Pereiti į pagrindinį turinį

Savivaldybė perka stovėjimo aikštelių automatus už 4,62 mln. litų

2012-03-27 05:00
Savivaldybė perka stovėjimo aikštelių automatus už 4,62 mln. litų
Savivaldybė perka stovėjimo aikštelių automatus už 4,62 mln. litų / Tomo Urbelionio (BFL) nuotr.

Vilnius perka naujus automobilių stovėjimo aikštelių bilietų automatus. Vien saulės energiją naudojantys automatai sostinėje galėtų atsirasti jau vasaros viduryje. Už tokį pirkinį sostinė yra numačiusi mokėti apie puspenkto milijono litų.

Įsigis išperkamąja nuoma

Dabartiniams mokėjimo automatams Vilniuje – jau daugiau nei dešimt metų. Apie jų atnaujinimą kalbama jau kelerius metus, o miesto taryba šiam sumanymui pritarė dar pernai vasarą.

Techninės naujųjų automatų specifikacijos projekte, kuris centrinėje viešųjų pirkimų sistemoje paskelbtas praėjusį penktadienį, nurodoma, kad planuojama pakeisti apie 90 proc. dabar naudojamų bilietų automatų.

Tačiau Gintas Bliuvas, savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vadovas, „Vilniaus dieną“ informavo, kad miestas pasirengęs nusipirkti 100 naujų mokėjimo automatų. „Anksčiau planavome pirkti daugiau, dabar šį skaičių sumažinome iki 100. Numatyta, kad ateityje automatų mieste bus mažiau. Dabar jų yra 253“, – komentavo G.Bliuvas.

„Susisiekimo paslaugų“ direktorius nurodė, kad baigus suderinti techninės specifikacijos projektą, – tai numatyta padaryti balandžio pradžioje, – bus skelbiamas tarptautinis konkursas. Jis nesiėmė svarstyti, kada senuosius automatus galėtų pakeisti nauji. Beje, pasak pašnekovo, keičiasi finansinės pirkimo sąlygos, tačiau G.Bliuvas jų nedetalizavo.

Miesto tarybos Paslaugų ir ūkio komiteto pirmininkas Algimantas Vakarinas prognozuoja, kad naujieji automatai gali būti įrengti jau vasaros viduryje. „Ši idėja sena. Jei viskas gerai klosis ir konkursas praeis sėkmingai, jie gali stovėti jau vasarą“, – prognozavo A.Vakarinas.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ parengtuose viešojo pirkimo techniniuose reikalavimuose nurodoma, kad „automatas turi naudoti tik saulės baterija išgaunamą energiją Lietuvos klimatinėmis sąlygomis“, taip pat „automatas turi nuolat veikti be papildomo elektros maitinimo“.

A.Vakarinas svarstė, kad saulės energija maitinami automatai greičiausiai brangesni už įprastus, maitinamus elektra. Tačiau, jo žodžiais tariant, miestui reikia galvoti apie ateitį. Politikas aiškino, kad naujuosius automatus įdiegti bus paprasčiau, tad ateityje, norint juos įrengti, nereikės tiesti elektros kabelių. Nes tokie darbai, pasak A.Vakarino, miestui kainuoja nemažus pinigus.

Už naujus automobilių stovėjimo aikštelių bilietų automatus miestas galėtų sumokėti iki 4,62 mln. litų. Už pirkinį išperkamosios nuomos būdu būtų atsiskaitoma per trejus metus. „Susisiekimo paslaugos“ išsyk turėtų sumokėti 30 proc. dydžio pradinį įnašą – beveik 1,4 mln. litų. Tokį sprendimą dėl mokėjimo automatų pirkimo pernai liepą yra priėmusi miesto taryba. Tačiau sprendime taip pat pabrėžta, kad nurodyta įsigijimo vertė – preliminari ir gali būti keičiama.

Grąžos neduos

Naujieji automatai priims 0,5, 1, 2 ir 5 litų nominalo monetas, bus pritaikyti priimti eurų ir euro centų monetas, tačiau grąžos neduos. Taip pat bus galima atsiskaityti ir elektronine kortele, kurią tereikės priglausti. Tai paskelbta savivaldybės įmonės sudarytuose techniniuose reikalavimuose, tačiau jie dar gali keistis – laukiama tiekėjų pasiūlymų.

„Automato sąsajos turi būti paruoštos atsiskaityti už automobilių statymą bekontaktėmis intelektinėmis kortelėmis, taikant išankstinio apmokėjimo (pre-paid) arba faktinio apmokėjimo (check-in / check-out) metodus“, – teigiama pirkimo reikalavimuose.

Senieji automatai dažnai gesdavo, o žiemą kai kurie tiesiog užšaldavo. Turbūt todėl pirkimo sąlygose nurodoma, kad naujieji galėtų sėkmingai veikti ir esant 25 laipsnių šalčiui, ir 55 laipsnių karščiui.

Naujieji pirkiniai turėtų būti gerai apsaugoti ir nuo vandalų. „Automato metalinių (plieninių) korpuso sienelių storis tiek dalies, kur yra monetų saugykla, tiek dalies, kur yra įranga, ne mažesnis kaip 2,5 mm. Automato korpusas gali būti pagamintas ir iš analogiško stiprumo kitų medžiagų“, – nurodoma techniniuose reikalavimuose.

Automatuose būtų įrengti modemai, tad juos būtų galima sujungti į tinklą ir kompiuterinėje sistemoje stebėti visą informaciją: kaip veikia jie veikia, kuris sugedo, ar atėjo laikas inkasuoti.

Vien saulės energija maitinamas automatas pinigus turėtų priimti 16 valandų per parą. Teigiama, kad jis galėtų įvykdyti vidutiniškai 150 transakcijų kasdien.

„Vilniaus diena“ primena, kad naujų automatų Vilniaus valdžia jau bandė pirkti prieš daugiau nei trejetą metų. Tąsyk viešojo pirkimo konkursas žlugo, nes konkurso rezultatai buvo apskųsti teismui. Bylinėjimasis baigėsi tik prieš metus.


Komentarai


Gintas Bliuvas


Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius

Seniesiems automatams – daugiau nei dešimt metų, jie susidėvėję, dažnai genda, nepatikimi. Šio tipo automatų gamyba nutraukta, todėl iš esmės neįmanoma gauti atsarginių detalių. Jei kas nors, pavyzdžiui, elektroninė plokštė, sugenda, iš esmės turime keisti didžiąją dalį viso automato. Be to, kiekvienas automatas prijungtas prie elektros tiekimo, todėl vien mokesčiams už elektrą per metus išleidžiama daugiau nei 100 tūkst. litų. O nauji automatai būtų modernūs. Naujus automatus būtų galima statyti be elektros maitinimo, todėl greičiau.


Vidas Urbonavičius


Tarybos narys, opozicinės konservatorių frakcijos seniūnas

Aiškinama, kad senieji automatai susidėvėję. Mums sunku ginčytis, nesame specialistai ir negalime įvertinti, kokia jų būklė. Pagrindinis nerimą keliantis klausimas – kiek bus efektyvūs naujieji automatai su saulės baterijomis. Ar jos atpigina jo eksploataciją? Į šį klausimą neatsakyta ir, man regis, tas balansas nėra teigiamas, žinant, kiek Lietuvoje būna saulėtų dienų. Dar prisideda ir eksploatacinės išlaidos, tad, man regis, automatai bus brangesni nei įprasti. Miesto biudžete šiemet patvirtintas naujas skolinimosi limitas ir pinigai, atrodo, taškomi į kairę ir į dešinę, visko gerai neapgalvojus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų