio gatvės. Manau, toks ženklas ten galėtų būti nuolat, nes tai sumažintų didelį srautą Žemaičių gatvės sankryžoje su Savanorių prospektu. Dabar iš P.Višinskio gatvės pasukę į dešinę vairuotojai dažnai vis tiek bando apsisukti pavažiavę toliau ir trikdo eismą“, – mano V.Lukoševičius.

Jis įsitikinęs, kad be reikalo nenaudojamas ir 260 tūkst. litų kainavęs reversinis kelio juostų ženklas prie Aleksoto tilto. Beje, ši sistema įdiegta būtent V.Lukoševičiaus iniciatyva.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų