Pereiti į pagrindinį turinį

Neegzistuojančiais dviračių takais

2013-06-29 16:37
Neegzistuojančiais dviračių              takais
Neegzistuojančiais dviračių takais / Margaritos Vorobjovaitės nuotr.

Vasarą Vilniaus turizmo ir informacijos centras miestą siūlo pamatyti kitaip – važiuojant dviračiu. Sudaryti net penki maršrutai šios transporto priemonės entuziastams. Tiesa, jie patys sako, kad vietų, pritaikytų važiuoti dviračiais mieste, nėra tiek daug.

Žemėlapių sudarytojai teigia, kad pateikiami maršrutai paruošti atsižvelgiant į dviratininkų saugumą, žemėlapiuose pažymėta, kur yra dviračių stovėjimo aikštelės, kuriose vietose galima susidurti su kliūtimis. Bet dviratininkai pastebi, kad daug kur dviračių takai tiesiog nutrūksta, jie prastos būklės, įrengti šaligatviuose, kur vaikšto daug pėsčiųjų, arba jų iš viso nėra. Be to, žemėlapį sudaryti užtrunka gana ilgai, todėl per tą laiką dviračių takų būklė pakinta, palyginti su ta, kuri nurodoma žemėlapyje.

Pasiūlius vienam iš bendrovės „Baltic Cycle“ įkūrėjų ir dviračių entuziastų Frankui Wurftui pasikalbėti apie dviračių takus, jis pajuokavo: „Kokius dviračių takus? Dviračių takų Vilniuje nėra, yra baltos linijos, vadinamos takais.“

Kalbėdamas rimčiau F.Wurftas pripažino, kad situacija nėra tokia bloga, tačiau ir gera jos pavadinti negalėtų.

„Dviračių takų Lietuvoje yra, bet jais neįmanoma nuvažiuoti iš vieno taško į kitą. Takas nutiestas trumpais ruožais. Nors galėtų būti pasirinktas bent vienas vientisas takas, kuris būtų įrengiamas iš vieno miesto galo į kitą“, – sakė F.Wurftas.

Jis, kaip ir daugelis, pastebi, kad dviratininkų kiekvienais metais daugėja.

„Kiek dar dviratininkų gali atsirasti, jei nėra infrastruktūros?“ – retoriškai klausė F.Wurftas. „Nežinau, kokia čia yra išeitis. Aš ne meras, manęs neklauskit, – juokėsi jis. – Gal bus oranžinių ar neoranžinių dviračių, bet vis tiek nebus kur važiuoti. Takų iš skrybėlės neišbursi.“

Dviračių propaguotojas sutinka, kad ir patys dviratininkai dažnai nesilaiko važiavimo dviračiu taisyklių. „Ėjau Savičiaus gatve ir mačiau: du dviratininkai važiavo automobilių eismo kryptimi ir du – prieš kryptį, nors taip negalima“, – sakė F.Wurftas.

Dar rimtesnės F.Wurfto kritikos sulaukė Vilniaus turizmo informacijos centro dalijami žemėlapiai su dviračių maršrutais.

„Visi turistai, kurie naudojosi šiuo žemėlapiu, sako, kad visiškai nesiorientuoja. Maršrutas prie upės yra netikras. Tai buvo projektas, kurį kuravo italas Gian Luca Demarco, – jis dirbo VšĮ “Sveikas miestas„, bet Lietuvoje jau nebegyvena. Tai buvo daugiau to projekto prastūmimas“, – sakė F.Wurftas. Jis pataria, kad geriausius maršrutus galima atrasti tiesiog internete, kur dviračių entuziastai dalijasi savo patirtimi ir pasakoja apie maršrutus, kuriuos patys atrado.


Senamiesčio maršrutas

Maršrutas sudarytas taip, kad dviratininkai galėtų pamatyti visus lankomiausius senamiesčio objektus. Maršruto minusas – teks važiuoti siauromis gatvėmis, laviruoti tarp pėsčiųjų ir automobilių. Dėl šios priežasties maršruto sudarytojai nepataria jo rinktis pradedantiesiems, taip pat vaikams ar vyresnio amžiaus žmonėms. Tie, kurie pasiryš įveikti visą maršrutą, nuvažiuos apie 10 km.


Vilniaus centro maršrutas

Vos kilometru ilgesnis už senamiesčio maršrutą, bet pamatysite gerokai daugiau lankomų vietų. Didžioji dalis maršruto driekiasi Gedimino prospektu ir M.K.Čiurliono gatve. Pradėjus kelionę nuo Valdovų rūmų, dviratininkams siūloma toliau aplankyti Nacionalinį ir Taikomosios dailės muziejus, tęsti kelionę Gedimino prospektu ir atsipūsti Vingio parke. Pailsėjusiems gamtos erdvėje dviratininkams iš Vingio parko siūloma grįžti į miesto centrą.


Neries pakrančių dviračių maršrutas

Jis siūlomas tiems, kurie nori pabūti arčiau gamtos. Didžioji maršruto dalis driekiasi per abi Neries krantines, likusioji – Vingio parke. Maršruto sudarytojai atkreipia dėmesį, kad šis maršrutas skirtas tik patyrusiems dviratininkas, nes Neries krantinėse nėra atitvarų, skiriančių nuo vandens. Tai ilgiausias iš siūlomų maršrutų. Trasa šiek tiek ilgesnė nei 18 km.


Žaliųjų ežerų maršrutas

Šį maršrutą sudaro kelios tarpusavyje sujungtos trasos. Pradedantiesiems įveikti viso maršruto, matyt, nepavyktų dėl jos ilgio – daugiau nei 40 km. Šis maršrutas skirtas tiems, kurie nori pasigrožėti gamta. Dviratininkai gali aplankyti Verkių dvarvietę, siūloma numinti ir iki Europos parko. Norintys daugiau ekstremalumo gali išbandyti trasą smėlėtais miško takeliais. Pasirinkus šią trasą prireiks nemažai ištvermės – kelyje daug įkalnių bei nuokalnių ir nemažai duobių.


Valakupių dviračių maršrutas

Maršrutas pritaikytas išvykai į gamtą. Numatytas maršrutas veda pro Valakupių paplūdimius ir poilsines, kur dviratininkai gali ir atsipūsti nuo kelionės. Tie, kurie pasirinks šį maršrutą, turės įveikti daugiau kaip 16 km.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų